App foto's overzetten iPhone > pc (Windows)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSMNx
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik zoek een programma waarmee ik gemakkelijk en snel foto's kan overzetten van mijn iPhone naar mijn Windows-deskstop.

Ik zoek een programma dat de benamingen van de afbeeldingen zo behoud dat ik precies weet op welke datum en tijdstip de foto/ video gemaakt is. Voorbeeld: 02-01-2024 12 42 31

Bij bijvoorbeeld iCloud worden de benamingen van de afbeeldingen benoemd naar IMG... en wordt het tijdstip aangepast naar wanneer je de foto gedownload hebt. Zo iets zoek ik dus absoluut niet. Ik heb online meerdere programma's gedownload als iMazing, CopyTrans en heel veel meer, maar elk programma zet de benaming naar iets anders dan de datum en tijdstip.

Al jaren doe ik de foto's eerst uploaden naar mijn Dropbox om ze vervolgens te downloaden hiervan uit, maar ik wordt daar zo moe van want het kost heel veel werk en voornamelijk tijd :'(

Mocht er een programma zijn, ben ik bereid om ervoor te betalen, dus alleen gratis apps als tip is niet noodzakelijk, wel wenselijk natuurlijk... :9

Beste antwoord (via xSMNx op 03-01-2024 21:42)

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 10:44
De data die je zoekt is dus niet afhankelijk van een bestandsnaam of de laatst gewijzigde systeem datum. Als je de foto's via iCloud download zit deze data dus nog steeds gewoon in het bestand. Zoals hierboven vermeld is dat de 'exif data'. Je kan hier gewoon op sorteren in de Windows verkenner, en er zijn voldoende tools te vinden waarmee je de data kan gebruiken om de bestandsnaam te krijgen zoals jij wil.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10

talin

ES-MA

je bedoeld dat de exif data mee moet komen?

waar zie jij dan dat de datum aangepast is? in de windows verkenner?
dat is niet de data die in het bestand zit.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 17:36

Glewellyn

is er ook weer.

Kijk eens naar Exiftool, het zal even uitzoeken zijn want het is een command-line tool met heel veel opties, maar die kan de datum en tijd van bestanden aanpassen aan de hand van de exif data.

edit: Er is ook een GUI te downloaden voor exiftool. Daar zit de optie die je zoekt denk ik onder: Various menu -> File: Date modified as in Exif

[ Voor 27% gewijzigd door Glewellyn op 03-01-2024 10:34 ]

*zucht*

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 10:44
De data die je zoekt is dus niet afhankelijk van een bestandsnaam of de laatst gewijzigde systeem datum. Als je de foto's via iCloud download zit deze data dus nog steeds gewoon in het bestand. Zoals hierboven vermeld is dat de 'exif data'. Je kan hier gewoon op sorteren in de Windows verkenner, en er zijn voldoende tools te vinden waarmee je de data kan gebruiken om de bestandsnaam te krijgen zoals jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Al jaren doe ik de foto's eerst uploaden naar mijn Dropbox om ze vervolgens te downloaden hiervan uit, maar ik wordt daar zo moe van want het kost heel veel werk en voornamelijk tijd
Dit snap ik niet. Dropbox heeft gewoon een functie die automatisch je bestanden upload, en met de desktop client ook automatisch weer download. Het lijkt erop dat je een werkende oplossing hebt, maar toch op een (teleurstellende) zoektocht naar iets anders bent gegaan.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-05 22:43
photosync is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:34
Waarom gebruik je de foto's app niet van Microsoft zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSMNx
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-03-2024
Bedankt allemaal !!

Na aanleiding van de tip van @Montaner ben ik opzoek gegaan naar een tool waarbij ik gemakkelijk en snel meerdere benamingen van bestanden kan aanpassen. Dit heeft voor mij alles opgelost.

Ik sluit nu mijn iPhone aan mijn Windows desktop en download ze van daaruit op mijn pc. Vervolgens pas ik alle benamingen met de tool in 1 klap aan, waardoor het niet uitmaakt dat de foto's IMG_... heeten.

Voorheen deed ik dit allemaal handmatig en/of gebruikte ik Dropbox, maar dit tijdrovende klusje hoef ik nooit meer te doen!
Pagina: 1