Stagiair gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
.plan: De nieuwsredactie van Tweakers heeft plek voor een stagiair
@TijsZonderH
Iemand die ChatGPT niet alleen als eerste gebruikt, maar die de tool ook actief probeert te jailbreaken.
Ik snap dat ChatGPT zeker een actueel en zeer interessant AI-systeem is echter weet ik net niet of het als voorbeeld gebruikt moet worden waarbij een schrijver/stagiair het niet alleen als eerste gebruikt.

Het komt vast niet onbekend over dat er weleens (al dan niet terecht) feedback geleverd is dat artikelen te klinisch / 1-op-1 vertaald / automagisch lijken zijn opgemaakt; dan zou ik ChatGPT niet vermelden als tool.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Valide opmerking @MAX3400 !

Weten we gelijk wat de komende tijd kunnen verwachten qua artikelen en het niveau er van... :X

Of betekent dit dat de GR/'feedback button op de FP' binnenkort ook door een AI(-vorm) wordt afgehandeld?
Scheelt het melden van al die spel-, taal- en stijlfouten. O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ChatGPT wordt enkel gebruikt in een rijtje van andere voorbeelden ter profielschets van de potentiële stagiair.
Om dan meteen de link te leggen naar aankomende AI-geschreven artikelen is een redelijk simplistische gedachtegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit proeft als iets heel erg letterlijks nemen, voor mij is het gewoon een random voorbeeld en heeft 't niks te maken met het niveau van nieuwsberichten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:13

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Het is gewoon wat beeldspraak om aan te geven dat we vooral een nerd zoeken. Ik vind het wat overdreven (en onnodig) om dat meteen te linken aan de kwaliteit van onze artikelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:27:
Dit proeft als iets heel erg letterlijks nemen, voor mij is het gewoon een random voorbeeld en heeft 't niks te maken met het niveau van nieuwsberichten.
Dan wil ik het zeker nuanceren maar als het een random voorbeeld betreft, dan de suggestie om dit voorbeeld eruit te halen.

Juist de afgelopen tijd er meer en meer wordt gekeken naar zowel de kwaliteit/inhoud van artikelen (niet alleen op Tweakers maar ook tientallen andere sites), al dan niet gegenereerd door en/of ondersteund met AI-protocollen. We worden geinformeerd over zaken als nieuws: New York Times klaagt OpenAI aan om misbruik artikelen voor trainen v.... En dat is dan nog los van de moraal / moreel gebruik van AI-protocollen voor het genereren van content.

Laat nou een journalistiek medewerker content moeten genereren; dan lijkt het mij zeer nuttig om ChatGPT (of andersoortige zelfstandige content-generation) niet als voorbeeld mee te nemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
*knip* vervelende sneer weggehaald.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 04-01-2024 11:44 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 20:47

WoutF

Hoofdredacteur
Wootism schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:23:
ChatGPT wordt enkel gebruikt in een rijtje van andere voorbeelden ter profielschets van de potentiële stagiair.
Om dan meteen de link te leggen naar aankomende AI-geschreven artikelen is een redelijk simplistische gedachtegang.
Ik heb hier niks aan toe te voegen. We hebben op Tweakers een cultuur van transparantie en bij elk artikel staat een naam en een foto. Wij laten geen teksten schrijven door LLM's. Mochten we een keer experimenteren met generatieve AI, zoals bij een afbeelding, dan is dat overduidelijk en netjes aangegeven. Er zullen altijd mensen zijn die van het negatieve uitgaan als ze iets lezen, daar kan en wil ik niet in elke tekst rekening mee gaan houden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.