Werk + Game Monitor (met USB-C)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brockto1020
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een werk en game monitor waarmee ik fatsoenlijk een spelletje kan spelen en tegelijkertijd ook de optie heb om met een enkele kabel mijn werk laptop aan te sluiten op de monitor. Het scherm hoeft niet persee een gaming monitoring te zijn aangezien ik het alleen voor casual gaming ga gebruiken. Wat betreft de werklaptop, het zou super zijn als ik deze met een enkele USB-C kabel kan koppelen en eventueel ook kan opladen (laatste is optioneel).

Momenteel heb ik een gaming-rig met 2 oude monitoren waarop ik alleen mijn laptop kan aansluiten met een HDMI kabel. Een optie zou kunnen zijn om beide te vervangen met een 27 inch beeldscherm of een ultrawide (iets van 34 inch)

Wat is je budget?
Budget is +/- 500eu maar kan meer worden bij een goed alternatief

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Alhoewel een gerenommeerd merk wel een lichte voorkeur heeft.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn werklaptop is goeie HP Z-book en mijn gaming PC heeft momenteel een RTX 2060 super. Indien de keuze valt op een ultrawide, upgrade ik mijn pc indien nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:57
Als je makkelijk wilt schakelen tussen werk en prive is het te overwegen te gaan voor een enkele ultrawide monitor. Een enkele 27 inch met 2560x1440 zou ook kunnen, maar als je gewend ben met twee schermen te werken ga je in mijn opinie wel inboeten op comfort, het blijft immers een 16:9 monitor en kan het zijn dat je niet genoeg ruimte in de breedte hebt om de gewenste hoeveelheid informatie te tonen in vergelijking tot twee full hd schermen.

Je zou kunnen kijken of de uitvoering: Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart aansluit bij je wensen, deze monitor was de best-buy van november vorig jaar.
De iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 is een mooie allrounder met voor ieder wat wils. Het gekromde VA-ultrawidepaneel staat op een in hoogte verstelbare voet en is, zoals we van iiyama kennen, nogal rechttoe rechtaan vormgegeven. Handig is de aanwezigheid van een USB-C-poort met 65W-power delivery, ingebouwde ethernetpoort en kvm-switch, wat het een alleskunner maakt voor op kantoor. Stiekem is de XCB3494WQSN-B5 ook best geschikt voor een spelletje na het werk, met zijn 120Hz-refreshrate en voor een VA-paneel redelijk goede responstijden, plus een lage inputlag. Helderheid en contrast van dit paneel zijn lekker hoog, de minimale helderheid helaas ook. Het scherm heeft een breed kleurbereik en in de praktijk nutteloze hdr-ondersteuning. De sdr-kleurweergave is best goed.

De vandaag aangekondigde Dell monitoren (nieuws: Dell 40"-120Hz-Ultrasharp krijgt resolutie van 5120x2160 pixels en Th...) vinken ook jouw wensenlijstje af, echter ze vallen ruim buiten je budget.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brockto1020
squaddie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:39:
Als je makkelijk wilt schakelen tussen werk en prive is het te overwegen te gaan voor een enkele ultrawide monitor. Een enkele 27 inch met 2560x1440 zou ook kunnen, maar als je gewend ben met twee schermen te werken ga je in mijn opinie wel inboeten op comfort, het blijft immers een 16:9 monitor en kan het zijn dat je niet genoeg ruimte in de breedte hebt om de gewenste hoeveelheid informatie te tonen in vergelijking tot twee full hd schermen.

Je zou kunnen kijken of de uitvoering: Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart aansluit bij je wensen, deze monitor was de best-buy van november vorig jaar.
De iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 is een mooie allrounder met voor ieder wat wils. Het gekromde VA-ultrawidepaneel staat op een in hoogte verstelbare voet en is, zoals we van iiyama kennen, nogal rechttoe rechtaan vormgegeven. Handig is de aanwezigheid van een USB-C-poort met 65W-power delivery, ingebouwde ethernetpoort en kvm-switch, wat het een alleskunner maakt voor op kantoor. Stiekem is de XCB3494WQSN-B5 ook best geschikt voor een spelletje na het werk, met zijn 120Hz-refreshrate en voor een VA-paneel redelijk goede responstijden, plus een lage inputlag. Helderheid en contrast van dit paneel zijn lekker hoog, de minimale helderheid helaas ook. Het scherm heeft een breed kleurbereik en in de praktijk nutteloze hdr-ondersteuning. De sdr-kleurweergave is best goed.

De vandaag aangekondigde Dell monitoren (nieuws: Dell 40"-120Hz-Ultrasharp krijgt resolutie van 5120x2160 pixels en Th...) vinken ook jouw wensenlijstje af, echter ze vallen ruim buiten je budget.
Bedankt voor de info! De iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 was ik nog niet tegengekomen maar is zeker het overwegen waard. Ik ben ook de Samsung ViewFinity S65VC 34 (https://tweakers.net/pric...vc-34-inch-zwart/reviews/) tegenkomen. Qua features (USB-C, 5ms + 100hz) zou deze ook een alternatieve optie zijn. Echter kan ik vrij weinig reviews over dit model vinden dus twijfel ik over performance en betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@brockto1020 De specificaties komen aardig overeen, er wel een verschil in de curve 1000R (Samsung) vs 1500R (hoger getal is vlakkere monitor). Ik vond wel een reddit post over de S65UA, een monitor met vergelijkbare specificaties, de VC heeft als extra de webcam.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brockto1020
@squaddie goed om te weten, dacht dat hoger juist een krommere monitor was. Ik zag ook dat een ander verschil is de helderheid. Samsung 350cd/m² en de iiyama 300cd/m². Is dit een aanzienlijk verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@brockto1020 Het r-getal staat voor de radius (lijn van middelpunt naar rand) van de cirkel en een curved monitor is een "hap" uit de cirkel. Hoe groter de cirkel (radius) hoe kleiner de "hap" uit de cirkel wordt en is de monitor vlakker.

Het ligt er aan waar je de monitor gaat gebruiken of een hogere helderheid nodig is, hoe meer omgevingslicht er is hoe belangrijker helderheid wordt. 300 vs 350 is een verschil, maar niet significant in mijn opinie.

Pagina: 1