Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 03:46
Op 31 december ontving ik iets na 9en een mail van PayPal over een betaling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIqx-DteBbIp_HYJ1QWHci36D4c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SYOwLQj9CItMsN7M6ycTqNnp.png?f=user_large

Ik ben al bijna een jaar niet in het bezit van een Switch dus de mogelijkheid dat een van mijn accounts gehackt zouden zijn kwam direct naar boven.
Ik heb direct op PayPal en Nintendo gekeken of er is ingelogd door een ander (ondanks dat ik 2FA overal gebruik) en hier viel niks bijzonders op. Desondanks heb ik voor mijn eigen gemoedstoestand direct wel de wachtwoorden gewijzigd.

Er staat niks tussen mijn recente aankopen op mijn Nintendo account en op de PayPal transactie wordt er ook niet vermeld waar het voor bedoeld was. Het enige wat mij opviel was dat mijn PayPal nog gelinkt stond aan mijn Nintendo account voor eventuele automatische verlengen, maar dat kan het ook niet geweest zijn.
De prijs voor 1 jaar online komt niet overeen en mijn Nintendo online toegang is ergens rond vorig jaar al geëindigd.

Het is schijnbaar wel een officiële PayPal account van Nintendo dus ik ben nu het spoor ook bijster.
Ik heb uiteraard al proberen te bellen met Nintendo, maar kan nergens een nummer vinden dus intussen heb ik ze maar gemaild en ben in afwachting van antwoord.

Hebben jullie zoiets wel eens voorbij zien komen?
Ik zal dit topic voorzien van updates, mocht ik die ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 13:29
Kan je verder niet helpen, maar het telefoonnummer staat in de algemene voorwaarden van de store (lijkt me dat je daar goed zit)
https://store.nintendo.nl/nl/terms-and-conditions

(+31) 030 6097166 (Nederland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Superkanjo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:02:
Kan je verder niet helpen, maar het telefoonnummer staat in de algemene voorwaarden van de store (lijkt me dat je daar goed zit)
https://store.nintendo.nl/nl/terms-and-conditions

(+31) 030 6097166 (Nederland)
Deze had ik ook gevonden maar is het nummer van de technische dienst. Die kon mij helaas ook niet verder helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29

Dido

heforshe

Is een voordeel van PayPal niet dat je, net als bij een CC, een betaling kunt betwisten (een dispute aanmaken dus?)

Als je echt geen geldige reden kunt bedenken waarom Nintendo dat geld van jou zou moeten krijgen, is dat wellicht een optie? Dan is het aan Nintendo om uit te leggen waarom ze dat geld wel van jou zouden moeten krijgen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 13:09

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Check bij paypal even heel goed of er niet automatische betalingen aan staan. Dat had ik ook waardoor er een aantal 'services' spontaan geaccoordeerd werden en afgeschreven. Ik heb daar een heel aantal van gedisabled want kon me van het gros niet herinneren dat ik daar toestemming voor had gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan het zijn dat je ooit een spel hebt gepreordered of dat je pas zou aankopen als de prijs onder €25 is? Dan zou de betaling namelijk wel correct kunnen zijn (ik lees daar meer over via Reddit).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Dido schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:43:
Is een voordeel van PayPal niet dat je, net als bij een CC, een betaling kunt betwisten (een dispute aanmaken dus?)

Als je echt geen geldige reden kunt bedenken waarom Nintendo dat geld van jou zou moeten krijgen, is dat wellicht een optie? Dan is het aan Nintendo om uit te leggen waarom ze dat geld wel van jou zouden moeten krijgen.
Dat is inderdaad een optie, echter heb ik vernomen dat Nintendo accounts kan blokkeren als ik zulke stappen neem zonder eerst contact opgenomen te hebben met ze.
Dus ik wacht eerst op reactie van ze voordat ik daarmee verder ga.
superduper schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:46:
Check bij paypal even heel goed of er niet automatische betalingen aan staan. Dat had ik ook waardoor er een aantal 'services' spontaan geaccoordeerd werden en afgeschreven. Ik heb daar een heel aantal van gedisabled want kon me van het gros niet herinneren dat ik daar toestemming voor had gegeven.
Die stond dus inderdaad aan, maar waar kan dit een automatische betaling van zijn? Ik heb al langer dan een jaar geen online abo bij Nintendo. Geen van de online bedragen komen ook overeen:
1 maand: € 3,99
3 maanden: € 7,99
12 maanden: € 19,99
12 maanden + uitbreidingspakket: € 39,99
Outerspace schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:48:
Kan het zijn dat je ooit een spel hebt gepreordered of dat je pas zou aankopen als de prijs onder €25 is? Dan zou de betaling namelijk wel correct kunnen zijn (ik lees daar meer over via Reddit).
Dan zou het onder mijn recente aankopen moeten staan neem ik aan?
Daar staat ook niks:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1eJXhbiQqms2IcgjRvsAbbqHBE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R8VKg1Fha40CArphYgtiY3zK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 13:09

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

misschied had je ooit een meerjarig abbo en werd er bij het afsluiten gemeld, 2 jaarr € X,- daarna €Y euro?Dan blijft die prijs vaststaan.
Maar bijf paypal in de gaten houden, er is veel online te vinden, dat ook gedisablede 'abbonementen' ineens ook weer actief worden. En dan kom je er weer in december te laat achter zodat je geld kwijt bent en er weer een jaar aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
superduper schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:00:
misschied had je ooit een meerjarig abbo en werd er bij het afsluiten gemeld, 2 jaarr € X,- daarna €Y euro?Dan blijft die prijs vaststaan.
Maar bijf paypal in de gaten houden, er is veel online te vinden, dat ook gedisablede 'abbonementen' ineens ook weer actief worden. En dan kom je er weer in december te laat achter zodat je geld kwijt bent en er weer een jaar aan vast zit.
Ik heb het even opgezocht en dit is het laatste wat ik erover kan vinden:
9-7-2022 19:01:
Lidmaatschap: individuele Nintendo Switch Online-lidmaatschap van 12 maand(en) (365 dagen)

Ik direct beide ontkoppeld dus een automatische verlenging zou hopelijk niet meer mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:40
Waar heb je gekeken dat je niets gekocht hebt bij Nintendo? De website zit namelijk nogal onhandig in elkaar, de NL store (https://store.nintendo.nl/nl/orders) en account site (https://accounts.nintendo.com/#orderHistory) bevatten verschillende data. De NL store bevat bij mij bijvoorbeeld artikelen die ik fysiek heb ontvangen (fysieke games, Amiibo, controllers etc.) terwijl de account site alle digitale aankopen bevat (DLC, NSO, digitale games).

Het kan wel bijvoorbeeld toch het online abonnement met uitbreidingspakket zijn, als je nog tegoed in je Nintendo account had staan, maar gezien het bedrag lijkt het mij logischer dat het 2 artikelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Transportman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:28:
Waar heb je gekeken dat je niets gekocht hebt bij Nintendo? De website zit namelijk nogal onhandig in elkaar, de NL store (https://store.nintendo.nl/nl/orders) en account site (https://accounts.nintendo.com/#orderHistory) bevatten verschillende data. De NL store bevat bij mij bijvoorbeeld artikelen die ik fysiek heb ontvangen (fysieke games, Amiibo, controllers etc.) terwijl de account site alle digitale aankopen bevat (DLC, NSO, digitale games).

Het kan wel bijvoorbeeld toch het online abonnement met uitbreidingspakket zijn, als je nog tegoed in je Nintendo account had staan, maar gezien het bedrag lijkt het mij logischer dat het 2 artikelen zijn.
Thanks daar was ik inderdaad niet bekend mee, maar ook daar staat niks van een eventuele aankoop.

Ik heb intussen een mail van Nintendo waarin zij een aantal vragen stellen ter verificatie van mijn account.
Ondanks dat ik de meeste al in mijn originele mail had beantwoord..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Het mysterie is opgelost en het is een flauwe :+ .

Mijn zusje heeft ooit mijn PayPal gebruikt om online toegang aan te schaffen voor haar Switch. Op oud en nieuw avond hebben ze de Mario Kart 8 DLC aangeschaft.
Dit ging blijkbaar via mijn account, ondanks dat zij aangeeft geen keuze te hebben gekregen hierover. Omdat mijn PP account nog steeds gekoppeld stond en goedgekeurd was voor automatische betalingen hoefde ze niet in te loggen met 2FA.
Achteraf was ze er zelf achtergekomen, dus het zou fijn zijn als ze dit even had gemeld voordat al mijn bellen begonnen te rinkelen, maar het blijven kinderen 8)7 .

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1