Shelly 1 op garagedeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baapje327
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 21:46
hoi,

ik ben bezig met HA en wil nu met shelly 1 de garagedeur kunnen besturen.
het is een liftmaster LM 800-433.

in de gebruiksaanwijzing staat niet welk contact de potentiaal vrije is, maar ik heb ook een bedrade deuropener en die zou wel op die contacten moeten zitten.
de twee draden die je ziet, zijn van de bedrade deuropener en zitten in 1 en 2.
klopt het dat ik de draden van de shelly van 0 en 1 in die 2 contacten ernaast moet zetten?
zoja, en welke draad dan in welk contact, of maakt dat niet uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a18m_4DWz4arch2FfMMqBDz7wNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IHfMsYBhurbDnVEwWjoYBgu.jpg?f=fotoalbum_large

kan ik eveneens stroom aftappen voor de shelly vanuit een van deze contacten? zou wel makkelijk zijn natuurlijk. ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I56JdF5hHrXC3KIFSF431d1HioU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ublg6k1yunw5fjesVQW9VyYQ.jpg?f=fotoalbum_large

mijn dank is groot.
altijd beetje bang dat ik rook en vonken maak en mn garagedeur sloop ;w

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

Beste antwoord (via Baapje327 op 09-01-2024 20:00)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:23

tozzke

aka tozzert

Baapje327 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:04:
dank voor de hulp allen.
het werkt.
enige is nog dat de shelly aan/uit ziet, terwijl ie enkel een puls hoeft te geven.
kun je dat nog ergens aanpassen?

in shelly zet ik de garagedeur 'aan', dan gaat ie open, maar als ik hem dan uitzet in shelly, doet de deur niks (want hij geeft geen puls)
als ik hem in de shelly dan weer aanzet, gaat de deur weer dicht, als ik hem dan weer uitzet, doet de deur weer niks.

hoor t graag!
Inloggen in de Shelly en onder het kopje 'Timer' 'AUTO OFF' kiezen, vinkje zetten en instellen op 'When On - Turn Off After 1 seconds'

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zie 24 volt en een maak/breek relais.

Ik heb in die situatie een Shelly uni gebruikt.
Deze kan op de 24v poort. En de uitgang op waar nu de 2 kabels van je drukker zitten. Voordeel, geen 220 op de electra. Geen extra draden trekken

Jou Shelly weet ik het niet exact. Er staat dc 30v.
Dus lijkt hij vanuit de 24v op de motor voeding te kunnen pakken.

Nevermind. Had je Shelly even verkeerd om in mijn hooft.
Hij kan 220 en 12... Ja dan moet je er geen 24v opzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door jack zomer op 03-01-2024 13:05 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11
De 0 en de 1 zijn een droog relais.

Afbeeldingslocatie: https://www.robbshop.nl/thumbnail/fa/ba/41/1689246216/SHE_1_PLUS_image_4_1920x1920.jpg

Volgens mij zou je het op de manier uit het rechtsboven voorbeeld kunnen monteren. Dus 220 voeding en de muurschakelaar via de shelly laten lopen. (Dan kun je ook bijhouden of de muurschakelaar wordt ingedrukt)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:09

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kan de I en O gewoon parallel zetten over de huidige schakelaar, dat zijn potentiaalvrije contacten van de Shelly. Dan kan je hem aansturen en de Shelly voeden met 230V. Verder is de handleiding niet heeeeeeel duidelijk over wat elk contact doet.

De huidige schakelaar zou je ook aan de Shelly kunnen hangen maar alleen als je de Shelly met laagspanning voedt of een schakelaar hebt die 230V aan mag.

Zou ik de boel alleen ook nog voorzien van iets dat de huidige stand van de deur (vooral dus of hij echt dicht zit) aan geeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 03-01-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baapje327
dank, dus rechtsboven plaatje.
de tweede rechteraansluiting is gewoon op 230v stroom voor de shelly, en die andere 2 draadjes link op dezelfde aansluitingen wat nu ook de bedrade schakelaar doet.

maakt het nog uit of ik die 2 draadjes link omdraai of niet?
of doet 1 van de 2 het gewoon niet....

ik wil hem vooral gebruiken om de garagedeur van buiten open te kunnen doen, zodat ik niet via de binnen en de tuin hoef te lopen...praktisch met boodschappen etc of als ik me een keer buitensluit.

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baapje327
dank voor de hulp allen.
het werkt.
enige is nog dat de shelly aan/uit ziet, terwijl ie enkel een puls hoeft te geven.

in shelly zet ik de garagedeur 'aan', dan gaat ie open, maar als ik hem dan uitzet in shelly, doet de deur niks (want hij geeft geen puls)
als ik hem in de shelly dan weer aanzet, gaat de deur weer dicht, als ik hem dan weer uitzet, doet de deur weer niks.

hoor t graag!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:23

tozzke

aka tozzert

Baapje327 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:04:
dank voor de hulp allen.
het werkt.

hoor t graag!
Inloggen in de Shelly en onder het kopje 'Timer' 'AUTO OFF' kiezen, vinkje zetten en instellen op 'When On - Turn Off After 1 seconds'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baapje327
ja toppppp!!!
gaat zelf ook goed in HA. mooi zo! topic closed :)
gelijk ook shelly temp/hygro meter besteld.

Pagina: 1