Koopadvies nieuwe tv ;)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smart TV.

Wat is je budget?
<1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
nieuwe Tv voor mijn nieuwe woning, oude 43 inch smart 4k is naar de slaapkamer verhuist. wil minimaal 4k (duh) en 100/120hertz. zit te kijken naar oled of tv met miniled backlight.

Wat heb je zelf al gevonden?
oled: uitvoering: Hisense 55A87H Zwart miniled: uitvoering: Hisense 55U79KQ Zwart of een refurced 65 inch :9~ : uitvoering: Hisense 65U79KQ Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
ik sta graag open voor jullie adviezen :) ik denk dat 55 inch een mooie maat is misschien als het een hele mooie tv is dat ik naar 48 inch wil als hij dan wel betaal is :9 .

Beste antwoord (via koen! op 03-01-2024 14:30)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:33
MiniLED is deels marketing en zegt niets over de beeldkwaliteit, aansturing/ processing en een goede algoritme zijn bepalend.

Als de Hisense jou goed bevalt dan koop je toch de 65'' tweedekans via Coolblue? Dan zit je ruim binnen het budget èn heb je een grotere TV, wat wil je nog meer? ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Ik zou geen Hisense kopen, Quality Control en processing is matig. Zo klinkt op papier de 65U79KQ aardig echter is de max. (piek)helderheid voor HDR beperkt en kan de TV niet veel met de hoeveelheid dimming zones.

Voor 79 euro bovenop het gestelde budget kun je momenteel de LG 55C2 kopen, ik zou niet verder kijken. Een fatsoenlijke 65'' ben je minimaal 300 euro extra kwijt, de Sony 65X95J is dan een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
dan word het geen 65 euro als die ver boven de 1000 euro gaat ;) ik heb zelf toevallig voor werk 2x hisence schermen gekocht 4k 120 hertz voor 2 playstations in de ontspanningsruimte en moet eerlijk zeggen dat de support en beeldkwaliteit van hisence mij wel beviel.

Is oled altijd aanteraden dan die iets goedkoperen miniled? ik snap dat oled veel mooiere zwart is maar miniled zou dan weer goeie brightness hebben voor HDR toch?

jammer dat de oleds pas vanaf 1000 euro beginnen, al is de LG55c2 inderdaad een hele mooie tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

koen! schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:28:

jammer dat de oleds pas vanaf 1000 euro beginnen, al is de LG55c2 inderdaad een hele mooie tv
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic ?

Ik denk dat je met wat ouwehoeren https://tweakers.net/pric.../1939720;1808954;1801830/ wel voor 1000 Euro (of heel erg in de buurt) kan krijgen, niet in de laatste plaats omdat de 95B en C2 uitgaande modellen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
Dank voor de informatie, heeft iemand toevallig al ervaringen met de mini-led?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
MiniLED is deels marketing en zegt niets over de beeldkwaliteit, aansturing/ processing en een goede algoritme zijn bepalend.

Als de Hisense jou goed bevalt dan koop je toch de 65'' tweedekans via Coolblue? Dan zit je ruim binnen het budget èn heb je een grotere TV, wat wil je nog meer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
Freshouttheoven schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:19:
Voor 79 euro bovenop het gestelde budget kun je momenteel de LG 55C2 kopen, ik zou niet verder kijken.
Dit. Veel beters koop je niet voor dat geld.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:47:

helder, ik ben nog niet helemaal bekend met de mini-led hoorde wel vaak dat mini-led het geweldig zou worden maar dat blijkt in praktijk dus tegen te vallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen!
LG C3 staat in bestelling, zal morgen bezorg moeten worden bedankt voor het advies ;)
Pagina: 1