Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:00

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Topicstarter
Wij zijn op zoek naar een goede financieel adviseur die samen met ons de (on-)mogelijkheden kan bespreken en op een rijtje kan zetten welke optie voor onze situatie het meest interessant is. Nu kan ik daar een hoop over vinden op internet, maar wellicht zijn er hier nog tips om op te letten bij het kiezen van een adviseur.
Het gaat niet om een hypotheek, die is bijna afgelost, maar gewoon wat verstandig is met het vele spaargeld.

Het puntje, let op keurmerk/certificering is natuurlijk een opendeur. Maar waar nog meer op te letten, of heb je goede ervaringen met een in de regio noord-oost-brabant en waarom?

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aanname dat je je spaargeld op een bankrekening hebt (en niet in een sok); allicht dat jouw eigen bank een adviseur heeft of kan aangeven wat er mogelijk is binnen het concern.

Je vraagstelling is nogal breed; ik snap dat je e.e.a. met een adviseur wil bespreken maar voor de ene persoon is "veel spaargeld" zo rond de 60K, voor de ander begint het pas bij 1M. Je zou allicht kunnen bedenken wat je zelf wil bijvoorbeeld eerder stoppen met werken ooit of sparen voor een sabbatical & wereldreis of langlopend investeren (en dus mogelijk renderen / passief inkomen)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino

devino

Topicstarter
Het staat inderdaad op een rekening, maar mijn/ons idee bij een adviseur van de bank inschakelen dat zij vooral naar de eigen producten zullen praten en ik me afvraag of dat altijd het beste is.
Qua doel zitten we op dit moment in de hoek van eerder stoppen en/of renderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:35
Waar heb je nu verzekeringen lopen? Als dat een tussenpersoon is, hebben ze vaak ook een financieel adviseur.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@devino ik snap dat de eigen bank eigen produkten aanbeveelt maar mogelijk steek je daar wel van op welke mogelijkheden er zijn. Als je eerder wil stoppen met werken, zou je aan een lijfrente-constructie denken. Wil je een passief inkomen, zou je kunnen bekijken of je jaarlijks kortlopende deposito's uitzet binnen de Europese grenzen (en ECB-beleid); op dit moment kan je per ton ingelegd geld ongeveer 4K opbrengst genereren.

Let wel: los van een Nederlandse of buitenlandse bank, in veel gevallen is het garantie-stelsel tot 100K per bank dus als je (aanzienlijk) meer geld hebt, zal je ook mogelijk moeten voorbereiden om te spreiden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino

devino

Topicstarter
Thanks voor de tip van het garantie stelsel, niet bij stil gestaan, moeten we dus iets mee....

Pagina: 1