Toon posts:

DHL en QR-code van Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:35
En je kan DHL niet mailen of echt opbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Met de trackingcode en de postcode moet een ontvangende buur gewoon alles kunnen zien.

Bij het laten verzenden via deze optie krijg je als koper een duidelijke popup waar je alle adresgegevens, danwel pakketpuntgegevens aan moet geven. Als je daar iets verkeerds invult, is niet heel anders dan wanneer je bij het handmatig aanmaken van een label iets verkeerds invult.

Ik vind het zelf als verkoper wel een handige optie, het scheelt een boel handwerk met adressen invullen en zelf het pakketlabel aan te moeten maken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:33
Overdag tegen Tracy zeggen "medewerker spreken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:35
Als je typt medewerker spreken graag krijg je een lijst met contact mogelijkheden. aan de hand van T&T zouden ze gewoon moeten zien bij welke buren het ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door loki504 op 04-01-2024 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De sticker bij DHL wordt pas later gekoppeld aan de QR code die wordt aangemaakt. Daarom zegt DHL ook steeds dat je de code van de QR ook op het pakket moet noteren. Idd beetje omslachtig maar scheelt weer een printer bij het DHL punt. Wellicht komt dit later nog? Zou idd wel beter zijn.

Wat onderzoek betreft kan DHL niet zoveel meer of minder dan DPD of PostNL. Mijn ervaringen is bij allen dat je na een aantal dagen de melding krijgt dat het niet gelukt is en dat je de kosten voor versturen vergoed kunt krijgen. Verzekering is erg omslachtig en veel haken en ogen. Ophalen is toch het beste, ondanks de prijzen voor brandstof en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 03:31:
@MsG Je hebt gelijk, de tracking code staat vermoedelijk wel op het etiket. Ik zal daar eens op letten. Als de buren dan dezelfde postcode hebben, is het inderdaad op de dhl site terug te vinden. Maar niet elke buur die een pakketje aanneemt, is altijd even handig op internet. En het is ook misschien net iets te veel gevraagd om maar te verwachten dat iemand dat wel ongevraagd voor iemand anders doet. Dat een buur een pakketje aanneemt is eigenlijk al mooi genoeg.
Bij de tracking zie je altijd bij welke buren het is afgegeven. Het lijkt me aan de ontvanger om naar de buren te gaan voor het pakketje in plaats van te verwachten dat de buren wel naar het originele adres gaan.

Er komt dan iets te staan als "afgeleverd bij buren op nummer 41"

Als er staat dat ene Mitchell het gesprek overneemt dan ben je op dat moment daadwerkelijk met een medewerker aan het spreken. Meestal is er dan een aanleiding dat Tracey de vraag niet kan beantwoorden. Meestal wordt de transitie naar een echt persoon wel duidelijk ingeleid.

De wettelijke (postwet) vergoeding is 3.14 de kilo.

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 04-01-2024 07:55 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:47
MsG schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:46:
[...]

Altijd met extra baksteen in de verpakking versturen dus. >:)

Het printen van een ontvangstadres zou inderdaad toch gewoon moeten kunnen in plaats van alleen een barcode. Dat is ook voor DHL weer 1 kans extra dat een pakje toch bij de juiste persoon aankomt als deze niet wordt opgehaald. En ook dat kan allerhande oorzaken hebben: niet handig met internet, haperingen in de app, of niet goed geregistreerd door de bezorger, net als voorheen de niet-thuis briefjes niet in de bus gedaan werden.

Is er binnen zo'n bedrijf dan echt niemand met klantvriendelijkheid bezig?

Goed toch dat de TS zich hier wel vragen over steld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:27
MsG schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:46:
[...]

Postwet is niet van toepassing op pakketten, ook niet voor PostNL. En de vergoeding komt niet uit de wet maar uit de voorwaarden waarmee wordt verstuurd, voor een pakket binnen Nederland kan dat AVC zijn en dan is de vergoeding beperkt tot € 3,40 per kilo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet bij het pakketje wat ik verstuur zelf altijd even het bestemmingsadres er bij op. Of dat nu verstuurd word door dHL, PostNL of een andere bezorger. Als verzender wil ik graag dat het pakketje goed verstuurd word voor de ontvanger. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:06
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, echter zou het in mijn ogen wel handig zijn als je via Marktplaats dezelfde optie zou krijgen als in de app: om alsnog zelf je label te printen.
Dan wel omdat het pakket niet handig is om iets op te noteren, waardoor je alsnog een etiket erop moet plakken voor die code, dan wel om gebruik te kunnen maken van een pakketkluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:53

ViezeVis

Sample Text

Dagion schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:43:
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, echter zou het in mijn ogen wel handig zijn als je via Marktplaats dezelfde optie zou krijgen als in de app: om alsnog zelf je label te printen.
Dan wel omdat het pakket niet handig is om iets op te noteren, waardoor je alsnog een etiket erop moet plakken voor die code, dan wel om gebruik te kunnen maken van een pakketkluis.
Steeds vaker worden die DHL Servicepoints voorzien van een volledige Self-Service. Dus waar voorheen de kassamedewerker zelf de label moest scannen en koppelen aan de QR-code, moet je dat nu zelf doen. Overigens vind ik het wel heel praktisch. Het bespaart je al minimaal een halve A4 aan papier, zo niet minder. Geen inktcartridges meer nodig, printer niet meer nodig enz.

PostNL doet dit trouwens ook al via Marktplaats als ik het goed heb.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23
ucsdcom schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:24:
[...]
Altijd met extra baksteen in de verpakking versturen dus. >:)
Ja ik zeg tegenwoordig ook dat het maar heel zwaar is, als er weer een pakket kwijt geraakt is dan zeg ik denk dat het het maximale gewicht is, ben niet zo goed in schatten dus zet het maar op 9.9kg. Vergoeding per kilo is ook zo'n onzin.

Voor TS, als mensen betalen via marktplaats en ze geven bij de betaling niet het juiste adres aan is het echt volledig hun fout. Het staat er duidelijk aangegeven naar welk adres het moet. Voor het versturen, plak ik altijd een papiertje er op met naam en adres bij DHL via Marktplaats. Als ik DHL via Tweakers doe dan maak ik altijd het verzendlabel zelf aan, dan staat de naam en adres er altijd op want ze plakken het er inderdaad niet meer standaard op en op de doos komt niets extra's te staan dan alleen de barcode. Ook als ik een pakket afhaal in de winkel zijn ze er niet blij mee omdat ze ieder pakket zelf langs moeten gaan van wie dat pakket is, bij alle pakketten die een barcode hebben controleren ze hem bij wie die hoort en plakken ze er een post it aan vast.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:06
ViezeVis schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:41:
[...]
PostNL doet dit trouwens ook al via Marktplaats als ik het goed heb.
Klopt, maar bij PostNL wordt er een etiket (met adres) geprint in plaats van een QR-code te koppelen aan een bestaande barcode. Bij PostNL hoef je dus niets op een pakket te schrijven (als je er bijvoorbeeld een vuilniszak omheen doet om een doos te camoufleren, of zwarte bubbelenveloppen hebt).

En bij mij is een pakketkluis van DHL een stuk dichterbij, dus die gebruik ik liever dan verplicht zelf te scannen/koppelen bij een DHLpunt. Maar Marktplaats geeft die optie/keuze niet (de DHLapp wel), je kunt er alleen maar verzenden via de QRcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet beter voor die ene euro meer kiezen om de verkoper het via postnl te laten versturen?

Van adres wist ik niet, maar heb zelf genoeg ellende gehad door dat DHL ongevraagd mijn pakket naar een afhaalkluis had gebracht een dorp verderop (ja in mijn dorp zit ook gewoon een afhaal punt) en vervolgens geen afhaal code aan mij wou verstrekken. Uiteindelijk via de verkoper alsnog kunnen oplossen maar is eens en nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:17:
Kan je niet beter voor die ene euro meer kiezen om de verkoper het via postnl te laten versturen?

Van adres wist ik niet, maar heb zelf genoeg ellende gehad door dat DHL ongevraagd mijn pakket naar een afhaalkluis had gebracht een dorp verderop (ja in mijn dorp zit ook gewoon een afhaal punt) en vervolgens geen afhaal code aan mij wou verstrekken. Uiteindelijk via de verkoper alsnog kunnen oplossen maar is eens en nooit meer.
Ik denk niet dat je de illusie moet hebben dat het via PostNL veel beter gaat.
Toevallig deze week bij het Belgische programma Factcheckers een test met verzenden van pakjes(met trackers er in) met diverse vervoerders naar diverse landen. DHL deed dat nog het best, Bpost en NLpost was drama. Zelfs de trackinginfo bleek vaak gewoon niet te kloppen met de positie die de trackers aan gaven.

Ik stuur zelf het liefst MP pakketjes naar een ophaalpunt. Is maar 3,95 met DHL geloof ik) en geen gezeur met in de kliko bezorgen of bij buren 50 adressen verder.
Jammer dat je niet gewoon kan rekenen op correcte bezorging, maar dat schijnt teveel gevraagd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48
@Verwijderd Toevallig is er momenteel via DHL vanuit Marktplaats een pakket van mij onderweg naar een koper.
Via de Marktplaatsapp kan ik via 'Volg het pakket' en `iets anders afspreken' bepalen waar het pakket wordt afgeleverd: adres van de koper, bij de buren of een DHL servicepunt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:28
Wat een heisa. De koper kan het bezorgadres toch zelf aanpassen in de DHL app.
Zet 'm standaard op bezorgen bij een service punt en klaar
Geen gehannes met je buren of pakketten voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Frappuccino schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:58:
Wat een heisa. De koper kan het bezorgadres toch zelf aanpassen in de DHL app.
Dat kan volgens mij niet, heb ik laatst nog gehad en was met geen mogelijkheid te doen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:57

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 03:31:
DHL is vast wel telefonisch bereikbaar, maar de nummers worden zorgvuldig verstopt. Ik kon ze niet zo maar vinden.
Valt wel mee:

+31 88 055 2000

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:07:

1. De koper krijgt bij de betaling de adresgegevens voorgeschoteld en die liggen na de betaling vast. Niets of niemand die je daar voor waarschuwt. Ik maak regelmatig mee dat een kooer na betaling zegt “kan je het daar en daar heen sturen”. Dat is dus na betaling niet meer aan te passen.
Dit is toch geen probleem in het systeem? Hier is de koper het probleem. Die kan voor het betalen de gegevens invullen, wil hij/zij na betaling toch iets anders dan is het helaas pindakaas. Had dat eerder moeten bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Dat vindt ik onzin, het is toch logisch dat je het goede adres invult voordat je betaalt?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
KNed schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:34:
Dat vindt ik onzin, het is toch logisch dat je het goede adres invult voordat je betaalt?!
Dat vindt jij logisch maar een groot gedeelde denkt daar niet bij na.
Daarbij zijn er 2.5 miljoen mensen in Nederland laaggeletterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Ik verkoop best veel via Marktplaats en heb dit nog nooit meegemaakt, dus volgens mij is dit een non-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Het andere punt met die code zonder adres is wel een punt. Vaak vraag ik het adres en schrijf ik dat op het pakket. Eerder was het adres te zien bij de gegevens van het betaalverzoek maar dat is recent veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49
Voor marktplaats moet je dhl e-commerce hebben en dat is een ander nummer +31 88 345 4399
Pagina: 1