Ik heb een schutting van ongeveer 16 jaar oud. De schuttingdelen zijn echt aan vervanging toe. Dus ik ga die binnenkort vervangen. Maar nu vraag ik me af of ik de palen kan laten staan. Ze zien er op zich nog goed uit. Of zijn palen van ongeveer 16 jaar oud sowieso aan vervanging toe?
Vraag
Alle reacties
Is het RVS; dan kan je ze zonder problemen laten staan. Is het onbehandeld vurenhout, dan had je ze allang moeten vervangen.
Iets meer info over mogelijk het gebruikte materiaal maar ook de stevigheid/verankering in de grond zou helpen om iets wel/niet te vervangen
Iets meer info over mogelijk het gebruikte materiaal maar ook de stevigheid/verankering in de grond zou helpen om iets wel/niet te vervangen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Boven de grond ziet het er al gauw goed uit, het gaat er om dat ze niet doorgerot zijn, vaak net onder het aardoppervlak.
Het gaat er meer om hoe de palen eruitzien onder de grond.
Daar blijft vocht staan en gaat het rotten.
bekijk het zo, beter nu vervangen dan later alsnog de palen moeten vervangen omdat ze in een goede storm omgaan.
Daar blijft vocht staan en gaat het rotten.
bekijk het zo, beter nu vervangen dan later alsnog de palen moeten vervangen omdat ze in een goede storm omgaan.
Het is hout. Ik ga ze laten vervangen. Thx voor de reacties.
Ligt er aan wat voor hout het is. Maar je kan eens een gat graven naast de palen om te kijken of het er nog een beetje uitziet. Als dat het nog het geval is kan je ze mogelijk nog hergebruiken.
Hier palen van hardhout in de schutting staan. Deze bleken na 15 jaar nog goed genoeg om hergebruikt te worden. Ook bij de hardhouten palen gebruikt bij een wapeningsnet en hedrabeplanting waren nog goed te gebruiken.
Hier palen van hardhout in de schutting staan. Deze bleken na 15 jaar nog goed genoeg om hergebruikt te worden. Ook bij de hardhouten palen gebruikt bij een wapeningsnet en hedrabeplanting waren nog goed te gebruiken.
Hout of hout; dat scheelt nogal.
Van dat waaibomenhout van de bouwmarkt wat hoegenaamd geïmpregneerd is en lang mee zou moeten gaan.
Of echt hardhout, wat gewoon lang meegaat.
m.a.w. wat is nou duurzamer?
Hier staan hardhouten bangkirai palen al 25 jaar in de kleigrond. Daar is helemaal niks rot aan. Alleen verkleurd...
Van dat waaibomenhout van de bouwmarkt wat hoegenaamd geïmpregneerd is en lang mee zou moeten gaan.
Of echt hardhout, wat gewoon lang meegaat.
m.a.w. wat is nou duurzamer?
Hier staan hardhouten bangkirai palen al 25 jaar in de kleigrond. Daar is helemaal niks rot aan. Alleen verkleurd...
Ik kan niet wachten tot onze schutting omvalt... Lekker betonnen palen met dan zoiets: https://www.brand-solide....yoXRCA1gN8BYaAs5-EALw_wcB
Alleen dan wel planken welke helemaal aansluiten, zodat ik geen last heb van bladeren uit de tuinen van de buren!
Alleen dan wel planken welke helemaal aansluiten, zodat ik geen last heb van bladeren uit de tuinen van de buren!
Pagina: 1