Wat is een vergelijkbaar met de ASRock AMD Radeon RX 7800

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bxas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik wil over 2 maanden een game pc kopen voor ongeveer 1500,-.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mij is aangeraden om deze te kopen: review: Desktop Best Buy Guide - Oktober 2023

Nu is alleen het probleem dat de graphics card is uitverkocht. Heeft iemand een voorstel van welke graphics card een goede vervanging zal zijn voor ongeveer de zelfde prijs?

Ik wil spellen als Call Of Duty Modern Warfare 2019 en cyberpunk spelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:19

D4NG3R

kiwi

:)

Een ander smaakje RX 7800 XT.

Maar ik zie dat ook de Steel Legend gewoon verkrijgbaar is, ik doe de aanname dat je het over de beschikbaarheid bij een specifieke winkel hebt. Welke precies?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:57
Als je over 2 maanden een PC gaat kopen, dan zou ik eerst eens afwachten wat NVIDIA met de super release gaat brengen. Of de kaart volstaat hangt af van je wensen. Wat voor monitor gebruik je? CoD wil je op hoge FPS spelen en dus lage resolutie en settings. Cyberpunk draait juist veel meer om de visuele pracht. Daar zou een 7800XT zelfs te weinig voor kunnen zijn. Het zijn echt hele andere beestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bxas
@Acteonis Dankjewel voor je reactie. Ik moet nog een monitor kopen dus daar ben ik ook naar aan het zoeken, enige suggesties? Ik wil daar rond de 600 euro voor uitgeven. Het liefst speel ik spellen op een resolutie waar het er mooi uit ziet. Ik ben xbox gewend met een monitor van 60Hz, dus alles wat daar redelijk boven valt ben ik al vrij content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bxas
@D4NG3R Ik zie het inderdaad ook. Ik heb dat blijkbaar verkeerd gezien. Dankjewel voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:57
Om te weten wat je 'nodig hebt' is dit kanaal wel een aardige start: https://www.youtube.com/@monitorsunboxed

Voor €600 kan je een prima monitor kopen.

Een paar van mijn gedachtes over schermgrootte en resolutie/verversingssnelheid:

- 60Hz zou ik voor gaming nooit aanraden, zeker niet voor CoD. Als je dat enigszins competitief wil doen dan ga je voor minstens 120Hz. Voor CoD is 1080p (HD) ideaal, omdat je dan de fps lekker op kan schroeven.

- 1080p of HD is wat mij betreft ok t/m een 24" scherm

- 1440p of (W)QHD is prima t/m 31"

- 4K zou ik bij schermen vanaf 32" kiezen.

- Groter leidt tot meer immersie is ook exponentieel duurder, omdat je niet alleen meer betaalt voor het scherm, maar ook een betere videokaart nodig hebt. Ik vind 27" voldoende. 1440p i.c.m. een verversingssnelheid van meer dan 60 fps in Cyberpunk met alle settings op max is voor de 7800XT wel zo'n beetje de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:48
doe jezelf een plezier en neem een 120hz monitor,dat vermindert de blur als je bv snel draait zo enorm,dat is vind ik echt een must ,zeker met shooters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten koopadvies ga ik niet aan beginnen aangezien eigen uitzoekwerk ontbreekt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.