x
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2024 12:41 ]
Hoe merk je dat de box een herstart doet? Bij mij doet een volledige herstart minimaal 30 tot 60 seconden. Dus heel kort zou een ander probleem moeten zijn. Kijk eens naar hoe lang de verbinding "online" is. Ik heb hem zelf namelijk 29 dagen terug eens eruit gehad. Er staat dan 708 uur "online".Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 04:10:
Vraag 2: Vreemd genoeg wordt op bijna elke werkdag het Wifi-netwerk rond 3:00 snachts kort onderbroken, soms meerdere keren tussen 3:00 en 3:30 en vaak niet in het weekend. Ik vermoed dat op die momenten de Experiabox ongevraagd wordt herstart. Is dit verschijnsel bekend en op de een of andere manier te configureren?
[ Voor 5% gewijzigd door RonnieKo op 08-01-2024 07:12 ]
Waarom wil iedereen altijd via een app aan de gang? Gewoon via de browser inloggen op je Experiabox. (via het ipadres, Waarschijnlijk is dat 192.168.2.254 anders is het wel in Fing te zien) Wachtwoord invoeren en je kan in de menu de log opzoeken. Dan kan je zo zien wat er gebeurd. Het log kan je gewoon downloaden en via een notepad of ander simpel programmatje bekijken.Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:22:
Eigenlijk weet ik niet welk tool ik moet gebruiken om de log van de Experiabox uit lezen. Is de Wifi Manager van KPN daar gewchikt voor?
Nee, dat klopt. Er staat een uitleg van een code die je box kan krijgen. Mijn V10a verbindt op regelmatige tijden met een code TR69 naar KPN. Dus dan wordt er een update van de configuratie gedaan.Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:22:
Met het Wikipedia artikel kom ik niet veel verder, daar wordt het wegvallen van wifi niet genoemd.
Zou gewoon een vast IP-adres geven. Maakt voor het netwerk niet veel uit. Je geeft hem een adres buiten de DHCP-range. Of als je de DHCP-range niet kan aanpassen: zo hoog mogelijk in de range zodat deze niet uitgegeven wordt. Vaak heb je toch niet meer dan 100 apparaten aangesloten gehad. Zelf een aantal apparaten een vast ip-adres gegeven zoals de NAS-server, de netwerkswitches, Heos en printers.Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 00:23:
Ik heb nu de leasetime op maximaal gezet (i.e. 2 weken), helaas was er geen optie oneindig. Static adres toekennen doe ik liever niet, is meer voor servers en routers, niet voor clients.
[ Voor 4% gewijzigd door RonnieKo op 09-01-2024 07:01 ]
5G en 5GHz zijn twee verschillende dingen. Bij een Experiabox 10 verwacht ik dat het om 2.4GHz en 5GHz gaat, niet 2G of 5G.Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 00:28:
@RonnieKo Op de router aanloggen was trouwens wel een goede tip. Ik kan daar bij Connected Devices in de kolom Interface ook zien of een device een Wifi4 (2,4G) of Wifi5 (5G) verbinding heeft.
Oslik blyat! Oslik!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq