Stereo vs sound bar | Werk/game kamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 12:25
Dag allen,

Bij deze een combi topic; vraag (en wellicht discussie). Ik twijfel voor mijn werk/game kamer over onderstaande audio oplossingen;

KEF LSX II Wireless Stereo Speakers

vs

Sonos Beam Gen 2 + Sub Mini

Gebruik zal 50/50 muziek en gamen zijn (ps5). Voorkeur gaat uit naar aansluiting op basis van HDMI; geen gedoe met tussenunits. Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan en waarom? Kunnen jullie mij helpen de knoop door te hakken?

[ Voor 10% gewijzigd door IngamerX op 03-01-2024 15:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:30

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Kijk je ook films? Hoe groot is de ruimte?
Die Sonos setup is voor gamen en media consumptie wel fijn.

Voor muziek heb je daarentegen meer baad bij goede stereo speakers.

Als het echt 50/50 gamen/muziek is zou ik denk ik voor 't game gedeelte een mooie (surround) headset halen en daarnaast gaan voor een muziek minded setup zoals die KEFs.

Met wireless speakers heb je wellicht last van lag bij het gamen.
Met losse speakers heb je betere stereo separatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Bensjero op 03-01-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoeveel inputs heb je? Want volgens mij heeft de Sonos enkel HDMI-in of SPDIF; daarna kan je er niks meer op aansluiten (ja, streaming dingen via je telefoon)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 12:25
Kantoortje is niet groot; ~ 3 bij 6. Zal alleen om PS5 aansluiting gaan, muziek kan idd wmb via stream gaan.

Zal alleen om gamen en muziek gaan, geen films (heb ik beneden een 5.1.4 klipsch RP setup voor :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik zou kijken of je ze ergens kan beluisteren, geluid is zo persoonlijk.

Zelf zou ik een soundbar + sub niet eens overwegen voor muziek. (Of eigenlijk in zijn geheel niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Waar twijfel je over? Wat de doorslag zou moeten geven, is toch vooral afhankelijk van jouw wensen. Zou handig zijn als je hier nog wat meer info over geeft.

Persoonlijk sluit ik aan bij mijn voorganger, een soundbar staat bij mij per definitie niet op de shortlist. Zoiets koop je naar mijn mening wanneer je op zoek bent naar beter geluid dan de tv voortbrengt en dat een strakke minimalistische setup belangrijker is dan geluidskwaliteit. Maar nogmaals, e.e.a. hangt vooral af van wat jij zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sonos is een vendor lock in, daarnaast geen garantie dat het spul het ver 5 jaar ook nog doet. Kef is waardevaster biedt meer aansluitmogelijkheden, ongetwijfeld kwalitatief geluid en doet het over 5 jaar gewoon nog.
Aan de Kef's kan later als je wilt ook gewoon nog een sub.

Overigens wellicht ook een speakers om eens naar te kijken: https://hifi.nl/artikel/3...eve-Canadese-rockers.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1