Probleem:
Netflix speelt audio af in Stereo
Apparaat:
NUC met Windows 11 (23H2)
Netflix Windows store app
Output (video & audio) HDMI
Aangesloten op Receiver Marantz SR5015
Verschillende apps sturen surround audio naar de receiver zonder problemen.
De Marantz HDMI is de default output
Als ik in de Windows audio settings het geluid test speelt deze 5.1 af
Ik zie dat de receiver een 5.1 signaal krijgt (continu) totdat ik iets in Netflix af ga spelen en dan switched het geluid naar stereo. De Netflix app geeft wel aan dat er een 5.1 audio stream is (wat volgens mij impliceert dat hij herkent dat er 5.1 beschikbaar is.)
De grote uitdaging is dat je in de Netflix app eigenlijk geen instellingen hebt waar je iets aan kunt doen, of enige vorm van logging.
Het liefst wil ik pure audio passthrough en Windows die overal vanaf blijft
Ik lees online vooral de problemen andersom (iemand krijgt de 5.1 stream maar wil stereo en hoort de stemmen daardoor bijna niet bijv.)
Netflix speelt audio af in Stereo
Apparaat:
NUC met Windows 11 (23H2)
Netflix Windows store app
Output (video & audio) HDMI
Aangesloten op Receiver Marantz SR5015
Verschillende apps sturen surround audio naar de receiver zonder problemen.
De Marantz HDMI is de default output
Als ik in de Windows audio settings het geluid test speelt deze 5.1 af
Ik zie dat de receiver een 5.1 signaal krijgt (continu) totdat ik iets in Netflix af ga spelen en dan switched het geluid naar stereo. De Netflix app geeft wel aan dat er een 5.1 audio stream is (wat volgens mij impliceert dat hij herkent dat er 5.1 beschikbaar is.)
De grote uitdaging is dat je in de Netflix app eigenlijk geen instellingen hebt waar je iets aan kunt doen, of enige vorm van logging.
Het liefst wil ik pure audio passthrough en Windows die overal vanaf blijft
Ik lees online vooral de problemen andersom (iemand krijgt de 5.1 stream maar wil stereo en hoort de stemmen daardoor bijna niet bijv.)