mesh netwerk verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ssvld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07-2024
Misschien een beetje een gekke vraag.

Kan ik thuis een mesh netwerk aanleggen, alle apparaten koppelen en deze in z'n geheel meenemen en op een andere LAN kabel in een ander verblijf aansluiten? Met dezelfde instellingen.

EDIT: Ik heb een aantal esp31 led controllers en een laptop die ik het liefst thuis instel op mijn eigen mesh netwerk en die in de club waar ik wat verlichting en vj werk doe aan een LAN poort hang. Een alternatief zou een mifi router kunnen zijn. Weet alleen niet of ontvangst daarvan binnen voldoet.

[ Voor 40% gewijzigd door ssvld op 02-01-2024 17:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom zou het niet kunnen?

Met uitzondering van enkele specifieke zaken, is "oppak & verhuis" toch hetzelfde als "koop nieuw & configureer"?

Je moet alleen wel bijvoorbeeld even rekening houden met bestaande reservations, VLAN's, subnets, etc op de nieuwe lokatie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ssvld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07-2024
Bedankt voor je antwoord Max. Het is dun niet een kwestie van thuis LAN er uit, daar LAN er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
Als je een mesh set waarbij één van de units ook een routerfunctie heeft dan zou je de boel ws zo om kunnen prikken zonder grote aanpassingen. Alleen even zorgen dat je eigen subnet anders is als die van het netwerk waar je 'm aanhangt. Hebben je apparaten ws wel dubbel nat naar buiten maar dat is vooral lastig als je vanaf internet je apparaten wilt bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je de mesh set ook meeneemt dan kan het mits je er een dus als router hebt ingesteld. Op dat moment neem je eigenlijk een compleet netwerk mee. Letwel op dat het gebruikte subnet niet identiek is aan het netwerk waar je op aansluit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:57

dragonhaertt

@_'.'

het ligt er aan welke settings jij voor ogen hebt.
Als je graag static IP adressen wil toevoegen, en deze vallen buiten het IP bereik van het netwerk waar je heen wil verhuizen, dan gaat dit niet werken.

Het is een beetje onduidelijk wat je wil instellen, wat je wil verhuizen en welke instellingen je dan wil behouden.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Puur het mesh-gedeelte, dwz draadloze backhaul voor WiFi AP's, gaat prima werken. Of je specifieke setup gaat werken hangt echter vooral af van het niet-mesh (en niet-WiFi) gedeelte.

Welk apparaat regelt IP-adressen in je huidige netwerk? Gaat die mee? Als mesh als router ingesteld staat is antwoord 'ja' staat het als AP ingesteld, dan is antwoord 'ja mits IP-ranges en/of DHCP server gedrag gelijk zijn'

Verder moet je natuurlijk niet gebonden zijn aan vaste WAN-IP aangezien je een andere WAN met onherroepelijk ander IP gekoppeld gaat zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1