Eufy Video Doorbell gaat s nachts zomaar af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkjanS
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 15:56
Hallo mede Tweakers,

Wij hebben sinds een paar maanden een Eufy 2K video doorbel met de Homebase 2. Op zich zijn we hier erg tevreden over, maar afgelopen nacht ging om 03:36 plots de deurbel af. Wij zaten gelijk rechtop in bed: wie belt er op dit tijdstip nou aan!?

Buiten was niemand te zien en de op bewegingsmelder (PIR) geschakelde buitenverlichting was ook niet aan gesprongen. Op de video die de Eufy automatisch opneemt als er aangebeld wordt was ook helemaal niemand te zien, alleen de regen en wat muggen...

In de nacht is rationeel denken ook een kunst, dus gelijk schieten gedachten als: misschien inbrekers die kijken of er wel iemand thuis is, of de deurbel wordt momenteel gehackt om te kijken wanneer we niet thuis zijn, of iemand is met zo'n draadloze autosleutel repeater aan de gang die interfereert met onze draadloze deurbel, etc...
Met andere woorden: echt lekker slapen zat er daarna niet meer in.

Ik vermoed gewoon een toevallige glitch in het apparaat, maar als dat vaker midden in de nacht voor gaat komen dan gaat dit apparaat snel de deur uit...

Hebben meer mensen dit wel eens gehad of mogelijke verklaringen/oplossingen voor dit fenomeen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OoelFBq3cvN-zrkL1OotkEf0Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eR9QnYkicuuxYIrkeyO7MD5s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoi Dirk jan,

Wou toevallig een topic aanmaken met een soort gelijk probleem, toen vond ik jouw topic.

Sinds installatie van onze Eufy Video Doorbell Dual 2 Pro met HomeBase 3, gaat hij sporadisch over. Er lijkt dan elke paar seconden op de bel gedrukt te worden. Er staat niemand.
Dat ziet er dan als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVVbRpt4EjySXFfMpu_wMyHCusk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhZ0xQ6qj7mt3jRC7Nht4iIr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wordt er helemaal gek van en zet de bel vervolgens uit. Zojuist mailtje gestuurd naar Eufy service, hopelijk komt daar wat goeds uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-05 17:51

ViezeVis

Sample Text

Wij hebben dit ook gehad, en vrienden van ons ook. Zelf had ik een vermoeden dat het komt door de beltrafo die misschien te weinig stroom levert (vooral als je 'm op de bestaande bel aansluit). Bij ons kwam het vooral voor dat er dan ook geen melding komt te staan in beeld dat er is aangebeld. De deurbel gaat gewoon aan. We hebben 'm daarom maar vervangen voor een Reolink.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-05 08:36
Wij hebben het ook gehad.

Deurbel gaat af, maar niemand voor de deur.
Wij hadden de destijds op de accu.

Sinds een maand of 2 een universele travo gekocht
(Werd gek van om de 1,5 maand te bel op te laden)

En sindsdien geen last van 'spook'bellers gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Dat heb ik nog nooit meegemaakt!? Bijna 3 jaar de eufy deurbel hier, batterij versie, maar aangesloten op bestaande beltrafo en bestaande bel.

Vreemd en erg vervelend, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:41
Hier is het ding recent ook midden in de nacht eenmaal afgegaan. Uiteraard niemand te zien en niks te horen op de opname qua geluid (voetstappen oid). Tot nu toe is het bij die ene keer gebleven sinds de 3 maanden dat de bel hangt.

Wel hebben we een super oude trafo die op het randje zit qua stroom leveren voor de deurbel (accu variant).
Alleen is onze meterkast nog redelijk verouderd waardoor alle nieuwe trafo’s niet geïnstalleerd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:53

Freedive

] Ken sent me _

Heb ongeveer 2 jaar de deurbel met home base 2. Bel werkt op de accu. En over de jaren heen volgens mij 2x gehad dat hij af ging zonder dat er iemand op drukte. Gelukkig overdag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkjanS
Dank voor jullie reacties! Ergens wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben waar dit bij gebeurt, en dat dit bij de meesten waar het voorkomt slechts sporadisch voorkomt.

Wij hebben de oude deur gong losgekoppeld en gebruiken de homebase 2 als gong.
Daarnaast voedt een moderne trafo van nog geen 2 jaar oud de batterij van de buiten unit, dus ik kan me lastig voorstellen dat het daar iets mee te maken heeft.

Het regende wel behoorlijk toen de deurbel afging, misschien dat er met de wind toch een druppeltje achter de module gesijpeld is (deze zit op een 3d geprint beugeltje om een 45 graden hoek te krijgen) die een kruipstroompje veroorzaakt heeft waar het apparaat van slag is geraakt.

Ik laat het topic nog even open voor andere reacties/oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woud0180
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04-02-2024
Wij hebben dit ook afgelopen nacht gehad! Ik heb op Google gezocht naar; “mijn eufy deurbel gaat vanzelf af” en toen kwam ik hier terecht.

Bij ons was het om 00:16 uur en ook bij ons regende het aardig. Wij zaten ook net zoals jij omschreef gelijk rechtop in bed bekeken de beelden, maar er was niks te zien behalve wat regendruppels. Ook wij denken dus aan een regendruppel die iets moet hebben getriggerd. Onze deurbel is ook aan de bijgeleverde beugel gekoppeld en wij gebruiken hem op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkjanS
Woud0180 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:16:
Wij hebben dit ook afgelopen nacht gehad! Ik heb op Google gezocht naar; “mijn eufy deurbel gaat vanzelf af” en toen kwam ik hier terecht.

Bij ons was het om 00:16 uur en ook bij ons regende het aardig. Wij zaten ook net zoals jij omschreef gelijk rechtop in bed bekeken de beelden, maar er was niks te zien behalve wat regendruppels. Ook wij denken dus aan een regendruppel die iets moet hebben getriggerd. Onze deurbel is ook aan de bijgeleverde beugel gekoppeld en wij gebruiken hem op batterij.
Dank voor je toevoeging!
Gezien jullie hem op batterij gebruiken zonder continue voeding lijkt het fenomeen dus los te staan van al dan niet sterk genoeg zijnde voedingen zoals hierboven als mogelijke oorzaak geopperd werd.

Bij ons is het overigens na het ene incident gelukkig niet meer voorgekomen dat we spookbellers hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wij hebben de eufy nu zo'n 2 jaar en in die periode is het ongeveer 5 x voorgekomen.
Ik las ergens dat het ook met een kleine stroomdip te maken kan hebben.
Geen idee of dat inderdaad zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinke
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-04-2024
Ook wij hebben een Eufy deurbel sinds dec.2023.
Eufy Video Doorbell Dual 2 Pro + HomeBase 3

De deurbel op de bestaande deurbeltrafo aangesloten. We hebben ook nog een camera op het systeem aangesloten. Alles werkt in principe prima.

Maar.... ook wij hebben nu voor de 2e keer valse meldingen, spontaan afgaan van de deurbel dus.
Dat gaat dan met tussenpozen een aantal keren achter elkaar.
Wij hebben een vrijstaande woning, geen garage met automatische opener o.i.d. en de buren ook niet.

Ik heb ook geen idee wat de oorzaak is.
Het enige wat mij opvalt is dat beide keren de zon vrij fel op de beurbel stond en die schijnt niet zo vaak op deze plek, omdat de deur in een steeg zit. En ongeveer op hetzelfde tijdstip 's ochtends ca.9.30 uur.
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Ik meld het hier toch maar even....

Wel heel irritant dit.
Ben benieuwd of er iemand met de oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02 19:26
Ook hier gaat de deurbel spontaan af.
Zojuist ging die weer af terwijl die aan de lader via de home hangt om op te laden :?
Nu een aantal keren gehad.
Weet iemand of er een remedie is ?
Ikzelf denk alleen aan resetten ,want dat is ook het enigste wat je ermee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymarf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05 10:58
Zelf heb ik een andere deurbel. een Ring 2. maar ik heb zelf ook het zelfde probleem en ook rond de zelfde tijd altijd. hij zit ook aangesloten aan de bestaande deurbeltrafo.

wat ook mij opvalt, is dat de tijdsduur dat mijn bestaande bel af gaat altijd het zelfde is. ong 0.5 seconden. bij deze deur bel is het zo als je hem indrukt blijft hij de bel rinkelen totdat je hem lost laat. net als een ouderwetse knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkjanS
Volgens mij heeft nog niemand een remedie.
Bij ons is het nog steeds bij die ene keer 's nachts gebleven.
Er wordt gesuggereerd dat het misschien aan onstabiele trafo's kan liggen of aab fluctuaties in de (net)spanning die een piekje in het apparaat veroorzaken waardoor deze de bel activeert, maar geen eenduidige conclusie tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-05 20:23
p.d.akkerman schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:38:
Wij hebben het ook gehad.

Deurbel gaat af, maar niemand voor de deur.
Wij hadden de destijds op de accu.

Sinds een maand of 2 een universele travo gekocht
(Werd gek van om de 1,5 maand te bel op te laden)

En sindsdien geen last van 'spook'bellers gehad
@p.d.akkerman
Onze bel gaat ook random af sinds we verhuist zijn en de Eufy op een andere trafo is aangesloten. Wat voor trafo heb jij gekocht waardoor het is opgelost? Fabrikaat en type?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-05 08:36
Dennis 1 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:10:
[...]

@p.d.akkerman
Onze bel gaat ook random af sinds we verhuist zijn en de Eufy op een andere trafo is aangesloten. Wat voor trafo heb jij gekocht waardoor het is opgelost? Fabrikaat en type?

Alvast bedankt!
Deze https://www.amazon.nl/ioa...f1e2d38d7838ac681d71d67a0

Maar we hebben nog steeds af en toe een ghostcall. Het was echt een hele tijd nergens last van en nu de laatste maand 3x ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-05 20:23
p.d.akkerman schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:23:
[...]

Deze https://www.amazon.nl/ioa...f1e2d38d7838ac681d71d67a0

Maar we hebben nog steeds af en toe een ghostcall. Het was echt een hele tijd nergens last van en nu de laatste maand 3x ofzo
@p.d.akkerman
Dank voor reactie. Het is het proberen waard 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 16:29

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Wij hebben dit ook gehad. De eerste keer lag het eraan dat iemand er met z’n vieze vingers aan had gebeld waardoor de aanbelknop bleef hangen. De tweede keer lag het eraan dat de bekabeling naar de bel niet goed connectie maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpesto
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-04-2024
snip, link voegt niks toe en is wel heel erg vol reclame

Het kan zijn dat je Eufy deurbel niet helemaal lekker werkt met je wifi-verbinding. Dat heeft dan te maken met de frequentie van de verbinding binnen je netwerk.

Sommige Eufy deurbellen kunnen alleen verbinding maken met een 2,4GHz-netwerk. Heb je een 5GHz-netwerk in huis, dan kunnen er dus problemen optreden.

Zeker wanneer je router zowel 2,4 als 5 GHz tegelijkertijd kan uitzenden en ondersteunen. Dan kan er dus storing op die verbinding plaatsvinden en dat leidt tot valse meldingen.

Je kunt dit oplossen door de 5GHz-verbinding op je router uit te schakelen. Of dat écht wenselijk is, is een tweede. Want die verbinding werkt binnenshuis misschien juist het beste voor andere, slimme apparaten. Maar je kunt dit op z’n minst uitproberen om te kijken of het probleem verdwijnt.

En nu we het toch over verbindingen hebben: check ook meteen hoe het zit met de Chime. Het kan zijn dat de verbinding met dat apparaat parten speelt. Ontkoppel hem anders een keertje en sluit hem dan opnieuw aan. Zulke simpele dingen kunnen vaak al helpen

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 02-04-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henveer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
Bij ons hetzelfde verhaal.
Alleen vreemd dat Eufy hier niet op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenekan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-02 20:47
Zie dat mensen o.a. 8 en 18 volt trafo toepassen. Doe wat Eufy aanbeveelt: 24 volt en geen probleen meer. Wel ac/ac en minimaal 500 mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katip2000
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-05 03:44
Ook bij mij was het raak vannacht. Ik heb een nieuwe trafo en oude bel is afgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renecl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 19:34
Crazymarf schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:45:
Zelf heb ik een andere deurbel. een Ring 2. maar ik heb zelf ook het zelfde probleem en ook rond de zelfde tijd altijd. hij zit ook aangesloten aan de bestaande deurbeltrafo.

wat ook mij opvalt, is dat de tijdsduur dat mijn bestaande bel af gaat altijd het zelfde is. ong 0.5 seconden. bij deze deur bel is het zo als je hem indrukt blijft hij de bel rinkelen totdat je hem lost laat. net als een ouderwetse knop.
Lijkt te reageren op de nachtstroom "triggers" die op de sinus worden gemoduleerd.
Zo weten (oude) meters of ze op dag of nachtstroom moeten overschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@renecl De tariefdraad die niet meer wordt gebruikt? Althans, in dit gebied.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renecl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 19:34
Raven schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:14:
@renecl De tariefdraad die niet meer wordt gebruikt? Althans, in dit gebied.
Ik hoor em snachts anders nog steeds, ik heb een oude luchtreiniger staan in slaapkamer en daar zit nog een transformator in. Ik hoor die pulsen nog steeds voorbij komen als ik wakker ben. (Brabant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Bij mij is het probleem soms dat als de bel ingedrukt wordt, het heel licht blijft "hangen".
Al een paar keer voorgekomen dat het op willekeurige tijdstippen af ging, maar steeds nadat die dag er iemand aangebeld had.
Als ik dan heel voorzichtig over de drukker heen beweeg, voel ik het terug komen. De ronde drukker zat dus ergens achter geklemd, maar niet genoeg om het constant af te laten gaan.

Als het dus nog een keer voorkomt, is het proberen waard om even de drukker te voelen of het niet helemaal goed terug gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymarf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05 10:58
renecl schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:34:
[...]

Lijkt te reageren op de nachtstroom "triggers" die op de sinus worden gemoduleerd.
Zo weten (oude) meters of ze op dag of nachtstroom moeten overschakelen.
Dat zou best kunnen ja. had ik er ook aan over gedacht.
Ik heb nu een andere transformator tussen gezet, zover ik nu weet heb ik er nog geen last van gehad. maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Vanochtend ging de bel weer zonder reden. Maar hier dus niet bekabeld aangesloten maar alleen op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbreuker89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 17:38
Bij mij is het gister avond ook voorgekomen 23:32 . Ik gebruik ook de Homebase 2 met deurbel op accu.
Dit is al vaker voorgekomen maar nog niet eerder zo laat in de avond.

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 16:13
Ik had hier dus ook last van, echt al een paar maanden. Vorige week gebeurde het weer, toen was ik er klaar mee

Had nog een maand garantie bij Coolblue, die hebben 'm nu omgeruild voor een nieuwe. Tot nu toe geen gekke dingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Vanochtend weer... Ik ga eens een ticket aanmaken bij Eufy

Chat gesproken, die aardige meneer vertelde mij dat ik de activity zones moest aanpassen omdat dat de deurbel kon triggeren. Want als iemand in de activity zone komt gaat de deurbel af.....Aldus Eufy support.

Onzin verhaal imo, maar hij heeft het ticket doorgezet naar het volgende level support.

[ Voor 124% gewijzigd door Freedive op 29-08-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knert
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14-03 12:25
Hallo allemaal, bij mij is nu voor de derde keer ‘s nachts om 03.03 uur de deurbel met een bewegingsregistratie gekomen die de ene keer 11 sec duurde en de andere keer 45 sec. De allereerste keer had ik gewist maar was ook om 03.03 uur (makkelijk getal om te onthouden). Nu lees ik hier ook ergens dat hij spontaan om 03.00 uur aan gaat. Wel heel toevallig. Je zou inderdaad denken aan stroomden in het net of iets met nachtstroom schakelen. Ben benieuwd of het de volgende keer weer op dinsdagochtend gebeurd. Dit was de laatste keren het geval (dus met 1 week ertussen waar alles goed ging). Heb wel ergens gelezen dat je mogelijk kunt zoeken naar hoe je de fabrieksinstellingen van de Eufy kunt resetten (dus moeilijk te vinden) en dat dat zou helpen. Ben benieuwd, en bedankt iedereen voor jullie verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb ook een Eufy Video Doorbell Dual 2 Pro op accu
Al meerdere keren afgegaan. Vannacht om 3 uur en om half 5 🤬.
Is het mogelijk om de deurbelgong uit te schakelen in de nacht?
Ik kan het niet vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirrar
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-02 15:01
Bij ons ook zojuist om 4:19 afgegaan. Vriendin in paniek en ik daardoor ook. We hebben een tweede camera hangen in de voortuin en die heeft niks gezien. De eufy deurbel hangt enkel aan de accu bij ons. Geen regen gezien maar het is wel koud vanacht.

Bijzonder dat iedereen hier last van heeft in alle scenario's.
Ik zal morgen nog een klacht schrijven aan eufy wellicht kunnen ze de software updaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZITNTdjzR5Dcb3HM5VyB14O3N0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jvHbCk4w3RWuLP1WvbG9Gppa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard47
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-02 19:48
Bij mij gisteravond en vannacht 2:00 ongeveer. De vorige keer was Augustus. Heb de afgelopen jaar denk 3 a 4 keer deurbel gedemonteerd en uit de software app verwijderd tevens de home base, dat was advies van Eufy support. Maar die sturen een AI bericht, want vanmorgen had ik weert een melding gedaan, zelfde automatische antwoord.

Ik heb de Eufy video deurbel Dual 2 pro met home base 2, accu en aangesloten op een ac adapter, 24v 500mA.

Het is echt super vervelend dat Eufy niet met feedback komt. unit is blijkbaar heel gevoelig. Geen idee of bij andere merken het ook is, zit nu te denken om over te stappen naar Reolink of zo. Best jammer want vind verder kwaliteit en functionaliteit wel goed. Men heeft over adapter spanning, men heeft over nacht tarief spanning, regen ? knop misschien vast zit.

Heeft iemand van Eufy iets vernomen?

Grt, Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-04 16:33
Jep, mij net ook overkomen. Heb de deurbel op accu en staat onder een afdak, dus kan geen water/sneeuw zijn. Super vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 21:38
Zowel ik als mijn ouders hebben inmiddels ook last van het problem. Overigens niet alleen snachts, maar ook sporadisch overdag. Ik heb bij Eufy een helpdesk-case aangemaakt. In het begin waren ze redelijk behulpzaam. Maar op het einde resulteert het weer in een standaard antwoord: Indien je nog garantie hebt kun je het product kosteloos omwisselen. Toen ik aangaf dat ik geen garantie meer heb (net iets meer dan 2 jaar oud), en ik de vraag stelde of het omwisselen iets ging oplossen, kreeg ik het volgende (zie beneden). Ik heb ze expliciet gevraagd of er iets in het design is aangepast om het probleem op te lossen. Nee dus...
When certain parts become worn over time, they can indeed cause disruptions in the flow of current into the device, resulting in such noises.

In some cases like yours, replacing the product can sometimes resolve issues caused by aging components. However, it is important to mention that replacement options are available only for devices that are still within the warranty period. We must ensure consistency and fairness in service to all our customers, and I hope you can understand our position on this matter.

That being said, if the noise is not persistent and occurs only occasionally, and you find it acceptable, you might consider continuing to use the device as is. On the other hand, if the noise is frequent and bothersome, I am more than willing to offer a 30% discount on a new order from our official website or Amazon store as a gesture of goodwill.
Ik ben eigenlijk best teleurgesteld. Er zijn het het internet honderderden (zo niet duizendenden) mensen die hetzelfde probleem rapporteren. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet in SW op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen35
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 11:51
Hier ook al een keer of 4, en daarvan 3 in de nacht (dus rechtop in bed en panisch de beelden analyseren).
Draait op eigen accu, hangt in de bijgeleverde houder. (Dus geen trafo of gekoppeld aan bestaande bel).

In dit topic zie ik vrijwel alle mogelijke combi's terug komen: overdag en 's nachts, aan trafo of op accu, tijdens zon of tijdens regen etc.
Zou het dan simpelweg zijn dat de knop blijft hangen, al dan niet iets met vuil er achter? Een heel klein beestje die op of achter de knop iets triggert?

Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janss362
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-02 19:04
Zojuist ook een spook beller op de Eufy deurbel gehad. Niets te zien op het scherm. Wat mij wel is opgevallen is dat normaal gesproken wanneer iemand aanbelt, het geluid van de bel ook in de opname hoorbaar is. Dat was bij het ‘spookbelletje’ niet het geval, alleen maar een beeldopname zonder de geluid weergave van de bel. Benieuwd of andere dat ook is opgevallen. Want dat zou meer duiden op een activatie vanuit de software en niet de drukker op de eufy. Ps; wij hebben een accu opgeladen bel, geen trafo, gezien de eerdere berichten wellicht geen verband met de voeding. Ik denk eerder een software hack oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 17:20
Bij ons helaas ook dit probleem.
Eerst was het echt heel sporadisch, maar nu in hele korte tijd al 3x.
Wel echt op random tijdstippen maar nog niet 's nachts.
Hij zit vanaf begin af aan rechtstreeks op de beltrafo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-05 09:03
Dat heb ik een tijdje ook gehad en het lijkt inmiddels al van in de zomer opgelost te zijn.
Zoals iemand hier al aangaf, bleef de drukknop van die bel soms hangen in zijn uitsparing. Lang niet aan gedacht omdat het bij momenten voorkwam zelfs weken nadat iemand aangebeld had.

Ik heb die bel eens goed bekeken en de uitsparing van de drukknop is redelijk klein te noemen tov de knop. Als je maar iets te schuin op die knop drukt blijft hij haken. Het kleinste tikje tegen de kast is dan voldoende om een "druk op de bel" te simuleren. Ik kan me voorstellen dat een stevige regendruppel dat ook triggert.

Omdat mijn deurbel nog waarborg heeft, vond ik het riskant de boel uit elkaar te halen en de knop wat af te freezen.
Ik heb een potje siliconenvet staan met een kwastje (werk af en toe eens aan koffie-apparaten en Jura heeft zoiets in het gamma). Siliconenvet is niet schadelijk voor elektronica of kunststof. Ik probeerde wat van dat vet rondom die knop te krijgen. Op die manier is het onmogelijk om het knopje nog in z'n behuizing te laten vasthangen.
Dat deed ik de voorbije zomer en sindsdien geen enkel false alert meer gehad. Hopelijk werkt dat bij jullie ook.

Ik heb de videobel Duo met z'n twee camera's icm Homebase 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkiederk01
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11-02 18:36
Wij hebben er ook last van! 1x s nachts en een paar keer overdag ook! Maar bij ons zat er vandaag wel geluid bij… een schreeuwende Chinees….
Ik vind het allemaal maar raar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-05 09:03
Waar ik nu plots aan denk. Tussen de laatste valse melding en nu heb ik ook een nieuw Mesh wifi systeem geïnstalleerd.
De vorige werd al tijden niet meer geüpgraded. Ik kan me voorstellen dan van dit exemplaar de firewall weer helemaal up to date is.
Als er inderdaad hackersaanvallen gebeuren zal dat nu potentieel lastiger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 22:40
Ik hoop dat mijn tip helpt. Ik heb het twee keer gehad, aan de trafo en op de accu. Beide keren als het regende. Beide keren was de achter kant van de deurbel nat ( slecht ontwerp) en kon ik al roest op de schroefjes zien( denk Max 6 maanden in gebruik).
Mijn oplossing dat nu 2 jaar werkt; plastic plaat die hem vast houdt op de muur dicht kitten waar de draden binnen komen. Bel plaatsen en dan zwarte isolatie tape over de verbinding heen plakken. Maar niet aan de onderkant( zodat condens of wat dan ook weg kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik spoor
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-04 09:17
Wij hebben dit het laatste half jaar ook regelmatig gehad. Onze deurbel is bedraad aangesloten en zit onder een afdak.
Pagina: 1