Met het huidige weer constateer ik dat er aan de achterkant vocht / water via de onderkant van de glaslatten naar binnen komt. De oorzaak laat zich denk ik raden, kijkend naar de foto. Het raamrubber aan de buitenkant is te kort, aan beide kanten van het raam zit 1/1,5 cm ruimte. Dit lijkt me de oorzaak?
Dan is de tweede vraag: hoe los ik dit op? Nu direct dichtkitten of wachten tot de lente? Ik wil namelijk geen vocht opsluiten.
Overigens lijkt er ook wat onder de liggende dorpel heen te komen, maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit als gevolg is van het water wat langs de glaslat drupt, en vervolgens onder de dorpel komt, of dat het ook daadwerkelijk daar doorheen komt.
Raam staat op het zuidwesten en dus vol in de regen/ wind / zon.
Dan is de tweede vraag: hoe los ik dit op? Nu direct dichtkitten of wachten tot de lente? Ik wil namelijk geen vocht opsluiten.
Overigens lijkt er ook wat onder de liggende dorpel heen te komen, maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit als gevolg is van het water wat langs de glaslat drupt, en vervolgens onder de dorpel komt, of dat het ook daadwerkelijk daar doorheen komt.
Raam staat op het zuidwesten en dus vol in de regen/ wind / zon.
[ Voor 23% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2024 18:36 ]