Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoeld voor alles behalve gaming. Ik stel ook geen extreme eisen aan de video, behalve dat hij 3 monitors moet kunnen aansturen onder Linux.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 tot 1300 Euro. Minder mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3 monitors van 1080p, waarvan 2 met DP/HDMI/DVI en 1 met alleen HDMI/DVI. 1 SATA SSD. Kast heb ik ook, maar is niet relevant.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MB socket 1700 (wifi niet relevant) met minimaal 1 m.2 slot en 1 SATA aansluiting en liefst 3 monitor-aansluitingen, intel processor, m.2 SSD van 2 TB, 64 GB geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor met ingebouwde graphics. Dit om problemen met Linux te voorkomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet moderne Linux-distros draaien op 3 monitors
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een MB gekozen, maar dat heeft slechts 2 video-aansluitingen (1xHDMI, 1xDP) en ik zoek een oplossing om een Intel processor met ingebouwde graphics 3 monitoren te kunnen laten aansturen. Ik heb wel goede mogelijkheden gevonden voor AMD, maar niet voor Intel. Dus moet er misschien een videokaartje bij worden gezet, dat wordt gebruikt voor de extra poort, maar welk dan. Op dit punt zit ik vast, ik hoop dat iemand me kan wijzen op een goede, betaalbare oplossing voor 3 monitoren onder Linux.
Het systeem is bedoeld voor alles behalve gaming. Ik stel ook geen extreme eisen aan de video, behalve dat hij 3 monitors moet kunnen aansturen onder Linux.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 tot 1300 Euro. Minder mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3 monitors van 1080p, waarvan 2 met DP/HDMI/DVI en 1 met alleen HDMI/DVI. 1 SATA SSD. Kast heb ik ook, maar is niet relevant.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MB socket 1700 (wifi niet relevant) met minimaal 1 m.2 slot en 1 SATA aansluiting en liefst 3 monitor-aansluitingen, intel processor, m.2 SSD van 2 TB, 64 GB geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor met ingebouwde graphics. Dit om problemen met Linux te voorkomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet moderne Linux-distros draaien op 3 monitors
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een MB gekozen, maar dat heeft slechts 2 video-aansluitingen (1xHDMI, 1xDP) en ik zoek een oplossing om een Intel processor met ingebouwde graphics 3 monitoren te kunnen laten aansturen. Ik heb wel goede mogelijkheden gevonden voor AMD, maar niet voor Intel. Dus moet er misschien een videokaartje bij worden gezet, dat wordt gebruikt voor de extra poort, maar welk dan. Op dit punt zit ik vast, ik hoop dat iemand me kan wijzen op een goede, betaalbare oplossing voor 3 monitoren onder Linux.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 228,01 | € 228,01 |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Core Gold GM 650 | € 97,21 | € 97,21 |
| 1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 132,89 | € 132,89 |
| Totaal | € 941,91 | |||