IPVanish Client wil niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Summerisle
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb een abonnement bij IPVanish, nu heb ik sinds enkele dagen verbindingsproblemen. Dit liep altijd vlot via OpenVPN of de app maar nu mislukt de TLS Handshake (timeout)

Via mijn thuisnetwerk met als ISP XS4All, nu KPN werkt het niet. (wifi en ethernet geprobeerd)
Vanaf de PC via een hotspot via mijn telefoon werkt het perfect.

Als ik de vpn server ping vind hij hem
Als ik test-netconnect gebruik vind hij hem ook.
Als ik tnc op poort 443 en 1194 gebruik is er geen verbinding

Via tnc op poort 443 en 1194 via een hotspot op mijn telefoon lukt het dan weer wel.
Alle servers van IPvanish die ik geprobeerd heb zijn via die poorten alleen te benaderen via hotspot en niet via het thuisnetwerk. Alle andere websites via poort 443 zijn geen probleem.
Verschillende poorten op portquiz.net getest, alles werkt via beide verbindingen.

De Windows app van IPvanish zelf is hetzelfde verhaal, via hotspot werkt het perfect via het thuisnetwerk niet.
Alle protocollen in de app kunnen geen verbinding maken, Openvpn, Wireguard en IKEv2. Via een hotspot op de telefoon werken ze allemaal.
De Andoid app idem, hij maakt wel verbinding via wifi, maar het internet werkt niet. En alles werkt perfect via mobiel internet.

Lang verhaal kort: Ik kan alles benaderen en alles werkt via een hotspot langs de telefoon of via een app op de telefoon zolang ik maar via mobiele data verbind. Via mijn thuisnetwerk kan ik alles benaderen behalve specifiek de IPvanish servers via de benodigde poorten.

Dan kom ik zelf tot de volgende conlcusie, ofwel houd mijn router iets tegen, hier heb ik echter niets aan gewijzigd.
Ofwel blokkeert KPN deze verbinding. Kan dit volgens de Europese regels?
Gisteren werkte het trouwens even weer wel maar toen ik enkele uren later weer bij de pc kwam, was de verbinding weer verbroken en had ik hetzelfde probleem.

De router is een ASUS RT-AC87U met Merlin Firmware die rechtstreeks op de glasvezel NTU is aangesloten.
Zie ik hier misschien een instelling over het hoofd die dit kan tegen houden?

Beste antwoord (via rens-br op 03-01-2024 20:17)

• Lord Summerisle
Bedankt voor de tips! Vanmorgen werkte het weer maar ik heb nu wat om te proberen als de verbinding weer weg valt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39
Poort 443 is wat HTPS ook gebruikt, dat wordt met zekerheid niet geblokkeerd, 1194 is de standaard voor OpenVPN wat de halve wereld gebruikt, dat wordt ook niet geblokkeerd. Beiden zijn uitgaand is mijn aanname. Als je ex-XS4ALL bent heb je wellicht nog een Fritzbox rondslingeren. Die al eens geprobeerd om je router uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• period!
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-09 14:06
Weet je zeker dat het openvpn is en geen wireguard, port 51820 (default)

[ Voor 9% gewijzigd door period! op 02-01-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Summerisle
Inderdaad, uitgaand via test-netconnect, ik krijg False op alle poorten.
En via mobiel internet True.

Ik zou inderdaad een oude fritzbox kunnen testen, goede tip!

Openvpn via de gui en wireguard via de app werken beide niet via het thuisnetwerk maar wel via mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Heb je toch geen CGNAT situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Summerisle
Hier ben ik niet zo in thuis.
Kan ik er achter komen of KPN dit toepast en kan dit deze problemen verlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Lord Summerisle schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:34:
[...]

Hier ben ik niet zo in thuis.
Kan ik er achter komen of KPN dit toepast en kan dit deze problemen verlaten?
Ik zit bij Caiway en zij hadden mij onlangs zonder enig bericht overgezet naar CGNAT. Nadat ik contact met ze had opgenomen (chat) hebben ze mij daar weer uitgehaald.
Ik denk dat je contact moet opnemen met KPN en even navraag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
En kan het zijn dat je bij ip vanish op een blacklist staat met je IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:56

FreakNL

Well do ya punk?

Om even om te denken en je router uit te sluiten ;

Make een hotspot en maak die hotspot bekabeld (bijvoorbeeld met een wifi bridge of een travel router) en sluit die kabel dan weer op je router aan (op de WAN).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lord Summerisle
Bedankt voor de tips! Vanmorgen werkte het weer maar ik heb nu wat om te proberen als de verbinding weer weg valt.
Pagina: 1