Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kruipruimte isoleren tussenwoning, alle zijden randen mee??

Pagina: 1
Acties:

• Wheelzz
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02-2024
De kruipruimte van mijn tussenwoning (bouwjaar 1970) wil ik laten isoleren.
Is het verstandig alle randen mee te isoleren? Of in mijn geval enkel de voorzijde? Of de randen niks extra's te geven.

In de ene offerte is aangegeven de onderzijde te isoleren inclusief 30 cm van de randen aan alle zijden .
In de andere offerte wordt niet gesproken over de randen, mondeling werd aangegeven enkel de voor en achterzijde van de woning mee te nemen.
Aan de achterzijde zitten over de hele breedte een aan/ uitbouw zonder kruipruimte.

Benieuwd naar jullie mening en ervaring.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:55
Wat bedoel je met zijranden? De muren? Lijkt me wel dat je de binnenmuur mee isoleert, de buitenmuur maakt minder uit, maar laat dat 10 cm x 4 meter (2x, voor en achter) = 0.8 m2 zijn, op een 40m2 scheelt dat 2% productkosten, qua uren / voorrij kosten scheelt het niet(ze hoeven minder te mikken). Dus op je eindfactuur 1 euro?

(Ik ga even uit van woning van 4x10 meter, mogelijk anders net euro meer).

Of bedoel je naar je buren toe? Vraag hun anders of ze ook willen isoleren, mogelijk krijg je dan groepskorting :) als ze het niet willen zou ik het ook gewoon aanpakken, scheelt jou weer koude (en ja, dan wel 2m2 extra, dus 5% materiaalkosten, dus 10 euro oid inclusief voor en achter?

[ Voor 26% gewijzigd door 99ruud99 op 03-01-2024 15:22 ]

• Wheelzz
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik laat de onderkant van de vloer PIR tegenaanspuiten.
De ene verkoper sprak over een extra laagje tegen de muren waardoor ook de 'muren' /de hoek bovenkant zijmuur ietwat geïsoleerd worden. De ander zegt daar niks over en dat verklaart achteraf gezien misschien ook wel het offerte verschil van €800