waarom teris record 'echt' einde noemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33

kodak

FP ProMod
Topicstarter
Als .geek artikel is het natuurlijk leuk om een beetje mee te gaan in opmerkelijke gewoontes. Maar zoals ik het artikel .geek: 13-jarige gamer haalt als eerste 'echte' einde originele Tetris van @YannickSpinner de term 'echte' einde lees vraag ik me af waarom daarvoor gekozen is.

Het artikel lijkt namelijk vooral duidelijk te maken dat het eerder een record is.
En uit de bron met uitleg maak ik op dat het spel een duidelijk echt einde heeft: na level 255 is het spel afgelopen en begint automatisch een nieuw spel vanaf 0. De records een echt einde noemen lijkt ook geen doel van de maker te zijn, dus dat een scene dat verzonnen heeft bij kennelijk gebrek aan behendigheid door te kunnen spelen had ik dan op zijn minst als uitleg verwacht.

Persoonlijk zou ik het opzettelijk hopen met bugs niet verder te kunnen en daar dan trots op zijn geen winnen noemen. Dat lijkt namelijk vooral leuk als je niet uit bent op het uitspelen van een game en het meer om de records doet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-05 16:29

YannickSpinner

Redacteur
Ik snap je nuancering, maar het artikel is in mijn optiek gewoon duidelijk. In de Tetris-community wordt dit het 'true killscreen' genoemd, daar verwijzen de titel en het artikel naar. Daarbij staat de term tussen haakjes en is er genoeg extra duiding gegeven om een compleet verhaal te bieden. Hoe dan ook, dank voor de feedback!