Beste tweakers,
Ik ben opzoek naar wat advies voor een set speakers. Er is zoveel keus, het budget is beperkt en het moet natuurlijk passen bij de versterker (vermogen enz). Er staat een platenspeler en veel vinyl stof te verzamelen omdat ik niks heb om het op aan te sluiten. Nu probeer ik met een beperkt budget wat bij elkaar te harken wat toch voor “goed” (persoonlijk) geluid gaat zorgen.
Ik heb voor weinig een Marantz PM-68 van marktplaats gehaald.
Geen idee of dat echt wat is, maar hij is er
. Nu moeten daar nog een paar speakers bij. Als referentie, ik luister meestal muziek via mijn sennheiser momentum 2 koptelefoon.
- budget €100-250 en bij grote verbetering kan dat nog opgerekt worden naar €300,-.
- ze komen in de woonkamer, ruimte is beperkt en er zijn ook nog andere mensen in huis met een mening
. Daarom zit ik zelf aan het een boekenplank model te denken.
- Ik weet dat er niks gaat boven in het echt luisteren maar op basis van reviews zit ik naar de volgende modellen te kijken:
Wharfedale Diamond 220 (Zag ze voor €100 op mp)
B&W 607 speakerset (-+ 290 op mp)
Kef q150 (nieuw)
Polk Audio Signature S15e (Nieuw)
Zijn hier speakers die jullie afraden of zijn er voor het geld eventueel betere alternatieven?
Deze “leek” hoopt op wat hulp van het forum
.
Ik ben opzoek naar wat advies voor een set speakers. Er is zoveel keus, het budget is beperkt en het moet natuurlijk passen bij de versterker (vermogen enz). Er staat een platenspeler en veel vinyl stof te verzamelen omdat ik niks heb om het op aan te sluiten. Nu probeer ik met een beperkt budget wat bij elkaar te harken wat toch voor “goed” (persoonlijk) geluid gaat zorgen.
Ik heb voor weinig een Marantz PM-68 van marktplaats gehaald.
- budget €100-250 en bij grote verbetering kan dat nog opgerekt worden naar €300,-.
- ze komen in de woonkamer, ruimte is beperkt en er zijn ook nog andere mensen in huis met een mening
- Ik weet dat er niks gaat boven in het echt luisteren maar op basis van reviews zit ik naar de volgende modellen te kijken:
Wharfedale Diamond 220 (Zag ze voor €100 op mp)
B&W 607 speakerset (-+ 290 op mp)
Kef q150 (nieuw)
Polk Audio Signature S15e (Nieuw)
Zijn hier speakers die jullie afraden of zijn er voor het geld eventueel betere alternatieven?
Deze “leek” hoopt op wat hulp van het forum
[ Voor 80% gewijzigd door dakong op 03-01-2024 00:09 ]