Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allylandry15
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik wil een nieuwe laptop kopen en ben uitgekomen op een msi en een Asus.
Het hoeft niet zonodig een game laptop te zijn maar wel één met verlicht toetsenbord.
Als ik dan een laptop wilt kopen met goeie specs zo rond de 1000 euro kom ik op deze 2 uit
EN als ik dan een keer een leuk spel wil doen is het mooi meegenomen dat dit ook kan.
Waar mij het hoofdzakelijk om gaat is dat hij een mooi beeld heeft en mooi geluid want ik kijk vaak films die ik zelf gedownload heb in goeie kwaliteit of Netflix
Bij Azerty adviseren ze de MSI, ook vooral voor de lange termijn maar misschien hebben jullie een andere mening wat mij kan helpen om te kiezen, of iets geheel anders kan ook natuurlijk
Alvast bedankt voor jullie reacties

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1926046;1911904/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-06 01:54
Je hebt een aardig deel van het gepinde topic gemist.
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:

1. Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• allylandry15
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-02-2024
Als ik het na lees staat toch zo goed als alles er wel in.
Als het nou nog niet duidelijk is voor anderen kan ik beter niks meer vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasroorda
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-01-2024
Als je je laptop voornamelijk wil gebruiken om films te bekijken, dan raad ik aan goed naar de kwaliteit van het beeldscherm te kijken. Voor films heb je namelijk veel meer plezier van een goed OLED scherm dan 144hz en IPS. Je levert dan wel in op de GPU, maar je kunt altijd nog overwegen om games te streamen via diensten zoals Geforce Now, mits je goed internet hebt. Kijk bijvoorbeeld naar uitvoering: ASUS VivoBook Pro 15 OLED K6502ZC-LP037W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:56
hallo,

Ik heb zelf onlangs deze gekocht.

ASUS VivoBook 16X K3605VC-N1068W - Creator Laptop - 16 inch

koste 1199,-- en bevalt mij enorm goed.

accuduur is iets minder lang maar komt mogelijk door de eigen videokaart.

zeker de moeite van bekijken waard (I9 processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camanis
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-01-2024
allylandry15 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:42:
Ik wil een nieuwe laptop kopen en ben uitgekomen op een msi en een Asus.
Het hoeft niet zonodig een game laptop te zijn maar wel één met verlicht toetsenbord.
Als ik dan een laptop wilt kopen met goeie specs zo rond de 1000 euro kom ik op deze 2 uit
EN als ik dan een keer een leuk spel wil doen is het mooi meegenomen dat dit ook kan.
Waar mij het hoofdzakelijk om gaat is dat hij een mooi beeld heeft en mooi geluid want ik kijk vaak films die ik zelf gedownload heb in goeie kwaliteit of Netflix
Bij Azerty adviseren ze de MSI, ook vooral voor de lange termijn maar misschien hebben jullie een andere mening wat mij kan helpen om te kiezen, of iets geheel anders kan ook natuurlijk
Alvast bedankt voor jullie reacties

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1926046;1911904/
Hallo, even een paar vragen. Hou je rekening met de resolutie van de schermen? Deze laptops hebben een resolutie van 1080p. Ook het type scherm is denk ik van belang daar je veel films/series/beeldmateriaal kijkt.

Daarnaast wil je mogelijk ook gaan gamen. Welke games heb je in het achterhoofd om te gaan spelen en op welke kwaliteit?

Ga je de laptop veel meenemen of vooral van kast naar tafel en terug?

Hoever kan je je budget rekken?

En een tweetal reviews van de laptops die je hebt gekozen, mocht je deze nog niet hebben gezien.

MSI GF63
YouTube: The Cheapest Gaming Laptop - MSI GF63 Review

ASUS TUF Gaming A15
YouTube: ASUS TUF A15 (2023) - Still a Great Gaming Laptop?
Pagina: 1