Is de kt7a echt zo brak ?

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
ik hebd de search al gebruikt enne ik lees dat ie goed draait maar aan de andere kant zijn er ook mensen die er zeer ongelukkig mee zijn...

een vriend van me gaat er eentje kopen binnekort : afraden of aanraden ?

bedankt

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:53
Als die vriend van jouw een beetje met pc's om kan gaan dan is alles stabiel te krijgen imo.

• Dieter
oei, is't zo erg ?

ik kan wel wat "tweaken" maar m'n vriend zie ik et niet echt doen ... enige alternatieven ?

Verwijderd

Als je een search gebruikt, vind je over elk stukje hardware wel wat. Mensen droppen alleen maar problemen. Daarom lijkt het alsof er alleen maar problemen mee zijn. Ondanks wat configuratieprobleempjes, draait mijn KT7A prima! Alleen rekening houden met UDMA 100. Dat wordt niet door alle windows versies ondersteund. Zet je je bios gewoon op PIO4. Werkte prima bij mij... :)

Verwijderd

HAHAHAHAHA zet je je bios op pio mode 4 .. das nog eens een verschil he ? van 100MB sec ( theoretisch) naar 16.6 MB sec lol sluit daar dan maar eens een dvd speler op aan ... SCHOK SCHOK :D

Verwijderd

PIO4 is idd 16 MB/sec, maar hou rekenign met max 8 MB/sec werkelijk. En meer dan 1 device per kanaal is dan best wel een ramp, zo traag.

Verwijderd

hehe, precies, niet doen dus.

En nee niet alle KT7a's zijn zo brak. Alle mainbords met VIA chipset hebben een beetje dezelde problemen. Ze kunnen lastig stabiel te krijgen zijn.

Dus voor de een is een asus A7V brak, en voor de ander is een Abit KT7 brak. :)
Er kan hier en daar exemplarisch wat verschil zijn waardoor het ene mainbord brakker is dan het andere. Maar dat schijnt de laatste tijd voor de KT7A's wel mee te vallen.

Ik vind mijn KT7A in ieder geval een perfect mainbordje. Reken er wel op dat je wat drivers en update van het net moet ophalen om het goed draaiend te krijgen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 07 september 2001 13:18 schreef Darkman het volgende:
HAHAHAHAHA zet je je bios op pio mode 4 .. das nog eens een verschil he ? van 100MB sec ( theoretisch) naar 16.6 MB sec lol sluit daar dan maar eens een dvd speler op aan ... SCHOK SCHOK :D
-> Ten eerste trekt een DVD natuurlijk NOOIT 16.6MByte/sec

-> Ten tweede heb je bij PIO Mode 4 (16.6MB/sec) zeker wel de beschikking over Multiword DMA mode 2 (16.6MB/sec) zodat je wel je systeem op DMA kunt krijgen. Toegegeven, voor moderne harddisks is dit te langzaam, maar je CPU usage wordt wel flink verminderd.

Blijft trouwens de vraag over waarom je ATA100 om zou schakelen naar PIO Mode 4 ?!?!?! Volgens mij kun je em dan beter op ATA33 of ATA66 zetten. Verder heb ik (ervanuitgaande dat je de juiste drivers gebruikt) nog niet een Windows versie gezien die niet wil draaien met ATA100.
ATA100 is volgens mij downwards compatible met ATA33 dus als je BIOS/controller op ATA100 staat en je Windows "zou" maar tot bijv. ATA33 gaan, dan werkt het gewoon!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb zelf een KT7, maar BIOS versie 3R schijnt het wondermiddel te zijn voor de KT7A(-RAID) :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik krijg m'n KT7-RAID ook niet zo ver om m'n CD Drives in DMA te krijgen. Echter .. alleen onder Win98. Onder Win2K draaien ze DMA en UDMA.

Verwijderd

Klop, dat is een driver problem.

• Dieter
het is niet het geval dat de PC supergetweaked moet zijn, gewoon waar voor je geld krijgen ... hij wil een 1.4 AMD en een GFORCE2mx kopen en dat met die abit ...

Het moet stabiel en snel zijn :)
meer niet ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 07 september 2001 13:31 schreef HlpDsK het volgende:
Ik krijg m'n KT7-RAID ook niet zo ver om m'n CD Drives in DMA te krijgen. Echter .. alleen onder Win98.
Wat voor drive is dat? Ik heb op dit mainboard een Asus 40x CD-ROM gehad en momenteel een Asus E608 DVD drive, en in zowel Windows 98SE, Windows 2000, Windows XP en Linux draaien ze op Ultra DMA.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 13:35 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wat voor drive is dat? Ik heb op dit mainboard een Asus 40x CD-ROM gehad en momenteel een Asus E608 DVD drive, en in zowel Windows 98SE, Windows 2000, Windows XP en Linux draaien ze op Ultra DMA.
Een Toshiba 48x CD-ROM UDMA, die z'n DMA status zelf uitvinkt bij elke boot, en een Plextor 12/10/32 DMA die z'n DMA aangevinkt laat, maar vervolgens spoorloos is in verkenner.

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Ha.
Geen enkel probleem hier hoor.

• Dope-E
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Op vrijdag 07 september 2001 13:35 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja watvoor drive is dat?
Ik heb 98 en XP (voorheen 2000) en heb ook nog een tijdje linux gedraaid. Allemaal gewoon UDMA... voor de drives die ik heb zie sig. (Plextor is trouwens pio4, draaiend op multiword dma mode 2 en Pioneer DVD 106s op UDMA66 :9)

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Humm ik d8 dat een DVD toch wel meer haalde dan 16,6 Mbytes / sec een 16 speed DVD haalt namelijk max. 22 Mbytes / sec. :P

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 13:38 schreef ShinDog het volgende:
Ha.
Geen enkel probleem hier hoor.
Da's fijn voor je.

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
De KT7A is een zeer degelijk moederbord. Ik heb mijn kt7a-raid al ongeveer een half jaar en hij is compleet stabiel (zelfs overclocked). Ik had enkel in het begin last van freezes onder win2k als ik internette, maar dit lag aan de drivers van mijm modem. Belangrijk is zeker om de laatste via 4 in 1 drivers te gebruiken en de laatste bios installeren. En er is altijd hulp van de uitstekende KT7A faq http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm als je een probleem niet opgelost krijgt.

Verwijderd

ehh HlpDsk, wel wazig probleem. Komt dat niet gewoon doordat je drives het niet ondersteunen?

Het was onder Win98 toch ? hmm..

Verwijderd

Limoentje... precies.... probeer de KT7A maar eens op ATA33 of 66 te zetten.. no way. Om mijn vorige versie van Windows dus goed te kunnen draaien MOEST ik wel terug naar PIO 4.
Windows 98 of ME draait dus niet met UDMA 100.
Het is of PIO 4 en kunnen internetten of UDMA 100 en niet werken. Nu ik Windows 2000 heb, draai ik uiteraard wel op UDMA 100.

Verder idd best stabiel met de laatste drivers... op die k*t melding na. (zie ander topic). Waarschijnlijk grafische kaatr die moeilijk doet.. (melding is na laatste driverupdate)
:)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48
Ik heb ook een kt7a-raid. En draait perfect onder windows 98se nooit blauw schermen :9~ en ga zo verder... Een aanrader duz :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Vriend van me heeft een KT7A met een TB1333, 512MB, SB Live! en GF3 maar daar was werkelijk geen land mee te bezeilen. BSODs, hangen etc etc. Alles geprobeerd - kaarten er uit, alleen GF3 erin, 1000x overnieuw installeren maar nee hoor.. drama.

Totdat ie BIOS 3C verving door 3R..en nu loopt alles perfect. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Wat je ook doet, koop GEEN Asus A7V-133 en probeer daar absoluut geen Raid in op te stellen, want dat is een ramp met die Promise drivers (op cd-rom, terwijl diskettes nodig zijn bij elk zelfrespecterende OS).

I got a problem-solver and its name is revolver

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb er ook een, helemaal geen problemen gehad.
Ja, bij het opstarten van win 2000 herkende ie m'n harde schijf controller niet, maar dat was te verwachten, ik had alleen het bord omgewisseld en helemaal niks aan win2k veranderd.
Ik heb in elk geval win2k opnieuw geïnstaleerd en sinds dien helemaal geen problemen.
Vrgeet niet meteen de Bios up te daten naar 3R, scheelt denk ik ook een hoop problemen.

Niet?
[Specs]

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ook ik ben de, gelukkige, eigenaar van een kt7a en eigenlijk ben ik er prima tevreden mee. Ik heb niet de indruk dat ik abnromaal veel BSOD's krijg (het komt wel voor, maar ja, windows...). Mijn bios instellingen staan daarnaast vrij agressief en ook dat levert dus geen problemen op.

Wat ik niet heb zijn potentiele brokkenmakers in mijn systeem zoals merkloos geheugen en creative geluidskaarten, misschien dat dat scheelt.

Great minds think alike!

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 13:28 schreef Exirion het volgende:
Ik heb zelf een KT7, maar BIOS versie 3R schijnt het wondermiddel te zijn voor de KT7A(-RAID) :Y)
Klopt sinds die bios draait het zooitje extreem netjes op 150Mhz FSB --> eerst deed alleen 100Mhz het.. bij 105 liep ie al vast

ik ben er ZEER tevreden over.. Abit KT7A roelt super met overklokken.. en het bord werkt gewoon lekker

Verwijderd

Toch vindt ik de MSi K7T Turbo een stuk beter als die Abit.
Maar dat is helemaal mijn mening, meer drivers, meer layout ect. :) Maar een Abit heeft weer geen sound o.b. wat ik bij de MSi wel weer een nadeel vindt... :(

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 14:18 schreef bastard het volgende:
ehh HlpDsk, wel wazig probleem. Komt dat niet gewoon doordat je drives het niet ondersteunen?

Het was onder Win98 toch ? hmm..
Ik zeg toch dat ze dat wel doen.

Verwijderd

ff over dat 3r bios: ik heb een KT7-RAID en sinds het 3r bios kan ik geen muziek meer draaien op mijn pc. Na een aantal minuten muziek draaien valt mijn USB muisje uit (Logitech Optical iFeel, waar iFeel uiteraard is uitgeschakeld), wat natuurlijk heel irritant is. Als ik dus alleen muziek draai is er nog wel mee te leven, maar iets anders wordt erg vervelend. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op vrijdag 07 september 2001 13:26 schreef bastard het volgende:
hehe, precies, niet doen dus.

En nee niet alle KT7a's zijn zo brak. Alle mainbords met VIA chipset hebben een beetje dezelde problemen. Ze kunnen lastig stabiel te krijgen zijn.
Ik vind mijn KT7A in ieder geval een perfect mainbordje. Reken er wel op dat je wat drivers en update van het net moet ophalen om het goed draaiend te krijgen.
De KT7A is wel een stuk lastiger stabiel te krijgen dan bijvoorbeeld MSI.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:15
nee, kt7a is l33t :)

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
zware_jongen schreef:
ff over dat 3r bios: ik heb een KT7-RAID en sinds het 3r bios kan ik geen muziek meer draaien op mijn pc. Na een aantal minuten muziek draaien valt mijn USB muisje uit (Logitech Optical iFeel, waar iFeel uiteraard is uitgeschakeld), wat natuurlijk heel irritant is. Als ik dus alleen muziek draai is er nog wel mee te leven, maar iets anders wordt erg vervelend. Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Ja daar is een oplossing voor, had hetzelfde probleem, veel crashes en de ifeel deed het niet. Twee problemen dus eigenlijk met twee oplossingen.

Eerste probleem: De crashes.
Oplossing: zet de volgende bios opties:
- enhance chip performance : enabled (dit is de belangrijkste)
- pnp os : disabled
- irq voor usb : enabled
- k7 clk_ctl : default
- p2c/c2p concurrency : disabled
- delay transaction : disabled
- pci master read caching : disabled
- pci master time-out : 0

Het tweede probleem: met de ifeel die niet werkt( je weet wel dat leuke trillen van de muis in unreal tournament:-) )
Oplossing: installeer gewoon de nieuwste drivers:
-Logitech MouseWare 9.29.3
-Immersion Desktop 2.6.1
pak nu de mouseware drivers uit en ga naar System/Hardware/Device Manager om de mouse te updaten. Kies voor de "Logitech HID-compliant iFeel MouseMan" die in de win2000 map staat van de uitgepakte mouseware drivers. Als er twee staan moet je diegene nemen waarvan je een waarschuwing krijgt van xp dat die niet voor xp is. En dan werkt dat ook weer:-)

suc6
Pagina: 1