Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:41
Vorige week heb ik in een "vlaag van verstandsverbijstering" de ING app op mijn iPhone geïnstalleerd.
Nu blijkt dat daarmee de ING scanner, die ik voorheen altijd gebruikte, is gedeactiveerd in de MijnING omgeving op de PC.
Ik vind het inloggen met de scanner, die altijd in de buurt van mijn PC ligt, eigenlijk veel handiger en bij nader inzien zie ik eigenlijk niet veel voordeel in het gebruik van de app voor bankzaken of betalen met de telefoon in vergelijking met de betaalpas.

Mijn vraag is: kan ik de app de-installeren en wordt daardoor de scanner weer vanzelf actief?

Ik kan op de ING website niets daarover vinden. Wel veel info over installatie van de app maar niets over de weg terug. De chatrovot geeft ook geen soulaas want die geeft alleen antwoorden die je ook in de FAQ kan vinden, onbruikbaar dus.
En telefonisch is ING praktisch onbereikbaar, dus ik hoop dat iemand hier al eens bovenstaande ervaring heeft gehad.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Beste antwoord (via JukeboxBill op 25-07-2024 23:32)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:44
Bij mijn ouders zelfde fout gemaakt, telefoontje naar ing kantoor en uur later werkte alles weer zoals vanouds.

Helaas kan je niet beide naast elkaar gebruiken (waar veel andere banken dit wel ondersteunen).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Er zal wel een methode voor moeten zijn lijkt me. Stel dat je smartfoon kapot is. Dan kan je niet meer inloggen. Wat dan?

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zakelijke pagina, maar dit geld waarschijnlijk ook voor particulieren:
https://www.ing.nl/zakeli...estigen-vraag-en-antwoord
Kan ik Mobiel Bevestigen én de scanner allebei gebruiken?
Nee, dat gaat niet. Zodra je de Mobiel Bankieren App activeert kun je alleen nog mobiel bevestigen.
Je zal helaas toch contact moeten leggen met iemand van de ING.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2024 14:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
JukeboxBill schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:20:
..
Ik vind het inloggen met de scanner, die altijd in de buurt van mijn PC ligt, eigenlijk veel handiger en bij nader inzien zie ik eigenlijk niet veel voordeel in het gebruik van de app voor bankzaken of betalen met de telefoon in vergelijking met de betaalpas.

Mijn vraag is: kan ik de app de-installeren en wordt daardoor de scanner weer vanzelf actief?

..
Antwoord op je vraag: Nee. Je verwijderd de app dan lokaal van je telefoon, dan gaat de registratie niet vanzelf weg bij de bank.

Dan wat anders, de telefoon dient als scanner, ik begrijp niet zo goed waarom je hier een verschil ziet?
Je logt in op de website, zoals je altijd doet, maar in plaats van je oude scanner gebruik je nu de telefoon als scanner. Daarmee scan je de QR code en bevestig je de inlog in de app. Daarna kun je gewoon verder op de website, precies hetzelfde als met de scanner.

Ik zou je willen adviseren de app gewoon eens een week of twee te gebruiken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JukeboxBill Wat is een ING scanner? Heb deze nog nooit gehad, vroeger was het SMS inlog code en daarna de ING app.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:13
Greatsword schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:36:
@JukeboxBill Wat is een ING scanner? Heb deze nog nooit gehad, vroeger was het SMS inlog code en daarna de ING app.
Vroegah!

https://www.ing.nl/zakeli...n/mijn-ing/de-ing-scanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Nickname55 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:22:
Er zal wel een methode voor moeten zijn lijkt me. Stel dat je smartfoon kapot is. Dan kan je niet meer inloggen. Wat dan?
Het enige dat ik daar over kan vinden is ook tamelijk onnozel.
Volgens ING moet je dan inloggen op de website en de telefoon blokkeren, maar om in te loggen heb je de telefoon nodig.
https://www.ing.be/nl/par...ag/blokkeer-mijn-telefoon
Dat is wel van ING België, maar voor NL zal het niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
DonJunior schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:31:
[...]

Antwoord op je vraag: Nee. Je verwijderd de app dan lokaal van je telefoon, dan gaat de registratie niet vanzelf weg bij de bank.

Dan wat anders, de telefoon dient als scanner, ik begrijp niet zo goed waarom je hier een verschil ziet?
Je logt in op de website, zoals je altijd doet, maar in plaats van je oude scanner gebruik je nu de telefoon als scanner. Daarmee scan je de QR code en bevestig je de inlog in de app. Daarna kun je gewoon verder op de website, precies hetzelfde als met de scanner.

Ik zou je willen adviseren de app gewoon eens een week of twee te gebruiken.
Ik vind die dedicated scanner gewoon makkelijker, want de scanner hoef je alleen maar aan te zetten en om te gebruiken. Op de telefoon moet ik eerst naar de app, die opstarten om het toetsenbordje te zien. Maar misschien zie ik iets over het hoofd en zou dat toetsenbordje met een bepaalde instelling ook direct op het beginscherm kunnen krijgen.

Maar niet alleen dat, een telefoon raak je makkelijker kwijt, wordt gestolen of gaat stuk dan die scanner.
Ik had die app misschien wel willen houden, maar dan wel met de backup dat ik nog steeds op Mijn ING kan inloggen met de scanner.

[ Voor 12% gewijzigd door JukeboxBill op 03-01-2024 15:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:44
Bij mijn ouders zelfde fout gemaakt, telefoontje naar ing kantoor en uur later werkte alles weer zoals vanouds.

Helaas kan je niet beide naast elkaar gebruiken (waar veel andere banken dit wel ondersteunen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 13:03

Pos

Ik heb even snel op ing gekeken, je kunt daar bij instellingen je mobiele toestellen beheren.
Je kunt daar per toestel blokkeren en daarna verwijderen. Misschien "weet" ing na het verwijderen van je toestel dat het dan weer automatisch terug moet gaan naar de scanner.

Disclaimer: nog nooit geprobeerd, dus geen idee of je dan daadwerkelijk terug kan naar je scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
99ruud99 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:15:

Dat je de scanner niet meer kan gebruiken naast de app kwam ik later pas achter, helaas.
Ik vrees dat er niets anders op zit dan een halve dag er voor uittrekken en de ING helpdesk bellen met de telefoon op de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Pos schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:17:
Ik heb even snel op ing gekeken, je kunt daar bij instellingen je mobiele toestellen beheren.
Je kunt daar per toestel blokkeren en daarna verwijderen. Misschien "weet" ing na het verwijderen van je toestel dat het dan weer automatisch terug moet gaan naar de scanner.

Disclaimer: nog nooit geprobeerd, dus geen idee of je dan daadwerkelijk terug kan naar je scanner.
Bedankt voor de moeite, maar zo ver was ik ook al gekomen. Ik vrees dat dat "automatisme" niet is ingebouwd. Vooral omdat de ING helemaal niet blij is met de scanners. Ze willen er het liefst van af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:49
JukeboxBill schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:40:
[...]

Dat je de scanner niet meer kan gebruiken naast de app kwam ik later pas achter, helaas.
Ik vrees dat er niets anders op zit dan een halve dag er voor uittrekken en de ING helpdesk bellen met de telefoon op de speaker.
Dit zeg je nu al 2x, maar in mijn bijna hele leven dat ik bij de ING en voorloper klant ben is bereikbaarheid nooit een probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Rukapul schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Dit zeg je nu al 2x, maar in mijn bijna hele leven dat ik bij de ING en voorloper klant ben is bereikbaarheid nooit een probleem geweest.
Misschien heeft dat dan nu met de feestdagen te maken gehad. Ik krijg i.i.g. telkens de melding dat het vreselijk druk is en dat ik beter op een ander tijdstip kan bellen. Het zou handig zijn als ze daar dan gelijk bij vermelden op welk tijdstip het iets minder druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:11
JukeboxBill schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:50:
[...]

Misschien heeft dat dan nu met de feestdagen te maken gehad. Ik krijg i.i.g. telkens de melding dat het vreselijk druk is en dat ik beter op een ander tijdstip kan bellen. Het zou handig zijn als ze daar dan gelijk bij vermelden op welk tijdstip het iets minder druk is.
Dat is de standaard tekst van elk bandje. Vaak genoeg ben je alsnog binnen een paar minuten aan de beurt. Hiermee willen ze mensen gewoon afschrikken en naar de website sturen. Veel van de bellers stellen onnozele vragen die prima op de website gevonden kunnen worden.
In jouw situatie is juist de telefonische helpdesk handig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Zodra je de app deactiveert in internet bankieren wordt de 'token' van de app ingetrokken, en stapt het over naar de eerstvolgende inlogmethode. Als het goed is staat bij 'Toegang tot je bankzaken' ook de scanner (onderaan) vermeld. Zolang deze daar staat en geactiveerd is, komt het goed als je de app deactiveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
bierkwadraat schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:56:
Zodra je de app deactiveert in internet bankieren wordt de 'token' van de app ingetrokken, en stapt het over naar de eerstvolgende inlogmethode. Als het goed is staat bij 'Toegang tot je bankzaken' ook de scanner (onderaan) vermeld. Zolang deze daar staat en geactiveerd is, komt het goed als je de app deactiveert.
Net geprobeerd, maar helaas. Ook niet na een uurtje wachten en de cookies van ING verwijderen. Bij inloggen op de ING website blijft het om de app vragen.
Nu de app maar weer geïnstalleerd en van de week maar eens bellen.

Eigenlijk zou ik verwachten dat er op de telefoon direct een melding verschijnt met het toetsenbordje voor de code. Dan zou het vergelijkbaar zijn met de inlogprocedure met de scanner.

Ik zag ook dat, als ik de icoon van ING even vasthoudt er een menu verschijnt om de scanner te openen. Maar dat is voor inloggen niet te gebruiken omdat de QR code niet op mijn monitor verschijnt.

Nu moet je voor inloggen op de PC ook inloggen in de app en dat is dubbelop en werkt omslachtig. Dan kan ik net zo goed alles op de telefoon doen, voor zover dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 09:46
Dit is wellicht allang opgelost en overbodig, maar ik zeg het toch maar.
Ik wilde ook graag mijn ING app verwijderen, maar heb nooit de scanner in gebruik gehad. Voorheen altijd de sms.

Ik heb eerst ingelogd bij ing, daar mijn verouderde telefoonnummer geupdate, toen mijn app geblokkeerd en verwijderd. Pas daarna kon ik een scanner aanvragen, het duurde een week of twee voordat die geleverd zou worden. In tussentijd toch maar weer de app geinstalleerd.

Scanner aangekomen, app weer gedeinstalleerd, scanner geactiveerd (daar heb je dat telefoonnummer voor nodig).

Het lijkt me dat als je de scanner al hebt, je hem alleen hoeft te re-activeren?
Ik deel het sentiment dat het jammer is dat je ze niet naast elkaar kan gebruiken. Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn telefoon voor bankzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
Eindelijk maar eens de moeite genomen om te bellen, maar nu via de app.
Na inspreken van mijn reden om te bellen gelijk iemand aan de lijn. Kennelijk zit er enige intelligentie achter die beter werkt dan die chat gevallen die je op elke website tegenwoordig ziet.

Dus nu weer fijn de scanner gebruiken en een zorg minder voor het geval ik mijn telefoon kwijt raak (kleine kans) of dat ie het gewoon begeeft (iets grotere kans).

Pagina: 1