Aanschaf 10Gbps managed switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
(Note: gelieve niet beginnen over '10Gbps is overkill, aan 1Gbps heb je genoeg'. Die discussie ga ik niet voeren en is niet mijn vraag)

Binnenkort gaan wij een grote verbouwing doen, en daarbij realiseer ik (eindelijk) ruimte om eens een mooie netwerkkast op te hangen en mijn netwerk compleet op te schop te gooien en (deels) te upgraden naar 10Gbps. Daarvoor ben ik mij nu aan het oriënteren naar een nieuwe (managed) switch, waar ik wel wat hulp in kan gebruiken. Ergens weet ik het eigenlijk al, maar toch wil het voorleggen aan jullie.

Kort even de huidige apparatuur:
Router: uitvoering: DrayTek Vigor 2135FVac (non-DE/AT/CH model)
Switch: uitvoering: DrayTek VigorSwitch G2280x
AP: uitvoering: DrayTek VigorAP 960C

De huidige switch heeft dus al 4x 10Gbps poorten. Echter zitten die nu vol, en met oog op de toekomst wil ik alle kamers en belangrijkste vaste PC's en server op 10Gbps hebben zitten. Dat zal dan voor nu 6 stuks zijn, dus een switch met minimaal 8x 10Gbps is gewenst om nog wat over te houden voor de toekomst.

Mijn huidige apparatuur wil ik wel behouden, zit te denken aan een upgrade naar enkel een (grotere) 10Gbps switch.

Ik heb nu dus allemaal Draytek, want mij prima bevalt en goed met elkaar samenwerkt. Draytek heeft echter maar 1x 10Gbps switch, te weten unsorted: VigorSwitch FX2120 12 poorts SFP+ (10 Gigabit) switch (productpagina Draytek). Nadeel vind ik eigenlijk dat deze alleen maar SFP+ poorten heeft. Dat heeft mijn huidige switch ook, dus daar heb ik al van de adapters tussen zitten naar RJ45, wat het eigenlijk onnodig duur (en warm) maakt. Eigenlijk zijn dit dus uplink poorten, maar zoals ik ze nu gebruik (naar de 4 vaste PC's) werkt het ook. RJ45 aansluitingen zou het wel makkelijker maken.Voordeel is wel dat deze goedkoop is. En daarnaast, ik heb nu al 4 adapters, dus in eerste instantie hoeven er nog maar 2 bij. Valt ook wel weer mee, aangezien de prijs wel aantrekkelijk is van de switch zelf.

Uiteraard mag een ander merk ook. Voorheen Netgear gehad, de uitvoering: Netgear XS512EM lijkt mij ook wel wat. Of bijvoorbeeld overstappen op Ubiquiti, dan wellicht de uitvoering: Ubiquiti Unifi Switch Enterprise XG 24? Die heeft wel gelijk 24 stuks 10Gbps poorten, dat is wellicht wat overkill. Zie anders ook nog de uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch 16-poorts 10Gbit, combinatie van 4x RJ45 en 12x SFP+.
En zou dat ook goed samenwerken met Draytek apparatuur? Of moet voor Ubiquiti ook de rest vervangen worden? Ik ken het Ubiquiti (eco?)systeem verder niet. Want dat wordt dan misschien wel weer heel erg duur.

Budget is op zich niet zo'n punt, wil het nu wel goed doen en besteed liever een paar honderd euro meer dan dat ik over een jaar spijt krijg om niet wat anders te hebben genomen. Maar ca €500 voor de Draytek switch of €1200 voor een Netgear of Ubiquiti is wel een heel verschil. En de huidige apparatuur functioneert prima; uit duurzaam oogpunt wil ik dat bij voorkeur behouden.

Dus eigenlijk neig ik naar de Draytek switch. Omdat ik al alles van Draytek heb. Wat zouden jullie doen? Kleven er nog nadelen aan switch met enkel SFP+ poorten, afgezien van adapters + warmte vorming?
(zit alleen nog wel naar die stroomaansluiting te kijken, dat is dan wel weer anders dan ik gewend ben).

Alvast bedankt :)

EDIT: Zit nu te denken... misschien gewoon een tweede uitvoering: DrayTek VigorSwitch G2280x nemen? Hou ik wel wat 1GBs poorten over, maar ca €350 is ook wel aantrekkelijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pazo op 02-01-2024 16:37 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 19:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
of twee van deze : MikroTik CRS305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
Die speler had ik nog niet gezien, ziet er interessant uit.
Vraag is dan wel even hoe dat samen zal werken met Draytek, en o.a. VLANs waar ik gebruik van maak.
want ik heb wel ca 20 RJ45 poorten in gebruik momenteel, dus de Draytek moet dan blijven.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 19:35
Afgezien van de best steile leercurve die je zal hebben als je RouterOS (Mikrotik) gaat gebruiken, zie ik niet echt een probleem? Maar geloof me dat het niet altijd click-click-click "hey het werkt" zal zijn op Mikrotik :+

VLAN's worden door doorgezet, je maakt trunks tussen de producten waar nodig etc,etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Pazo schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:44:
Die speler had ik nog niet gezien, ziet er interessant uit.
Vraag is dan wel even hoe dat samen zal werken met Draytek, en o.a. VLANs waar ik gebruik van maak.
want ik heb wel ca 20 RJ45 poorten in gebruik momenteel, dus de Draytek moet dan blijven.
Dat werkt gewoon samen onderling.
Hou wel rekening ermee dat je nog losse sfp+ modules moet kopen als je utp kabel gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
@jvanhambelgium Ja die steile leercurve dat begrijp ik. Zal inderdaad wel een opgave zijn, maar dat had ik bij Draytek ook. Heeft heel wat (frustratie)uurtjes gekost :) En ik vind het ergens ook wel leuk.
Maar daarom neig ik dus eigenlijk toch een beetje naar Draytek, omdat ik dat systeem al ken. De apparaten herkennen elkaar ook onderling. In de software van de één kom je (basale) instellingen tegen van de andere Draytek apparaten in het netwerk.

@EverLast2002 ja klopt, heb er nu dus ook 4x SFP+ naar RJ45 modules inzitten. Zijn ook wel weer prijzig, en ik merk dat die dingen donders heet worden. Dus straks 6 of 8 op een rij naast elkaar hebben zitten zal wel de nodige warmte genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:22
Een Cisco SG550XG-8F8T ?
een HP 1950 (JH295A) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
ijske schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:59:
Een Cisco SG550XG-8F8T ?
een HP 1950 (JH295A) ?
Die gaan qua €€€ dan wel weer wat boven het budget.
Heb er geen vast bedrag op staan, maar €3000+ is mij wat te gortig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:23
@Pazo
Gevoelsmatig zou ik bij een grote verbouwing eerst de andere kant van het netwerk aanpakken. Dus overal goede netwerkkabel met bijbehorende netwerkaansluitingen in de kamers, die allemaal 10Gbps aankunnen. (tenzij je dit allemaal al hebt gedaan :) )
Het vervangen of bijzetten van een 10Gbps switch kan altijd nog, helemaal omdat je al 4x 10Gbps poorten hebt.

Verder verwacht ik binnenkort dat de prijzen naar beneden gaan. Steeds meer providers zijn snelheden boven de 1Gbit aan het aanbieden en leveren standaard een router met een 10Gbit poort. Dus de vraag naar 10Gbit switches zal ook wel gaan toenemen.
Ben zelf nu aan het kijken naar 2.5Gbit switches omdat KPN nu een 4Gbit abbo aanbied.

[ Voor 7% gewijzigd door chrisborst op 02-01-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:33

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je niet vies bent van Chinese fabrikanten en AliExpress kun je bijv voor zoiets gaan: https://www.servethehome....e-hasivo-s1100wp-8xgt-se/

TP-Link heeft ook nog een 24 ports 2.5GBe + 8 ports SFP+ model (unmanaged).

Mikrotik is ook al genoemd als optie, heb zelf een CRS305 omdat ik op een plek toch meer 10Gbe poorten nodig had dan dat ik kabel getrokken had en het een klein switchje is die je makkelijk kwijtkan op een bureau om er mee te rommelen.

De Unifi Aggregation Switch (8 ports SFP+) is ook een aardige, die gebruik ik hier om alle 10Gbe poorten aan elkaar te knopen in de meterkast.

Als ik alles opnieuw zou doen zou ik fiber trekken ipv CAT6 op de plekken waar ik 10Gbe wil gebruiken (en geen PoE nodig heb).

[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 02-01-2024 17:16 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
chrisborst schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:03:
@Pazo
Gevoelsmatig zou ik bij een grote verbouwing eerst de andere kant van het netwerk aanpakken. Dus overal goede netwerkkabel met bijbehorende netwerkaansluitingen in de kamers, die allemaal 10Gbps aankunnen. (tenzij je dit allemaal al hebt gedaan :) )
Het vervangen of bijzetten van een 10Gbps switch kan altijd nog, helemaal omdat je al 4x 10Gbps poorten hebt.
Dat gaat ook (nog) gebeuren. Alle kamers zijn voorzien van een netwerkaansluiting in de muur. De CAT5e kabels gaan eruit en CAT6 gaat erin. Nu hangt de boel in de meterkast, maar straks komt er een berging / bijkeuken naast en daar gaat iets van een wandkast komen. Alle kabels kunnen via de kruipruimte daar naartoe.

Ik heb nu o.a. CAT6 tussen server en werkpc liggen met 10Gbps kaartjes. Gaat als een kanon tussen de SSD's, maar bij de bulk data dat nu op SATA schijven staat is dat de bottleneck. Morgen komt er als het goed is 4x 4TB nvme ssd binnen ter vervanging van de SATA schijven in de server.

Ik zou inderdaad ook nog wel even kunnen wachten. De aanvullende kamers waar dan 10Gbps gaat komen gaan nog niet gebruikt worden. Dat zal pas over enkele jaren zijn.
Dus nu ik dat zo typ is het wellicht beter om nog even te wachten. 1 omdat het nog niet direct nodig is en nog uit de voeten kan met de 4 die ik nu heb, en 2 omdat wellicht er meer aanbod gaat komen en prijzen gaan dalen. Voorbereiding uiteraard wel alvast maken.

Aan de andere kant... Straks dus alles opnieuw gaan aanleggen en dan is het ook wel lekker als het er gelijk in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
Kanarie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:14:
Als ik alles opnieuw zou doen zou ik fiber trekken ipv CAT6 op de plekken waar ik 10Gbe wil gebruiken (en geen PoE nodig heb).
Heb ik wel even over na zitten denken, omdat ik toch alle kabels opnieuw ga trekken, maar lijkt me ook wel weer lastig (qua gebruikersgemak) en erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pazo schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:14:
Of bijvoorbeeld overstappen op Ubiquiti, dan wellicht de uitvoering: Ubiquiti Unifi Switch Enterprise XG 24? Die heeft wel gelijk 24 stuks 10Gbps poorten, dat is wellicht wat overkill.
... en ook nog eens multi-gig :) , wat helemaal mooi is, deze switch heeft echter wel een bug. Op zowel reddit als Ubiquiti's forum zijn meldingen van dropped packages wanneer de verbindingssnelheid van clients lager is dan 10Gbps. Buiten dat - op papier - een leuke switch, ik zie die als potentiële vervanger voor als ik ooit m'n ruim 10j oude uitvoering: TP-Link JetStream 16-Port Gigabit L2 Managed Switch with 2 SFP Sl... met pensioen stuur.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:53
Aruba Instant On 1960 12XGT 4SFP+
Of als je goedkoper wilt
TP-Link TL-SX1008

Ps niet aan ubiquiti beginnen

[ Voor 18% gewijzigd door Ben(V) op 02-01-2024 19:33 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
Want? Veel problemen / bugs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik snap dat voor sommige verbindingen waar heel veel grote bestanden overheen gaan die 10Gb fijn is maar bedenk wel dat het verder ook heel extra energie verbruikt welke in warmte omgezet wordt en die je vervolgens weg moet gaan koelen.
Ik zou eerst eens een tekening netwerk ontwerp maken en aan de hand daarvan verder kijken. Wat is handig wat niet. Is 2,5 Gb samen met Wifi 6 als basis niet handiger met 10Gb waar nodig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

duurzaam oogpunt

[...]

warmte vorming
10GbE is hoe je het wendt of keert heet en onzuinig, maar er is een groot verschil tussen 10Gbase-T koper (2.5W per transceiver) en 10Gbase-SR optical (0.8W per transceiver). Als je je zorgen maakt om warmteprodctie zou je allicht beter kunnen kijken naar optische bekabeling binnenhuis gebruiken ipv koper.

In het verlengde daarvan: ik lees niets in je requirements over geluidsproductie. Dat is bij grotere 10GbE switches door dat verbruik een ding. Op het werk heeft collega van me die het dichtst bij de rack met lab switches staat al meerdere keren andere switches geeist en/of zelf switches gemod toen we naar 10GbE geupgrade zijn. Ook al heb je een aparte netwerkkast, moet je rekening houden met een stevige brom eruit van alle ventilatoren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Pazo schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Want? Veel problemen / bugs?
Slechte software(firmware) en bugs die nooit gefixed worden.

Overigens zou ik met focussen op een goede infrastructuur met vaste bekabeling van Cat6 U/UTP en gewoon beginnen met een 1GB netwerk wat aan switches bijna niets kost en pas gaan upgraden als je echt behoefte hebt aan die 10GB.

Ik heb al veel te vaak de kreet "toekomst vast" gezien dat uitliep op heel veel geld uitgeven en nooit gebruiken of niet werkbaar gebleken.

[ Voor 47% gewijzigd door Ben(V) op 02-01-2024 21:51 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 07:30

jurroen

Security en privacy geek

Ik heb al een tijd mijn hele thuisnetwerk draaien op 10G; als ik het nu opnieuw zou moeten doen zou ik wel wat andere keuzes maken. Alles wat ik nu heb liggen is koper (CAT6A) - ik zou dat denk ik bij een nieuw huis met fiber uitvoeren.

De Mikrotik 10G switches zijn wel een aanrader zover ik lees (ben redelijk into homelabs). Ik heb een UniFi Enterprise XG switch, ben er best happy mee. Ik heb daarvoor nog lopen twijfelen over een USW-Leaf, maar blij dat ik dat niet heb gedaan omdat het een zo'n probeersel van Ubiquiti was.

Met de USW Enterprise XG ben ik wel wat voorzichtig met firmware updates en voer deze vaak pas uit nadat ze al flink getest zijn. Is nog niet fout gegaan bij mij - maar ik ben zo voorzichtig omdat downtime erg vervelemd is.

Over de geluidsproductie van die UniFi switch kan ik weinig zinvols zeggen - ik heb een slaapkamer omgebouwd tot serverhok, waar onder andere een full rack in staat met servers die meer herrie maken dan de switch zelf.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 07:30

jurroen

Security en privacy geek

Ben(V) schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:09:
[...]

Overigens zou ik met focussen op een goede infrastructuur met vaste bekabeling van Cat6 U/UTP en gewoon beginnen met een 1GB netwerk wat aan switches bijna niets kost en pas gaan upgraden als je echt behoefte hebt aan die 10GB.

Ik heb al veel te vaak gezien de kreet "toekomst vast" gezien dat uitliep op heel veel geld uitgeven en nooit gebruiken of niet werkbaar gebleken.
Hoe goed bedoelt dan ook: TS vraagt expliciet om dit niet te doen. En als je er wel baat bij hebt is het redelijk vermoeiend om steeds dit soort reacties op Tweakers te moeten "weerstaan".

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:19
Je hoeft niet alles om te gooien naar fiber.
Je kunt ook 1 (of 2 fibers) aanleggen en die als uplink gaan gebruiken.
Als je dan voor de rest CAT6 (of CAT6a) gebruikt, ben je redelijk toekomstproof.
Die fiber kun je upgraden door er een andere (Q)SFP+ aan te prikken in de toekomst.
CAT6a zou eventueel richting de 40Gbps kunnen.

Houd er wel rekening mee dat je voor 10Gbps en hoger wel goed gereedschap nodig hebt om e.e.a. degelijk af te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Rensjuh op 02-01-2024 21:36 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
jurroen schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:24:
[...]

Hoe goed bedoelt dan ook: TS vraagt expliciet om dit niet te doen. En als je er wel baat bij hebt is het redelijk vermoeiend om steeds dit soort reacties op Tweakers te moeten "weerstaan".
Als iemand niet gediend is van meningen kan hij beter niets in een forum vragen.
En het is in mijn ogen veel vermoeider om te luisteren naar mensen die anderen de wet willen voorschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyk0
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:49
Ik heb zelf die Mikrotik die jvanhambelgium ook al aandroeg. (mikrotik crs312-4c-8xg-rm)
Ben er best tevreden mee, wel wat opverkill aan opties (ik gebruik alleen de switching en dus niet routing firewall ed. want daarvoor is die eigenlijk weer wat te "licht" imho).

Wel heb ik de fans vervangen , dat zijn nu Noctua fans en nu is die een stuk stiller (nagenoeg geruisloos voor 4x fan) en temps nog steeds ok (zo rond 50*C-55*C op de chips. Met de originele fans hoorde ik em in de meterkast zo-nu-en-dan wel extra gaan koelen.
Energie verbruik neem ik voor lief (denk ik) met allle (overkill) opties die je standaard krijgt bij een mikrotik. 2x voeding vind ik ook wel prettig eentje op de ups en eentje in de netsstroom.
Helaas zijn het geen hotswap voedingen maar voor een 500Eurie switch , not too bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
Bedankt voor jullie antwoorden. Altijd nuttig om verschillende meningen / kanten te horen; brengt weer nieuwe inzichten met zich mee :)

Geluid: verwacht niet dat dit een probleem zal worden. Momenteel zit alles in de meterkast, inclusief server, en is alleen te horen als je echt naast de deur staat. Straks gaat de boel naar de bijkeuken / berging, waarschijnlijk in een wandkast. Evt zou ik fans kunnen vervangen voor stille varianten zoals @tyk0 ook aangeeft. Momenteel zit overal nog standaard fans in.

Momenteel ligt er door het hele huis 1Gbps, zoveel mogelijk bekabeld, en tussen mijn server en werk pc ligt 10Gbps. Op elke kamer zit nu 1 aansluiting, ik zit te denken om straks 2 kabels naar elke kamers te trekken. Volgens mij kan dat, 2 kabels door 1 buis, als je dan maar shielded kabels neemt?

Mbt fiber leggen zoals @Rensjuh zegt, beneden bij de TV, boven bij de werk-PC en op zolder komt ik kabels / poorten te kort (anders gezegd: heb daar te veel aansluitingen / apparaten die ik het liefst bekabeld heb). Wellicht een idee om naar die 3 plekken fiber te leggen, en daarachter kleine (unmanaged) switches te hangen. Dan ligt de infrastructuur er en kan ik daar in de toekomst evt op verder borduren. Dan zou de eerder genoemde Draytek Switch met SFP+ poorten wel handig zijn: kan zowel fiber als (via hulpstuk) RJ45 / koper in, dus aardig toekomstproef. Ga ik eens verder uitzoeken.
Rest van kamers CAT5e vervangen voor CAT6(a) en dan ligt er een goede basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:16
Ben(V) schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:09:
[...]

Slechte software(firmware) en bugs die nooit gefixed worden.
Toch draait het bij de meeste gewoon zeer stabiel en zonder enige issues.

Ik zou juist niets anders adviseren bij gebruikers, zeker als je meerdere switches / access points hebt in je huis en je ook iets met VLANs wilt doen. Je wilt dan een centrale beheertool hebben voor alles.

Ik heb al veel te vaak de kreet "toekomst vast" gezien dat uitliep op heel veel geld uitgeven en nooit gebruiken of niet werkbaar gebleken.
Helaas herken ik dit ook. Soms is het echter wel leuk, als het om iemand anders zijn geld gaat. Heb je toch mooie speeltjes die je mag beheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik zou voor je Ubiquiti spullen aanraad eerst maar eens rondkijken op de fora voor al de software problemen die ze hebben en nooit oplossen.
Vroeger hadden ze een voorsprong met hun accesspoints hardware maar zijn inmiddels door vele leveranciers ingehaald.
En hun routers zijn gewoon ronduit slecht en krijgen nooit bug fixes en zelden goed werkende upgrades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-09 10:42

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Een flinke infrastructuur voor in huis, heel gaaf! Zelf een HPE Aruba ION 1430 16G staan die ik ooit via werk heb overgenomen. Heel tevreden mee.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ben(V) schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:23:
Ik zou voor je Ubiquiti spullen aanraad eerst maar eens rondkijken op de fora voor al de software problemen die ze hebben en nooit oplossen.
Vroeger hadden ze een voorsprong met hun accesspoints hardware maar zijn inmiddels door vele leveranciers ingehaald.
En hun routers zijn gewoon ronduit slecht en krijgen nooit bug fixes en zelden goed werkende upgrades.
Nergens last van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1