Deze post is in relatie tot de realisering van solar op mijn dak: BarryH in "[PV] Advies plat dak ~45m2"
Mijn vraag
Ik ben geïnteresseerd in het gebruik van het Solarstell / Bluebase Rofast systeem. Ik heb hun configuratietool gebruikt, maar de resulterende samenstelling lijkt vreemd in mijn ogen. Ongeveer een week geleden heb ik een e-mail gestuurd naar de fabrikant, maar tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen. Wellicht hebben anderen al ervaring met dit systeem en kunnen zij hun kennis met mij delen.
Rofast configurator:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4TcunVbu3lCYWjpDSdAbzRZ3.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bxAATWLUXruwop9Pb81vZZtD.png?f=user_large)
Naar mijn inziens klopt deze BOM niet.
In de documentatie van de fabrikant kan ik geen duidelijke informatie vinden over de locatie van het middenprofiel. Volgens mijn logica zou het middenprofiel in mijn configuratie als volgt moeten zijn, maar helaas heb ik hierover geen bevestiging kunnen vinden op internet of in de documentatie.
Volgens mij moet de BOM als volgt zijn:
8x startprofiel 4629102160
4x middenprofiel
6x zijplaat 4629300013
+ ballast bakken
+ de verschillende klemmen
:fill(white):strip_exif()/f/image/EueRNhTFyYRZBK5hdXSpHvDd.png?f=user_large)
Zijn er gebruikers of ervaringsdeskundigen die hier meer duidelijkheid over kunnen verschaffen?
Bij voorbaat dank
Mijn vraag
Ik ben geïnteresseerd in het gebruik van het Solarstell / Bluebase Rofast systeem. Ik heb hun configuratietool gebruikt, maar de resulterende samenstelling lijkt vreemd in mijn ogen. Ongeveer een week geleden heb ik een e-mail gestuurd naar de fabrikant, maar tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen. Wellicht hebben anderen al ervaring met dit systeem en kunnen zij hun kennis met mij delen.
Rofast configurator:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4TcunVbu3lCYWjpDSdAbzRZ3.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bxAATWLUXruwop9Pb81vZZtD.png?f=user_large)
Naar mijn inziens klopt deze BOM niet.
In de documentatie van de fabrikant kan ik geen duidelijke informatie vinden over de locatie van het middenprofiel. Volgens mijn logica zou het middenprofiel in mijn configuratie als volgt moeten zijn, maar helaas heb ik hierover geen bevestiging kunnen vinden op internet of in de documentatie.
Volgens mij moet de BOM als volgt zijn:
8x startprofiel 4629102160
4x middenprofiel
6x zijplaat 4629300013
+ ballast bakken
+ de verschillende klemmen
:fill(white):strip_exif()/f/image/EueRNhTFyYRZBK5hdXSpHvDd.png?f=user_large)
Zijn er gebruikers of ervaringsdeskundigen die hier meer duidelijkheid over kunnen verschaffen?
Bij voorbaat dank