Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashrot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-01 15:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muvFSV6oOT9RXp5KRu3Iy2sCYvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiWfdmvHLv3lObV0SWDVSjTa.jpg?f=fotoalbum_large

Beste Tweakers,

Sinds deze avond heb ik ditgeen aan de rechterkant van mijn scherm zitten. Het is er echter niet altijd maar als het er is, is het overal te zien ongeacht wat er geopend is. Ik weet ieder geval dat het niet aan mijn scherm zelf ligt aangezien ik het niet zie zodra ik de computer uitgeschakeld heb.

Dit zijn mijn specificaties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DWF5FEZEQdFhv_69G4dhJq_CI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tapP3qfAW1CaC6Bek91OHeLG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Het ligt niet aan het scherm, want met de computer uit is het niet?
Ik weet niet of je die conclusie zo kan trekken en ik zou ook eens het scherm op een andere computer proberen en ik zou ook eens een nieuwe kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-05 12:16
Probeer eerst even een andere kabel en een ander scherm om dit uit te sluiten.
Daarnaast gebeurt dit wanneer de computer idle is of alleen onder een load?

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashrot
Ik heb geen tweede scherm om dit mee te proberen. Wel heb ik mijn Xbox Series X kort na het afsluiten van mijn computer gebruikt en ik zag deze rode strepen niet meer op de rechterkant van het scherm. Ik heb hiervoor dezelfde HDMI kabel gebruikt dus ik neem aan dat we wel kunnen uitsluiten dat het aan de kabel en monitor ligt. Nu moet ik wel zeggen dat ik sindsdien dit probleem niet meer heb op het moment maar het is wel vaker voorgekomen dus ik neem aan dat het een kwestie van tijd is voordat het fenomeen zich weer voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:41
je kan ook een tv bv gebruiken, als test.

Maar lastig dat het probleem dit niet zich altijd voordoet.

[ Voor 46% gewijzigd door freaky35 op 04-01-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-05 16:33
flashrot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:16:
Ik heb geen tweede scherm om dit mee te proberen. Wel heb ik mijn Xbox Series X kort na het afsluiten van mijn computer gebruikt en ik zag deze rode strepen niet meer op de rechterkant van het scherm. Ik heb hiervoor dezelfde HDMI kabel gebruikt dus ik neem aan dat we wel kunnen uitsluiten dat het aan de kabel en monitor ligt. Nu moet ik wel zeggen dat ik sindsdien dit probleem niet meer heb op het moment maar het is wel vaker voorgekomen dus ik neem aan dat het een kwestie van tijd is voordat het fenomeen zich weer voordoet.
Ik denk dat je aanname juist is.

Heeft je videokaart toevallig meerdere HDMI poorten die je zou kunnen proberen?

Misschien heeft de mobo een onboard videokaart, zou je ook nog even kunnen proberen mits die een HDMI aansluiting heeft (zal je wel even je videokaart uit de kast moeten halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-04 21:28
Toevallig in je Adrenaline software "fast memory" aangezet?
Ziet eruit als een corruptie/instabiliteit in de VRAM. Misschien eens de klokspeeds omlaag gooien.
En indien je "fast memory timings" aan hebt staan, die eens uitgooien. Zit onder de "tuning" tab.

[ Voor 23% gewijzigd door Majestici op 04-01-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashrot
Majestici schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:34:
Toevallig in je Adrenaline software "fast memory" aangezet?
Ziet eruit als een corruptie/instabiliteit in de VRAM. Misschien eens de klokspeeds omlaag gooien.
En indien je "fast memory timings" aan hebt staan, die eens uitgooien. Zit onder de "tuning" tab.
Ik heb sindsdien er geen last van gehad maar ik heb zelf ieder geval geen bewuste wijzigingen gemaakt binnen de AMD software. Ook weet ik niet waar ik dit 'fast memory' zou kunnen vinden eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-04 21:28
flashrot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Ik heb sindsdien er geen last van gehad maar ik heb zelf ieder geval geen bewuste wijzigingen gemaakt binnen de AMD software. Ook weet ik niet waar ik dit 'fast memory' zou kunnen vinden eigenlijk?
In de tuning tab.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRnxF3Fx_4HGUp7iN59joFjwXQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cHu1IcCcWBHGJHA8ptLsvpX9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashrot
Bedankt , ik heb het uit gezet .
Pagina: 1