Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 07:46
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar wat advies voor een set speakers. Er is zoveel keus, het budget is beperkt en het moet natuurlijk passen bij de versterker (vermogen enz). Er staat een platenspeler en veel vinyl stof te verzamelen omdat ik niks heb om het op aan te sluiten. Nu probeer ik met een beperkt budget wat bij elkaar te harken wat toch voor “goed” (persoonlijk) geluid gaat zorgen.

Ik heb voor weinig een Marantz PM-68 van marktplaats gehaald. :) Geen idee of dat echt wat is, maar hij is er :+ . Nu moeten daar nog een paar speakers bij. Als referentie, ik luister meestal muziek via mijn sennheiser momentum 2 koptelefoon.

- budget €100-250 en bij grote verbetering kan dat nog opgerekt worden naar €300,-.
- ze komen in de woonkamer, ruimte is beperkt en er zijn ook nog andere mensen in huis met een mening :P . Daarom zit ik zelf aan het een boekenplank model te denken.
- Ik weet dat er niks gaat boven in het echt luisteren maar op basis van reviews zit ik naar de volgende modellen te kijken:

Wharfedale Diamond 220 (Zag ze voor €100 op mp)
B&W 607 speakerset (-+ 290 op mp)
Kef q150 (nieuw)
Polk Audio Signature S15e (Nieuw)

Zijn hier speakers die jullie afraden of zijn er voor het geld eventueel betere alternatieven?

Deze “leek” hoopt op wat hulp van het forum :) .

[ Voor 80% gewijzigd door dakong op 03-01-2024 00:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:55
Idealiter ga je ze luisteren en onderling vergelijken. Als je echter voor marktplaats (en dat is prima, want veel waar voor je geld) gaat zou ik afgaan op reviews van audiosciencereview (site met zo objectief mogelijke reviews). Dan komen die diamond 220 er goed uit. Waarschijnlijk kun je je daar geen buil aan vallen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23
Nog wat suggesties:

- KEF Q350: Iets boven budget maar meet duidelijk beter dan de Q150. Goedkoper te krijgen op MP: https://www.marktplaats.n...-nieuw-staat-met-garantie
- Wharfedale Diamond 12.1: Valt precies in je budget, meet vergelijkbaar met de Q350, maar mist ietswat laag. Is ook een 12.2 versie van die 9 euro boven budget is (bij bol.com). Ik denk dat ik voor die zou gaan.
- Q acoustics 3030i: vergelijkbaar met de Diamond 12.1, wel iets duurder.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ligt ook een beetje aan het karakter van de muziek die je draait natuurlijk. Maar muziek moet je horen.

Als je moderne allervreters wilt: Klipsch F1 of F10.
Iets ouder: kijk eens naar de Driade model 7.
Allemaal vloerstaanders, maar wel redelijk slank en dus beter met de WAF ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)