Toon posts:

Geen DVD-beeld op TV via TV-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help, Help, heb het volgende probleem:
Vandaag een DVD-speler gemonteerd, PowerDVD 3.0 geinstalleerd en het loopt op de PC goed. Nu heb ik die s-vhs stekker tussen mijn Tv-out van mijn videokaart (Geforce 2 MX 64 MB) en mijn TV verbonden en alle instellingen met behulp van Twinview naar mijn weten goed geinstalleerd. Deze heb ik geconfigureerd als "normale tv op Geforce 2 MX" en heb hem staan op "PAL".
Bij het opstarten van Windows krijg ik wel mijn bureaublad te zien (zonder iconen), maar als ik met PowerDVD een film wil kijken, is die alleen op mijn monitor te zien
Mijn TV blijft gewoon het bureaublad weergeven. Ook in PowerDVD bij configuratie, tabblad scherm kan ik de instelligen niet kiezen. Deze blijven transparant.
Mis ik iets, moet ik nog wat extra's installeren of kan het gewoon niet om wat voor reden dan ook???????

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Ik heb de zelfde plank als jou, en heb ook het zelfde probleem ;)

ik zet hem nooit op twinview maar gebruik gewoon de TV-out los van de VGA-out. Dus bij twinview naar outputdevice gaan en daar al het beeld naar de TV sturen, dan doet ie het wel... :) bij mij wel :D

Some things can not happen until they happen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zet ik hem los van VGA-out op TV-out??

Ik moet dus eigenlijk bij het overzicht van Twinview maar een beeldscherm zien die ingesteld staat als TV???

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

jah, bij dat scherm van Twinview, daar is ook Output device te vinden. Daar kun je het volgende kiezen:

- analoge monitor

- TV ( hier kun je nog een land in stellen, dus dat wordt nederland PAL-B of PAL-G)

daarna stel je onderaan in dat het om Composite of S-Video out gaat(dit is voor de juiste kleuren.

je kan ook nog de resolutie veranderen...

dan moet ie het doen:

je monitor heeft geen beeld meer en *FLOEPS* je hebt beeld op je TV :P :9

Some things can not happen until they happen...

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat begrijp ik. Maar bij tabblad Instellingen zie je twee beeldschermen, maar de VGA-out kan je bij mij niet disabelen, alleen de TV-out..... Die instellingen waar jij het over hebt staan goed.

Maarehhhh, aangezien jij hetzelfde probleem hebt, heb ik misschien de oplossing voor je. Bij mij werkt het nu namelijk wel *D Eigenlijk heeeeel simpel:
Download de nieuwste patch voor PowerDVD 3.0 op http://www.gocyberlink.com/english/download/dl_file.jsp?dl_id=54 .

Verwijderd

Met een Asus V7100 Deluxe had ik hetzelfde. Het was bij mij echter wel zo dat als ik mijn DVD full screen afspeelde dat hij het op de TV wel deed (videokaart in Clone Mode). Ik heb echter in mijn advanced instellingen ook een tabje other zitten. Daar zit een knop Open Full Screen Video Center. Met deze functie wordt bekeken wat er hardwarematig wordt afgespeeld. Deze beelden worden dan Full Screen op het tweede apparaat (de tv) afgespeeld. (zowel in clone als extended desktop). Wat ik alleen heel jammer vind is dat die van mij alleen maar hardware matig wil afspelen als de monitor in 800x600 of 1024x768 staat. Daar zit je dan met je mooie 19"!
Pagina: 1