We rijden nu een Megane station, maar de kinderen worden ouder en de ruimte op de achterbank wordt zeker op lange ritten te klein, kofferbak is groot genoeg. Ik ben dus op zoek naar een grotere auto met vooral meer ruimte op de achterbank, zal dus een D-segment/MPV of grote SUV We zullen ongeveer 30K kilometer/jaar rijden. Voorkeur gaat uit naar een automaat.
Eisen:
Zoek nu met een filter met leeftijd vanaf 2016 en maximale kilometerstand van 120K. (Voorkeur rond de 100K)
Wat heb ik zelf al gevonden:
Skoda Superb station:
+Ruimte
+1.4 PHEV valt binnen budget, kan ik mijn overschot aan stroom gebruiken om grotendeels elektrisch te rijden.
-Gewicht van PHEV. Mijn vrouw moet BE halen om met de caravan te mogen rijden.
-Wegenbelasting. Na dit jaar gaat het halftarief eraf en wordt de PHEV wel wat duur per kwartaal.
VW Passat station:
-Minder ruimte dan Superb
-Duurder
Renault Grand Senic:
+Ruimte
-1.3 TCE misschien wat onder bemeten.
Skoda Kodiaq:
+Ruimte (achterbank nog iets breder dan Superb)
-Prijs. SUV's zijn populairder, dus je krijgt minder auto dan een station of MPV.
-Verbruik hoger door groter frontaal oppervlakte.
Een Sharan of Touran zou ook kunnen, maar eigenlijk vind ik de meeste MPV modellen niet zo fraai.
Ik ben ondertussen alle autosites al door geweest voor alternatieven, maar het meeste lijkt qua achterbank kleiner te zijn. Afgelopen week wezen proefrijden in een Superb PHEV en wezen kijken bij een Grand Senic.
De Superb tikt volgens mij alle vakje af.
Zijn er verder nog opties die ik mis?
Eisen:
- Ruime achterbank
- Trekgewicht minimaal 1500kg, bij voorkeur iets meer
- Genoeg vermogen om caravan te trekken, minimaal 130Pk
- Benzine, hybride of PHEV
- Trekhaak
- Geen sedan
Zoek nu met een filter met leeftijd vanaf 2016 en maximale kilometerstand van 120K. (Voorkeur rond de 100K)
Wat heb ik zelf al gevonden:
Skoda Superb station:
+Ruimte
+1.4 PHEV valt binnen budget, kan ik mijn overschot aan stroom gebruiken om grotendeels elektrisch te rijden.
-Gewicht van PHEV. Mijn vrouw moet BE halen om met de caravan te mogen rijden.
-Wegenbelasting. Na dit jaar gaat het halftarief eraf en wordt de PHEV wel wat duur per kwartaal.
VW Passat station:
-Minder ruimte dan Superb
-Duurder
Renault Grand Senic:
+Ruimte
-1.3 TCE misschien wat onder bemeten.
Skoda Kodiaq:
+Ruimte (achterbank nog iets breder dan Superb)
-Prijs. SUV's zijn populairder, dus je krijgt minder auto dan een station of MPV.
-Verbruik hoger door groter frontaal oppervlakte.
Een Sharan of Touran zou ook kunnen, maar eigenlijk vind ik de meeste MPV modellen niet zo fraai.
Ik ben ondertussen alle autosites al door geweest voor alternatieven, maar het meeste lijkt qua achterbank kleiner te zijn. Afgelopen week wezen proefrijden in een Superb PHEV en wezen kijken bij een Grand Senic.
De Superb tikt volgens mij alle vakje af.
Zijn er verder nog opties die ik mis?
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here