Wat is de hoogste Vcore voor je Tbird?

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Hier ben ik dus erg benieuwd naar. Mijn Tbird 900 loopt nu op 1200 met een Vcore van 2.25V, een halve volt hoger dan normaal dus. En 28% hoger dan die 1.75V

:7

Ik heb waterkoeling dus de processor wordt niet echt warm. Hij is nu 51 graden.

Hoever kan ik gaan voordat ie doorfikt?

Thnx.

Verwijderd

Welk voltage je Tbird maximaal aan kan weet ik niet precies, ik denk dat dit sterk afhankelijk is van hoe goed je hem koelt.

Wat ik wel weet is dat als je bij een Abit KT7 een te lage weerstand gebruikt voor de voltage-mod (dus om een hogere Vcore te krijgen) Dat het mainbord gewoon niet meer BOOT.
Er zit waarschijnlijk iets van een overload-protectie op.

Bij het gebruik van een 15k weerstand kom ik op een Vcore van 2.06V Ik weet niet precies welke weerstand jij gebruikt?
Als je echter weerstanden van minder dan 12k gaat gebruiken dan boot hij niet meer.

Dus misschien wil de Tbird nog wel, maar het mainbord niet.

Persoonlijk zou ik niet veel hoger gaan dan 2.2V

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:36
Veel hoger dan 2.3 volt moet je toch echt niet gaan.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ik heb een KT7-Raid.

Je moet dan op pinnetje 10 een weerstand van 15K naar de ground solderen. Dan is de OVP eruit, En kan je dus verder.

Zie ook: http://www.vr-zone.com/guides/kt7/

Het voltage verhoog ik dmv een potmeter.

Edit : type-o

Verwijderd

cool, bedankt voor de tip.

Nou, dan zou ik niet weten waar het maximum ligt.
Ik ben bang dat de enige manier om daar achter te komen is om net zo lang te verhogen tot hij het niet meer doet. :)

Ik wwet namelijk ook noet of het maximale voltage wat je kunt halen puur en alleen afhankelijk is van de temp.
Dus dat je bij temperaturen van -50 gewoon 10V ofzo erop kan zetten :)

Beetje groot risico.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 14:15 schreef bastard het volgende:
Dus dat je bij temperaturen van -50 gewoon 10V ofzo erop kan zetten :)

Beetje groot risico.
Dat in elk geval niet... op een gegeven moment is de isolatie in de core niet meer voldoende voor het te hoge voltage zodat er dus stroom gaat lekker -> kortsluiting.

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt: op mijn k6-3+ heb ik per ongeluk een keer 2,8 volt gezet in plaats van 2 volt. En ondanks dat de temperatuur nooit boven de 40 graden is geweest wilde hij de volgende keer niet meer opstarten. Dit was ook een processor die op .18micron technologie was gemaakt net zoals een athlon, dus ik denk dat je ze aardig met elkaar kunt vergelijken.

En aangezien die processor dus 40% te hoog voltage heeft gekregen en daarbij blijkbaar net kapot is gegaan (heb nog wel keurig computer opgestart&uitgezet, maar daarna wilde hij niet meer), denk ik dat bij goede koeling iets van 30-35% wel het maximum is wat je over het standaard voltage kunt zitten. En met jouw 28% zit je daar al aardig van in de buurt, dus ik zou het gewoon zo laten. Een overclock van 33% is tenslotte al heel aardig.
Pagina: 1