x
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2024 12:46 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
[ Voor 15% gewijzigd door loki504 op 04-01-2024 07:56 ]
Bij de tracking zie je altijd bij welke buren het is afgegeven. Het lijkt me aan de ontvanger om naar de buren te gaan voor het pakketje in plaats van te verwachten dat de buren wel naar het originele adres gaan.Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 03:31:
@MsG Je hebt gelijk, de tracking code staat vermoedelijk wel op het etiket. Ik zal daar eens op letten. Als de buren dan dezelfde postcode hebben, is het inderdaad op de dhl site terug te vinden. Maar niet elke buur die een pakketje aanneemt, is altijd even handig op internet. En het is ook misschien net iets te veel gevraagd om maar te verwachten dat iemand dat wel ongevraagd voor iemand anders doet. Dat een buur een pakketje aanneemt is eigenlijk al mooi genoeg.
[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 04-01-2024 07:55 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Altijd met extra baksteen in de verpakking versturen dus.MsG schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:46:
[...]
De wettelijke (postwet) vergoeding is 3.14 de kilo.
Postwet is niet van toepassing op pakketten, ook niet voor PostNL. En de vergoeding komt niet uit de wet maar uit de voorwaarden waarmee wordt verstuurd, voor een pakket binnen Nederland kan dat AVC zijn en dan is de vergoeding beperkt tot € 3,40 per kilo.MsG schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:46:
[...]
De wettelijke (postwet) vergoeding is 3.14 de kilo.
Verwijderd
Steeds vaker worden die DHL Servicepoints voorzien van een volledige Self-Service. Dus waar voorheen de kassamedewerker zelf de label moest scannen en koppelen aan de QR-code, moet je dat nu zelf doen. Overigens vind ik het wel heel praktisch. Het bespaart je al minimaal een halve A4 aan papier, zo niet minder. Geen inktcartridges meer nodig, printer niet meer nodig enz.Dagion schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:43:
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, echter zou het in mijn ogen wel handig zijn als je via Marktplaats dezelfde optie zou krijgen als in de app: om alsnog zelf je label te printen.
Dan wel omdat het pakket niet handig is om iets op te noteren, waardoor je alsnog een etiket erop moet plakken voor die code, dan wel om gebruik te kunnen maken van een pakketkluis.
Ja ik zeg tegenwoordig ook dat het maar heel zwaar is, als er weer een pakket kwijt geraakt is dan zeg ik denk dat het het maximale gewicht is, ben niet zo goed in schatten dus zet het maar op 9.9kg. Vergoeding per kilo is ook zo'n onzin.ucsdcom schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:24:
[...]
Altijd met extra baksteen in de verpakking versturen dus.
Klopt, maar bij PostNL wordt er een etiket (met adres) geprint in plaats van een QR-code te koppelen aan een bestaande barcode. Bij PostNL hoef je dus niets op een pakket te schrijven (als je er bijvoorbeeld een vuilniszak omheen doet om een doos te camoufleren, of zwarte bubbelenveloppen hebt).ViezeVis schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:41:
[...]
PostNL doet dit trouwens ook al via Marktplaats als ik het goed heb.
Verwijderd
Ik denk niet dat je de illusie moet hebben dat het via PostNL veel beter gaat.Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:17:
Kan je niet beter voor die ene euro meer kiezen om de verkoper het via postnl te laten versturen?
Van adres wist ik niet, maar heb zelf genoeg ellende gehad door dat DHL ongevraagd mijn pakket naar een afhaalkluis had gebracht een dorp verderop (ja in mijn dorp zit ook gewoon een afhaal punt) en vervolgens geen afhaal code aan mij wou verstrekken. Uiteindelijk via de verkoper alsnog kunnen oplossen maar is eens en nooit meer.
Dat kan volgens mij niet, heb ik laatst nog gehad en was met geen mogelijkheid te doen.Frappuccino schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:58:
Wat een heisa. De koper kan het bezorgadres toch zelf aanpassen in de DHL app.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Valt wel mee:Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 03:31:
DHL is vast wel telefonisch bereikbaar, maar de nummers worden zorgvuldig verstopt. Ik kon ze niet zo maar vinden.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Dit is toch geen probleem in het systeem? Hier is de koper het probleem. Die kan voor het betalen de gegevens invullen, wil hij/zij na betaling toch iets anders dan is het helaas pindakaas. Had dat eerder moeten bedenken.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:07:
1. De koper krijgt bij de betaling de adresgegevens voorgeschoteld en die liggen na de betaling vast. Niets of niemand die je daar voor waarschuwt. Ik maak regelmatig mee dat een kooer na betaling zegt “kan je het daar en daar heen sturen”. Dat is dus na betaling niet meer aan te passen.
Dat vindt jij logisch maar een groot gedeelde denkt daar niet bij na.KNed schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:34:
Dat vindt ik onzin, het is toch logisch dat je het goede adres invult voordat je betaalt?!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq