Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral internet, office pakket en (twee)wekelijks Lightroom
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet te veel
Ongeveer zoals in de samenstelling hier nog wat verder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn grafische kaart zou ik momenteel meenemen (NVIDIA quadro k2000) en op het gemak uitkijken naar een tweedehands grafische kaart met 8GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD heb ik in principe, is M2 beter? Verder heb ik een moederbord, processor, voeding en geheugen nodig. Ik twijfel nog voor een behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen grote eisen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil een goede basispc hebben waarmee Lightroom toch terug een stukje vlotter kan draaien.
Monteel heb ik:
• HP Z230 met Intel Xeon E3 1245 v3@3.40GHz
• 16GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz
• HP1905 mobo
• NVIDIA Quadro K2000 videokaart
Ik had onderstaande in gedachten, ik weet dat het helemaal geen high-end is, maar het zal toch een verbetering zijn tot wat ik nu heb? In de behuizing zit blijkbaar al een voeding van 450W, daarmee kan ik evt ook starten dacht ik? Er moet sowieso ruimte zijn voor een fysieke blu-ray lezer en kaartlezer.
Er zijn bijna identieke topics, maar het budget was een stuk hoger.
Moederbord: https://www.megekko.nl/pr...yte-B550M-DS3H-moederbord
Processor:AMD Ryzen 5 5600
Voeding:Sharkoon SHP Bronze 600 W
Geheugen: G.Skill DDR4 Ripjaws-V 2x16GB 3200Mhz
Case: Linkworld 727-22 + LPW19-25
Vooral internet, office pakket en (twee)wekelijks Lightroom
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet te veel
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn grafische kaart zou ik momenteel meenemen (NVIDIA quadro k2000) en op het gemak uitkijken naar een tweedehands grafische kaart met 8GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD heb ik in principe, is M2 beter? Verder heb ik een moederbord, processor, voeding en geheugen nodig. Ik twijfel nog voor een behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen grote eisen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil een goede basispc hebben waarmee Lightroom toch terug een stukje vlotter kan draaien.
Monteel heb ik:
• HP Z230 met Intel Xeon E3 1245 v3@3.40GHz
• 16GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz
• HP1905 mobo
• NVIDIA Quadro K2000 videokaart
Ik had onderstaande in gedachten, ik weet dat het helemaal geen high-end is, maar het zal toch een verbetering zijn tot wat ik nu heb? In de behuizing zit blijkbaar al een voeding van 450W, daarmee kan ik evt ook starten dacht ik? Er moet sowieso ruimte zijn voor een fysieke blu-ray lezer en kaartlezer.
Er zijn bijna identieke topics, maar het budget was een stuk hoger.
Moederbord: https://www.megekko.nl/pr...yte-B550M-DS3H-moederbord
Processor:AMD Ryzen 5 5600
Voeding:Sharkoon SHP Bronze 600 W
Geheugen: G.Skill DDR4 Ripjaws-V 2x16GB 3200Mhz
Case: Linkworld 727-22 + LPW19-25
[ Voor 6% gewijzigd door arcss op 03-01-2024 11:26 . Reden: BBcode werkte maar half ]