Ik ben niet de grootste techneut en zie door het bos de bomen niet meer. Vandaar dat ik een forumpost maak en hoop wat advies te krijgen en/of tips waar ik op moet letten bij het upgraden van mijn GPU.
Wat is je budget?
ca. 350-450euro
Ik zoek een?
Een nieuwe GPU. Na wat rondzoeken kom ik uit op deze kaart
PowerColor Fighter Radeon RX 6700 XT grafische kaart (ca 370€)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeur naar merk toe.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem in een notendop
Is dit een goeie keuze? Is er nog iets anders op de markt? Spaar ik beter nog wat door?
In mijn zoektocht kwam ik ook uit op de
PowerColor Fighter Radeon RX 7700 XT 12G grafische kaart (Kan ik krijgen voor 449€)
en
ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 (te krijgen aan ca. 455€)
Het probleem dat zich stelt is dat als ik naar GPU benchmarks zoek, de specifieke kaarten hierboven nooit helemaal hetzelfde terug vind. Of er is meer GB geheugen, of meer X en Y en ik ben niet technisch genoeg onderlegd om zelf in te schatten wat de kleine factoren die anders zijn effectief doen. En natuurlijk, als deze zijn meerwaarde effectief waard is. Eenvoudig gesteld heb ik dus deze 3 keuzes voor 370€, 449€ en 455€ en welke van deze drie opties binnen dit budget dus de moeite is om aan te kopen. Als je natuurlijk een betere suggestie hebt, laat gerust maar weten.
Ik speel?
Voornamelijk multibox ik EVE Online. 3 clients verspreid over 2 schermen. 2 clients staan op minimale settings en de andere op net niet alles medium. 3 clients (close to) medium zou wel leuk zijn.
Bedankt alvast voor alle input.
Wat is je budget?
ca. 350-450euro
Ik zoek een?
Een nieuwe GPU. Na wat rondzoeken kom ik uit op deze kaart
PowerColor Fighter Radeon RX 6700 XT grafische kaart (ca 370€)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeur naar merk toe.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem in een notendop
- AMD Ryzen 5 5600X 3,7Ghz
- Mobo: MSI B550
- 32Gb ram
- PSU: Corsair 750W
- scherm: 27" 1080p 165hz screen
- 24" maar deze wordt ook vervangen naar iets gelijkaardigs als de hoofdmonitor
Is dit een goeie keuze? Is er nog iets anders op de markt? Spaar ik beter nog wat door?
In mijn zoektocht kwam ik ook uit op de
PowerColor Fighter Radeon RX 7700 XT 12G grafische kaart (Kan ik krijgen voor 449€)
en
ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti OC Edition 16GB GDDR6 (te krijgen aan ca. 455€)
Het probleem dat zich stelt is dat als ik naar GPU benchmarks zoek, de specifieke kaarten hierboven nooit helemaal hetzelfde terug vind. Of er is meer GB geheugen, of meer X en Y en ik ben niet technisch genoeg onderlegd om zelf in te schatten wat de kleine factoren die anders zijn effectief doen. En natuurlijk, als deze zijn meerwaarde effectief waard is. Eenvoudig gesteld heb ik dus deze 3 keuzes voor 370€, 449€ en 455€ en welke van deze drie opties binnen dit budget dus de moeite is om aan te kopen. Als je natuurlijk een betere suggestie hebt, laat gerust maar weten.
Ik speel?
Voornamelijk multibox ik EVE Online. 3 clients verspreid over 2 schermen. 2 clients staan op minimale settings en de andere op net niet alles medium. 3 clients (close to) medium zou wel leuk zijn.
Bedankt alvast voor alle input.