Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor games (alles wat draaibaar is op het systeem), maar daarnaast werk ik ook regelmatig met programma's zoals Fusion360, Photoshop, Illustrator.
Ik wil ook graag gaan gamen in VR, games zoals HL Alyx, Elite Dangerous.
Niet VR games wil ik op 1440p draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2000 euro. Maar indien het voor minder kan met VR en 1440p, ga ik daar natuurlijk voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DIt is mijn huidige systeem. Ik wil het nieuwe systeem in dezelfde kast plaatsen, deze past namelijk precies op mijn bureau in een Ikea KALLAX. Van het huidige systeem neem ik mee:
- De behuizing
- De front fan
- CPU fan
- 3tb HDD
- De 500gb SSD bewaar ik, maar denk dat dit ergens anders in gaat
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de meest recente BGG 1440p gaming systeem als basis genomen, en hiervan de CPU een update gegeven. Als ik de specificaties goed heb gelezen past dit allemaal in mijn huidige behuizing.
Kwa looks maakt het mij niet zoveel uit aangezien de behuizing gesloten is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals al vermeld, ik wil graag mijn huidige behuizing houden.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag hierbij jullie om eens naar bovenstaande systeem te kijken. Het systeem is uiteraard al getest in de BGG als goed 1440p systeem, echter is deze ook goed om te gamen met VR?
Daarnaast een extra controleslag of het in mijn behuizing past.
En de laatste vraag is of de ventilatoren voldoende zijn. Mijn huidige systeem wordt niet noemenswaardig heet, terwijl de kast maar weinig ruimte om zichzelf heen heeft ivm dat de behuizing in een kallax hokje staat.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor games (alles wat draaibaar is op het systeem), maar daarnaast werk ik ook regelmatig met programma's zoals Fusion360, Photoshop, Illustrator.
Ik wil ook graag gaan gamen in VR, games zoals HL Alyx, Elite Dangerous.
Niet VR games wil ik op 1440p draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2000 euro. Maar indien het voor minder kan met VR en 1440p, ga ik daar natuurlijk voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DIt is mijn huidige systeem. Ik wil het nieuwe systeem in dezelfde kast plaatsen, deze past namelijk precies op mijn bureau in een Ikea KALLAX. Van het huidige systeem neem ik mee:
- De behuizing
- De front fan
- CPU fan
- 3tb HDD
- De 500gb SSD bewaar ik, maar denk dat dit ergens anders in gaat
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-4690 Boxed | € 185,- | € 185,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B85M Pro4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Behuizingen | Chieftec Mesh Pro Cube CI-02B-OP | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L12S | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Ventilators | Noctua NF-A14 PWM, 140mm | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 123,55 | € 123,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 536,30 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de meest recente BGG 1440p gaming systeem als basis genomen, en hiervan de CPU een update gegeven. Als ik de specificaties goed heb gelezen past dit allemaal in mijn huidige behuizing.
Kwa looks maakt het mij niet zoveel uit aangezien de behuizing gesloten is.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Boxed | € 338,69 | € 338,69 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 147,- | € 147,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 559,90 | € 559,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 112,22 | € 112,22 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 113,91 | € 113,91 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 106,90 | € 106,90 |
| 1 | VR-brillen | Meta Quest 3 128GB | € 549,- | € 549,- |
| Totaal | € 1.927,62 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals al vermeld, ik wil graag mijn huidige behuizing houden.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag hierbij jullie om eens naar bovenstaande systeem te kijken. Het systeem is uiteraard al getest in de BGG als goed 1440p systeem, echter is deze ook goed om te gamen met VR?
Daarnaast een extra controleslag of het in mijn behuizing past.
En de laatste vraag is of de ventilatoren voldoende zijn. Mijn huidige systeem wordt niet noemenswaardig heet, terwijl de kast maar weinig ruimte om zichzelf heen heeft ivm dat de behuizing in een kallax hokje staat.
Alvast bedankt voor de hulp.