Hallo iedereen! Hopelijk heeft iedereen genoten van de feesten!
Ik ben op zoek naar een nieuw systeem en ik dacht: waar kan ik beter om advies vragen dan op Tweakers?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk VR games spelen, maar ook andere games en competitieve shooters als Counter-Strike 2 en Call of Duty: Warzone. Momenteel heb ik hiervoor een 1080p 240Hz scherm en een Meta Quest 3, maar mijn huidige systeem met een 2080 Ti begint het moeilijk te krijgen, vooral in VR en Call of Duty: Warzone.
Het zou ook fijn zijn om games te kunnen streamen naar mijn 4K 120Hz TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs, maar ik wil ook niet over-the-top gaan zoals ik 5 jaar geleden met mijn huidige systeem gedaan heb want na een jaar loop je toch weer achter.
Als het systeem voldoet aan mijn eisen ben ik tevreden!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil mijn huidige systeem verkopen en van 0 beginnen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, enkel de behuizing vind ik een heel erg mooie behuizing! Ik zou graag voor een all-black systeem gaan. Ik heb ook altijd gehoord dat Noctua de koning van koeling is, wat voor een klein systeem toch wel belangrijk is. Ik heb ook de Best Buy Guide van oktober 2023 in het achterhoofd gehouden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een iets kleiner systeem hebben, dat niet te luid is en liefst zo weinig mogelijk energie verbruikt. Hopelijk is het mogelijk dat te laten rijmen.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan verder te gaan dan de standaard XMP/EXPO en eventueel CPU/GPU profielen.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral op zoek naar een kritische blik en advies!
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een nieuw systeem en ik dacht: waar kan ik beter om advies vragen dan op Tweakers?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk VR games spelen, maar ook andere games en competitieve shooters als Counter-Strike 2 en Call of Duty: Warzone. Momenteel heb ik hiervoor een 1080p 240Hz scherm en een Meta Quest 3, maar mijn huidige systeem met een 2080 Ti begint het moeilijk te krijgen, vooral in VR en Call of Duty: Warzone.
Het zou ook fijn zijn om games te kunnen streamen naar mijn 4K 120Hz TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs, maar ik wil ook niet over-the-top gaan zoals ik 5 jaar geleden met mijn huidige systeem gedaan heb want na een jaar loop je toch weer achter.
Als het systeem voldoet aan mijn eisen ben ik tevreden!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil mijn huidige systeem verkopen en van 0 beginnen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-I GAMING WIFI | € 289,90 | € 289,90 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4080 16GB ICHILL X3 | € 1.212,66 | € 1.212,66 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Evolv Shift 2 Air Zwart | € 114,65 | € 114,65 |
| 1 | Casemodding | Phanteks Riser Cable PCIe 4.0 x16 - Flatline 220 mm / 90 graden | € 62,15 | € 62,15 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9x65 chromax.black | € 69,90 | € 69,90 |
| 3 | Ventilators | Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm | € 24,50 | € 73,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,90 | € 113,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 135,98 | € 135,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.596,54 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, enkel de behuizing vind ik een heel erg mooie behuizing! Ik zou graag voor een all-black systeem gaan. Ik heb ook altijd gehoord dat Noctua de koning van koeling is, wat voor een klein systeem toch wel belangrijk is. Ik heb ook de Best Buy Guide van oktober 2023 in het achterhoofd gehouden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een iets kleiner systeem hebben, dat niet te luid is en liefst zo weinig mogelijk energie verbruikt. Hopelijk is het mogelijk dat te laten rijmen.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan verder te gaan dan de standaard XMP/EXPO en eventueel CPU/GPU profielen.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral op zoek naar een kritische blik en advies!
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door benjidotsh op 03-01-2024 10:35 ]