Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Een nieuwe / gebruikte videokaart. Ik heb mijn PC in 2020 samengesteld. Maar nooit een videokaart upgrade gedaan. Ik heb nu twee Full HD 60Hz monitoren maar die wil ik in de toekomst vervangen door een ultrawide 1440p. Ik speel zo nu en dan een spelletje Fortnite/CS:GO/ Anno 1800. Hoeft niet perse op de hoogste settings maar is wel fijn.
Wat is je budget?
Rond de 250 - 400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet zoveel uit, ik ben nog weleens wat aan het experimenteren met AI en Machinelearning nu heb ik gelezen dat Nvidia daar beter in is. Het probleem met Nvidia wat ik vind is dat ze zeer weinig Vram hebben. Dit lijkt me wel handig als ik in een andere monitor koop.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Onderstaand is mijn systeem gespecificeerd. Ik
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ik zelf had gedacht is een:
RX6700XT, alleen kan mijn voeding dit aan? of een 4060 van Nvidia. Voordeel van de RX6700XT is 12G Ram. Nadeel daarvan is dat ik waarschijnlijk mijn voeding ook moet vervangen (nu durf ik dat eerst wel aan denk ik). Een 4060 is wel wat zuiniger.
Of kan ik beter een tweedehands optie doen zodat mijn CPU niet teveel de bottleneck wordt? Misschien deze ook nog upgraden naar een 10850K o.i.d.?
Ik zoek een?
Een nieuwe / gebruikte videokaart. Ik heb mijn PC in 2020 samengesteld. Maar nooit een videokaart upgrade gedaan. Ik heb nu twee Full HD 60Hz monitoren maar die wil ik in de toekomst vervangen door een ultrawide 1440p. Ik speel zo nu en dan een spelletje Fortnite/CS:GO/ Anno 1800. Hoeft niet perse op de hoogste settings maar is wel fijn.
Wat is je budget?
Rond de 250 - 400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet zoveel uit, ik ben nog weleens wat aan het experimenteren met AI en Machinelearning nu heb ik gelezen dat Nvidia daar beter in is. Het probleem met Nvidia wat ik vind is dat ze zeer weinig Vram hebben. Dit lijkt me wel handig als ik in een andere monitor koop.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Onderstaand is mijn systeem gespecificeerd. Ik
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 149,60 | € 149,60 |
1 | Moederborden | MSI MAG Z490 Tomahawk | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 41,21 | € 41,21 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-32GVK | € 71,83 | € 71,83 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 162,64 | € 162,64 |
Totaal | € 425,28 |
Wat ik zelf had gedacht is een:
RX6700XT, alleen kan mijn voeding dit aan? of een 4060 van Nvidia. Voordeel van de RX6700XT is 12G Ram. Nadeel daarvan is dat ik waarschijnlijk mijn voeding ook moet vervangen (nu durf ik dat eerst wel aan denk ik). Een 4060 is wel wat zuiniger.
Of kan ik beter een tweedehands optie doen zodat mijn CPU niet teveel de bottleneck wordt? Misschien deze ook nog upgraden naar een 10850K o.i.d.?