Advies 65" TV lichte woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:20
Hi,

Hier in de woonkamer hangt een 9 jaar oude Samsung 49" TV full HD TV. Al een tijdje is deze aan vervanging toe. We zitten op ongeveer 4,5 meter afstand dus zoeken we naar een 65" model.

Mijn eerste voorkeur ging uit naar de LG C2 of C3 OLED maar we hebben een lichte woonkamer en ben bang voor de negatieve effecten hiervan op een OLED tv. Is dit een reëele angst? Wat zou een waardig alternatief zijn voor onze woonkamer?

We hebben een budget van rond de €1500 die wat op te rekken is als we daarmee future proef zijn voor de komende jaren. Iemand advies of tips voor mijn situatie?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Enige nadeel van een OLED met een glossy toplaag zoals de C serie van LG is dat bij veel omgevingslicht het behoorlijk spiegelt en je hierdoor bij donkere scenes nauwelijks iets ziet.

Wanneer je veel overdag TV kijkt is een LCD TV de betere keuze.

De 65'' TCL C803 kost momenteel 1000 euro via bol.com en biedt hiermee veel bang for the buck.

Wordt er voornamelijk in de avonden gekeken en ben je bereid om overdag de kamer donker te maken wanneer je een film kijkt? Dan is een OLED imo de betere keuze, zolang er geen sterke UV stralen op de TV schijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 03-01-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik heb onlangs een LG C3 gekocht en dat is een enorme stap voorwaarts tov de C7 die ik had qua helderheid. Wij hebben ook een lichte woonkamer en overdag is meer dan prima tv te kijken. Dat was op de C7 al zo en op de C3 is dat alleen maar beter. Mijn woonkamer heeft veel grote ramen, maar nagenoeg geen direct zonlicht in de woonkamer. Woonkamer ligt op Noord-Oost. Dus in de zomer valt in de Oost kant in de middag wel wat direct zon in de woonkamer, maar nooit op de tv.

In SDR mode gebruik ik de ISF dark room preset met OLED light op 60%. Op de C7 had ik dat op 90-100 staan en merk dat de C3 op 60% veel helderder is dan de C7 op 90-100. Kan ook komen doordat ik de C3 een maatje groter heb gekocht dan de C7.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 03-01-2024 13:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik lees ook veel ervaringen over het inbranden van een OLED tv door zonlicht. Ik heb geen direct zonlicht op de tv dus zal het meevallen?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retouwtje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-08 07:41
Ik heb zelf een LG OLED55CX6LA, en ben er in mijn woning wel tevreden over. Echter merk ik al wel dat beeld veel spiegeld bij licht inval en hem dan al op de modus levendig heb staan, terwijl ik toch echt een vrij donkere woonkamer heb. Mijn ouders zijn ook toe aan een nieuwe tv en zij hebben een zeer lichte woonkamer, ik zal daarom sterk af raden om OLED te nemen en toch richting de Samsung te nijgen vanwege de hoge nits waarde.