Klussers,
we hebben sinds 2 jaar geleden, een heel onaangename lekkage op ons plafond. Ik heb van alles geprobeerd en de oorzaak kan ik nog steeds niet vinden. het lekt als het langdurig regent, en vooral als er zuidwest wind waait. Hieronder aantal feiten voor een beter beeld van de situatie:
1- Vrijstaande woning van 1998.
2- lekkage op de plafond van serre, ligging zuidwest. betreft een plat dak die gebonden is aan de zuidwest gevel.
3- lekkage vind plaats als het hard waait icm regen.
4- We hebben afgelopen jaar een nieuwe laagje dakbedekking laten leggen door een bedrijf, verder de randjes laten vervangen (loodvervanger).
5- ik heb ook de gevel, gedeeltelijk met impregneermiddel spuiten, dacht als het aan spouwmuur lekkage is door de vocht die door de bakstenen worden ingetrokken, dit kan helpen maar helaas niet.
6- Serre heeft een houtenplank plafond, ik kan met een endoscoop camera erin kijken, maar ik zie het bron van lekkage niet, alleen dat het nat is in een bepaalde plek.
7- er komt relatief veel water uit, in een nacht zo'n half liter water als het hard regent.
Wat denken jullie de oorzaak kan zijn? waar zal ik inspecteren? alle reacties worden gewaardeerd! heb zelf helemaal geen ideeën meer!
Hieronder fotos van de dak, waaronder de lekkage op de plafond zich voordoet: (rood gemarkeerd)
:strip_exif()/f/image/IhkRHUyzlSskgBZS5iFZnb0I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LXgwjDWYlQsujPZ5X16gj4GR.jpg?f=fotoalbum_large)
Hieronder de plekken die ik heb impregneermiddel verwerkt (geel gemarkeerd):
:strip_exif()/f/image/6RdgoCAGZhlvHPAA8dFoMN13.jpg?f=fotoalbum_large)
hieronder wat meer fotos van de gevel en dak:
:strip_exif()/f/image/4rtigStMLfJbJP3soMgrz0MK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DgMkMOGZ7z82Ai7BWMbLlkRY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S9gM7FUFkQ17aKUaE1WbNVFk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tA1QfiWefzczbanshKNtjkyy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L24bDxZLu98WA6MgqV9GNSLb.jpg?f=fotoalbum_large)
we hebben sinds 2 jaar geleden, een heel onaangename lekkage op ons plafond. Ik heb van alles geprobeerd en de oorzaak kan ik nog steeds niet vinden. het lekt als het langdurig regent, en vooral als er zuidwest wind waait. Hieronder aantal feiten voor een beter beeld van de situatie:
1- Vrijstaande woning van 1998.
2- lekkage op de plafond van serre, ligging zuidwest. betreft een plat dak die gebonden is aan de zuidwest gevel.
3- lekkage vind plaats als het hard waait icm regen.
4- We hebben afgelopen jaar een nieuwe laagje dakbedekking laten leggen door een bedrijf, verder de randjes laten vervangen (loodvervanger).
5- ik heb ook de gevel, gedeeltelijk met impregneermiddel spuiten, dacht als het aan spouwmuur lekkage is door de vocht die door de bakstenen worden ingetrokken, dit kan helpen maar helaas niet.
6- Serre heeft een houtenplank plafond, ik kan met een endoscoop camera erin kijken, maar ik zie het bron van lekkage niet, alleen dat het nat is in een bepaalde plek.
7- er komt relatief veel water uit, in een nacht zo'n half liter water als het hard regent.
Wat denken jullie de oorzaak kan zijn? waar zal ik inspecteren? alle reacties worden gewaardeerd! heb zelf helemaal geen ideeën meer!
Hieronder fotos van de dak, waaronder de lekkage op de plafond zich voordoet: (rood gemarkeerd)
:strip_exif()/f/image/IhkRHUyzlSskgBZS5iFZnb0I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LXgwjDWYlQsujPZ5X16gj4GR.jpg?f=fotoalbum_large)
Hieronder de plekken die ik heb impregneermiddel verwerkt (geel gemarkeerd):
:strip_exif()/f/image/6RdgoCAGZhlvHPAA8dFoMN13.jpg?f=fotoalbum_large)
hieronder wat meer fotos van de gevel en dak:
:strip_exif()/f/image/4rtigStMLfJbJP3soMgrz0MK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DgMkMOGZ7z82Ai7BWMbLlkRY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S9gM7FUFkQ17aKUaE1WbNVFk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tA1QfiWefzczbanshKNtjkyy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L24bDxZLu98WA6MgqV9GNSLb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p1ksw84Prgz5kFj4aC2diCRt.jpg?f=fotoalbum_large)