Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p voornamelijk, later wellicht hogere resolutie d.m.v. een GPU upgrade. Denk aan games als truck simulator/Assetto Corsa Competitione. Dit wordt een 2e pc ernaast.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€600,- tot €700,- is de richtprijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil de beste bang voor de buck, merk boeit mij hoegenaamd niets.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of de componenten beter kunnen voor minder geld. Dingen als behuizing zijn subjectief uiteraard, maar elke input wordt gewaardeerd.
Ik wil alle componenten afzonderlijk nagaan en mijn keuzes toelichten:
Cpu Ryzen 5 5600
Verreweg de beste cpu voor dit geld imo, ja het is een ouder platform, maar met AM5 of Intel komt er zo €150,- bij.
Moederbord
Goedkoop moederbord met PCIE-4.0, genoeg aansluitingen, vrm heb ik niet echt naar gekeken, maar een Ryzen 5600 lijkt mij voor geen 1 moederbord een probleem.
GPU
De RX6600 is denk ik voldoende om een game op 1080p af te spelen en nog over houden. 6650 is het denk ik niet waard. €200,- voor een GPU, wie had dat 3 jaar geleden gedacht
Behuizing
Tja, ik spring nu nog van de ene naar de andere behuizing. Degene in het lijstje is ok, maar ik heb nog nooit van het merk gehoord, is het wel wat? Anders denk ik dat ik toch terugval op bekende merken zoals BeQuiet, NZXT etc.
CPU koeler
De peerless assassin is volgens mij de beste koeler op dit moment en nog geen €40,-, no brainer of kan het goedkoper? Of kan ik gewoon de boxed koeler gebruiken en mij €40,- besparen?
Geheugen
Gewoon 2x8GB 3200MHz, wat kan er mis gaan?
SSD
Lexar NM790 is volgens mij de beste budget NVME SSD van dit moment of zijn er betere/goedkopere?
Voeding
Zoekende naar een goedkope voeding ben ik teleurgesteld in het aanbod. Ik wil een goeie voeding rond de €60,- die niet na 3 jaar boem zegt
Deze Seasonic ben ik puur op de merknaam af gegaan, maar de prijs baart mij zorgen. Zijn er überhaupt wel goede 550W voedingen rond deze prijs?
Als het kan wil ik alles bij 1 webshop bestellen, maar ik heb al gezien dat het moeilijk wordt, dus het zal wel meerdere shops worden:)
Gamen op 1080p voornamelijk, later wellicht hogere resolutie d.m.v. een GPU upgrade. Denk aan games als truck simulator/Assetto Corsa Competitione. Dit wordt een 2e pc ernaast.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€600,- tot €700,- is de richtprijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil de beste bang voor de buck, merk boeit mij hoegenaamd niets.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of de componenten beter kunnen voor minder geld. Dingen als behuizing zijn subjectief uiteraard, maar elke input wordt gewaardeerd.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Moederborden | ASUS Prime B550M-K | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6600 Challenger D 8GB | € 212,- | € 212,- |
| 1 | Behuizingen | Montech X3 Mesh Zwart | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 36,90 | € 36,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic B12 BC-550 | € 56,60 | € 56,60 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (met heatsink) 1TB | € 73,52 | € 73,52 |
| Totaal | € 675,72 | |||
Ik wil alle componenten afzonderlijk nagaan en mijn keuzes toelichten:
Cpu Ryzen 5 5600
Verreweg de beste cpu voor dit geld imo, ja het is een ouder platform, maar met AM5 of Intel komt er zo €150,- bij.
Moederbord
Goedkoop moederbord met PCIE-4.0, genoeg aansluitingen, vrm heb ik niet echt naar gekeken, maar een Ryzen 5600 lijkt mij voor geen 1 moederbord een probleem.
GPU
De RX6600 is denk ik voldoende om een game op 1080p af te spelen en nog over houden. 6650 is het denk ik niet waard. €200,- voor een GPU, wie had dat 3 jaar geleden gedacht
Behuizing
Tja, ik spring nu nog van de ene naar de andere behuizing. Degene in het lijstje is ok, maar ik heb nog nooit van het merk gehoord, is het wel wat? Anders denk ik dat ik toch terugval op bekende merken zoals BeQuiet, NZXT etc.
CPU koeler
De peerless assassin is volgens mij de beste koeler op dit moment en nog geen €40,-, no brainer of kan het goedkoper? Of kan ik gewoon de boxed koeler gebruiken en mij €40,- besparen?
Geheugen
Gewoon 2x8GB 3200MHz, wat kan er mis gaan?
SSD
Lexar NM790 is volgens mij de beste budget NVME SSD van dit moment of zijn er betere/goedkopere?
Voeding
Zoekende naar een goedkope voeding ben ik teleurgesteld in het aanbod. Ik wil een goeie voeding rond de €60,- die niet na 3 jaar boem zegt
Als het kan wil ik alles bij 1 webshop bestellen, maar ik heb al gezien dat het moeilijk wordt, dus het zal wel meerdere shops worden:)
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied