Home assistant - browsen via HA installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TMDeks
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 10:37
Hi,

Ik heb het probleem dat ik in het buitenland niet naar alle websites kan omdat deze soms geblokkeerd zijn. Ik vroeg me af of ik mijn HA installatie hiervoor kan gebruiken. Ik heb HA draaien op een rpi 4 en ik gebruik de nabu casa cloud om in te loggen via de app. Mooiste zou zijn om via de sidebar een mogelijkheid te hebben om een browser te openen. Een andere optie is op een kaart met een website op een dashboard te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips wat ik zou kunnen proberen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
rpi 4
Laatste versie HA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
ik heb gezocht op HA forum en hier op tweakers, ik zie wel dat de vraag al eerder is gesteld maar zonder antwoord. Ik kon in hacs of als add on niet iets vinden waar ik denk ik wat aan heb.

Alle reacties

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:26
Je kan extra panels toevoegen aan de sidebar via een extra iFrame panel.

Of je daarmee een blokkade via de nabu casa cloud alsnog kan omzeilen weet ik niet en of dit werkt voor de gewenste webpagina weet ik ook niet. Maar goed je kan het altijd proberen.

Is een VPN verbinding niet een betere optie om blokkades te omzeilen?

• TMDeks
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 10:37
Ik ben een sport better en de websites waar ik dat doe zijn vrij duidelijk over het gebruik van vpn. Daarom is dat helaas geen optie. Via chrome remote desktop kan ik een pc in Nederland besturen maar dat is niet ideaal in mijn situatie. Vandaar dat ik aan HA moest denken.

Ik heb het met iframe geprobeerd en hoewel ik dat erin krijg lukt het me niet om een website te tonen, eerst maar eens met nos geprobeerd maar daar krijg ik de respons
net::ERR_BLOCKED_BY_RESPONSE terug

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-11 18:37
dat is op zich vrij logisch want een iframe word in je eigen browser geladen, niet in HA

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Heb je niet ergens een systeempje waar je een VNC-achtige sessie naar kunt opzetten?

edit:
Wellicht naar het os dat op je pi draait? Geen idee of die dat ondersteunt of daar krachtig genoeg voor is.

[ Voor 41% gewijzigd door Sharky op 03-01-2024 17:05 ]

This too shall pass

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een VPN naar je eigen PC of server is wat anders dan gebruik maken van een gratis of betaalde VPN-dienst. Dat laatste is relatief makkelijk te detecteren, het eerste ziet er puur uit als netwerkverkeer via je eigen PC bij je thuis.

Ik zie eigenlijk maar een optie en dat is exact dat, een VPN naar je thuis. Een iframe in HA wordt volgens mij niet geproxied en simpelweg in je eigen browser geladen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 08:42
TMDeks schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:56:
Via chrome remote desktop kan ik een pc in Nederland besturen maar dat is niet ideaal in mijn situatie.
Waarom niet?

Euhm... \n ...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Met de Wireguard addon in HA kun je eenvoudig een VPN-tunnel naar thuis creëeren. Zoals @Mavamaarten al zegt is dat geen probleem voor de sites die je wilt bezoeken: zij kennen immers alleen de bekende gratis/commerciële vpn aanbieders waarbij ze duizenden bezoekers van 1 ip adres krijgen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1