Upgrade GPU van GTX 1050 ti 4GB naar ...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik ben niet de grootste techneut en zie door het bos de bomen niet meer. Vandaar dat ik een forumpost maak en hoop wat advies te krijgen en/of tips waar ik op moet letten bij het upgraden van mijn GPU.

Wat is je budget?
ca. 350-450euro

Ik zoek een?
Een nieuwe GPU. Na wat rondzoeken kom ik uit op deze kaart
PowerColor Fighter Radeon RX 6700 XT grafische kaart (ca 370€)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeur naar merk toe.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem in een notendop
  • AMD Ryzen 5 5600X 3,7Ghz
  • Mobo: MSI B550
  • 32Gb ram
  • PSU: Corsair 750W
  • scherm: 27" 1080p 165hz screen
  • 24" maar deze wordt ook vervangen naar iets gelijkaardigs als de hoofdmonitor
Mijn vraag naar jullie toe is?
Is dit een goeie keuze? Is er nog iets anders op de markt? Spaar ik beter nog wat door?
In mijn zoektocht kwam ik ook uit op de
PowerColor Fighter Radeon RX 7700 XT 12G grafische kaart (Kan ik krijgen voor 449€)

en

ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 (te krijgen aan ca. 455€)

Het probleem dat zich stelt is dat als ik naar GPU benchmarks zoek, de specifieke kaarten hierboven nooit helemaal hetzelfde terug vind. Of er is meer GB geheugen, of meer X en Y en ik ben niet technisch genoeg onderlegd om zelf in te schatten wat de kleine factoren die anders zijn effectief doen. En natuurlijk, als deze zijn meerwaarde effectief waard is. Eenvoudig gesteld heb ik dus deze 3 keuzes voor 370€, 449€ en 455€ en welke van deze drie opties binnen dit budget dus de moeite is om aan te kopen. Als je natuurlijk een betere suggestie hebt, laat gerust maar weten.

Ik speel?
Voornamelijk multibox ik EVE Online. 3 clients verspreid over 2 schermen. 2 clients staan op minimale settings en de andere op net niet alles medium. 3 clients (close to) medium zou wel leuk zijn.

Bedankt alvast voor alle input. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:44
Welke 750w Corsair is het exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Het is de de RM750e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-08 20:08

Thomg

Aww yiss

De 1050Ti is anno 2024 echt een aardappel, iets als een 6600 is al een massale upgrade, waarom denk je in deze prijsklasse te moeten zoeken?

Betere vraag, hoeveel fps haal je met de gewenste instellingen en hoeveel zou je willen (165?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
@Thomg

Vandaar ook de nood aan een upgrade. ;-)

Zoals eerder aangehaald speel ik geen FPS (en ook geen interesse in) dus ik hoef zeker geen 165 FPS te halen. De FPS die ik nu haal is een beetje moeilijk te zeggen daar er FPS throttling optreedt maar op de actieve client is het 60 terwijl de andere dan rond 30 draaien.

Via MSI Afterburner heb ik de games gemonitorred en dit is ongeveer het maximale dat ik er kan uithalen terwijl alles nog vlot blijft spelen.

DE reden waarom ik nog met deze 1050Ti zit is simpelweg omdat mijn oude PC het aan het opgeven was en upgraden naar een betere GPU terwijl je moederbord en/of RAM moeilijk doen was toen niet aan de orde dus moest dit eerst vervangen worden waardoro ik natuurlijk achterbleef met deze aardappel.

Waarom ik in deze prijsklaase zit? Simpelweg omdat dit nu het geld is dat ik voorhanden heb en ik dat voor mezelf een mooi budget vond ivm de rest wat deze PC gekost heeft. En omdat ik niet op zoek ben naar 4K/165 FPS (om het maar extreem te stellen).

Natuurlijk, als deze prijsklasse net een ietsje te weinig is en het beter is om iets hoger te gaan, dan spaar ik natuurlijk even langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-08 20:08

Thomg

Aww yiss

Integendeel, ik suggereer om te kijken naar de 6600
uitvoering: ASUS Radeon RX 6600 DUAL V2
6650XT
uitvoering: Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 6650 XT 8GB GDDR6
of 7600
uitvoering: Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7600 8GB GDDR6

Ik denk dat >300 euro uitgeven onnodig is met de genoemde eisen en aangezien je van een 1050Ti komt.

Als je een ruige indicatie wilt is TPU geweldig
https://www.techpowerup.c...geforce-gtx-1050-ti.c2885
Je kan zoeken naar de genoemde kaarten en zien hoeveel beter ze zijn.

De 6600 is al 2.75x zo snel bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Aha, bedankt voor de hulp. Ik ben in ieder geval blij te zien dat ik in de goeie richting aan het zoeken was.

Ik heb even zitten kijken op de site die je linkte en dat maakt het overzicht wel een pak makkelijker. Ik bekijk het allemaal nog eens even. Ik wist wel dat de upgrade een grote stap zou zijn maar dat is best wel veel.
Pagina: 1