Zwart scherm bij gebruik displayport.(DP-DP kabel)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenjoren
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03-2024
Dag Iedereen,

Ik heb net een ander beeldscherm aangeschaft, maar nu krijg ik het niet via displayport ingeschakeld.

Ik heb al meerdere kabels geprobeerd ik krijg het enkel aan de praat via HDMI-HDMI of DP-HDMI kabel. Dus ik krijg enkel beeld via de HDMI poort op de monitor.

Als ik via DP-DP kabel doe, krijg ik geen signaal. Echter herkent mijn pc de monitor wel.

Jammer genoeg heb ik geen andere pc voor daar eens te testen. Ook heb ik geen ander monitor met DP-aansluiting.

Hopelijk kan iemand me verder helpen..

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:20
Welke monitor en welke videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenjoren
De video kaart is een Geforce RTX 3080
Het beeldscherm is een MSI MEG 342C QD-OLED

Nu heb ik ondertussen al wel beeld gekregen. Het zwarte beeld krijg ik als ik het refresh rate hoger als 100Hz. zet.

Ligt het nu aan de kabel?? Dat is het volgende dat ik ga proberen. Maar deze moet ik bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

Zorian

What the fox?

Kenjoren schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:24:
De video kaart is een Geforce RTX 3080
Het beeldscherm is een MSI MEG 342C QD-OLED

Nu heb ik ondertussen al wel beeld gekregen. Het zwarte beeld krijg ik als ik het refresh rate hoger als 100Hz. zet.

Ligt het nu aan de kabel?? Dat is het volgende dat ik ga proberen. Maar deze moet ik bestellen...
Dit zou kunnen, maar zou niet zo snel mogen. Zeker niet als het de meegeleverde kabel is.
Heb je toevallig een optie in het OSD (menu van je monitor zelf) om de DP versie in te stellen? Zo ja, zet die zo hoog mogelijk. Ik heb dat zelf ook eens gehad.
Probeer eens wat er gebeurt als je de resolutie lager zet (bijvoorbeeld 2560x1440) en dan de refreshrate omhoog? Wat gebeurt er dan?
4k op 175Hz heeft volgens mij DSC (Display Stream Compression) nodig, en dat zorgt nog wel eens voor gedoe...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenjoren
Ik heb ondertussen een andere kabel besteld. Deze geprobeerd.. En ja hoor het ligt aan de kabel!!

Wel jammer dat ze een "foute" kabel bijleveren.

Maar bij deze het is opgelost.

Bedankt allemaal voor alle moeite! ;)