Miele W5821 | "Technische Storing" | Trommel draait niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam-T
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-01-2024
Mijn vraag

Sinds een week krijg ik bij het starten van een programma, na een minuut de melding in het display "Technische Storing". Verder wordt er geen code vermeld.
Uiteindelijk geconstateerd dat de trommel niet begint met draaien. Wat ik lees kan dit meerdere oorzaken hebben. Is er iemand hier die hier ervaring mee heeft? Specifiek bij miele wasmachine en dit ook kunnen oplossen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Miele wasmachine model W5821, deze is al 12 jaar oud.

[ Voor 60% gewijzigd door Fam-T op 02-01-2024 16:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoor je wel een motor draaien of hoor je die ook niet?

Als je wel een motor hoort draaien dan kan het simpelweg een band/snaar zijn die kapot is of ergens vanaf is geschoten.

Hoor je ook de motor niet draaien, kan zal je moeten uitzoeken of de motor stuk is of de aansturing daarvan.

Maar dat is zonder enige kennis van dit model

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 20:43
Ik vermoed de koolborstels. 12 jaar oud zou nog wel kunnen

Met een lege Trommel draait die wel? Of met lege trommel centrifugeren?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam-T
Met een lege trommel draait de trommel ook niet. En doordat hij niet draait krijg ik uiteindelijk de "Technische Storing" Melding.
Ben inmiddels bezig een de koolborstel te bekijken. Als ze niet meer goed zijn is dat dan duidelijk zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam-T
Ik hoor inderdaad ook niet de motor draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Fam-T schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:14:
Met een lege trommel draait de trommel ook niet. En doordat hij niet draait krijg ik uiteindelijk de "Technische Storing" Melding.
Ben inmiddels bezig een de koolborstel te bekijken. Als ze niet meer goed zijn is dat dan duidelijk zichtbaar?
Dan moet je ze even uit de motor halen om te kijken, ze zijn dan gewoon wat te kort. Nieuwe bestellen en plaatsen en zou weer moeten werken.

Zijn best prijzig https://www.partsnl.nl/wa...stel-4297413-wasmachine-1

Op Ali staan ze voor weinig, maar dan moet je wachten helaas https://nl.aliexpress.com/item/1005004431103526.html

Je kan op de fotos wel zien hoe lang ze moten zijn, als dat veel korter is, is dat meestal de oorzaak.

[ Voor 25% gewijzigd door pennywiser op 02-01-2024 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Fam-T schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:15:
Ik hoor inderdaad ook niet de motor draaien...
Meer aanwijzing voor oorzaak koolborstels. Of kapotte motor, maar is minder logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam-T
Ok duidelijk. Gaan we daarmee verder. Ben er bijna met eruit halen. Zal ze dan eens vergelijken met de foto. In ieder geval bedankt allen voor de reacties!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als je niet teveel wilt betalen voor een setje koolborstels; kwestie van via amazon.de bestellen.

zoeken op: "miele w5821 kohlebürsten"

Voor een tientje (!) per set. Levering 2-3 dagen.
Met een Prime Abo, 'gratis' verzenden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 20:43
Fam-T schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:14:
Aan de koolborstels zit een veer die ze tegen het "anker" aan duwen. Nieuwe koolborstels zijn lang en zullen wat uitsteken aan de achterkant. Ik vermoed dat die van jou heel kort zijn zodat de veer tegen het anker aan komt of dat ze het anker helemaal niet meer raken. Meestal zals ze korter zijn dan een 0,5cm dan doen ze het niet meer.

Koolborstels vervangen is een makkelijk klusje en nagenoeg door iedereen te doen. Je volgende wasmachine zal een koolstofloze "brushless" motor hebben. Dat is nu nagenoeg de norm. Voordeel is geen koolborstels nadeel is meer electronische aansturing van de motor. (ESC Electronic Speed Controller)

Op youtube en het interweb staan genoeg how-to's over hoe je koolborstels moet vervangen. Daar het een Miele wasmahine is zou dit een makkelijk klusje moeten zijn,

Zie https://youtu.be/-1KiomsbzB4?feature=shared

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Pagina: 1