'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Hangt af van de software. Als deze alleen checkt als je je programma start of bij het opslaan is het mogelijk. Als er echter op 'willekeurige' momenten gecheckt wordt, is het moeilijker. Ik heb het vroeger inderdaad bij bepaalde CAD software zo gebruikt.
Hij checkt volgens mij niet coninu maar wel na bepaalde handelingen. Zou een "intelligent" printershare kastje werken (die dus zelf merkt als er datavraag/aanbod is en dan doorschakelt) ?
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Ik denk dat het wel werkt.. helemaal zeker werkt het als je het programma maar op een computer tegelijk gebruikt. Je moet gewoon ff uitproberen of ie alleen aan het begin controleert.
Dit is trouwens wel illegaal
Dit is trouwens wel illegaal
Sorry maar dit is zo goed als onmogelijk. Bij sommige oude programma's zal het misschien nog wel werken, maar de meeste moderne programma's scrijven en lezen informatie naar de hardware key en deze info zorgt ervoor dat het onmogelijk is om de hardware key te sharen. Trouwens de meeste moderne programma's maken gebruik van een usb-hardware key en het is ook onmogelijk om deze te sharen door bijvoorbeeld een usb-hub.
Als je zo'n schakelkastje gebruikt, dan is het gewoon net alsof je een verleng kabel tussen je dongel en je lpt poort hebt zitten... Gewoon zorgen dat je op het juiste moment omschakeldOp vrijdag 07 september 2001 19:45 schreef KeiFront het volgende:
Sorry maar dit is zo goed als onmogelijk. Bij sommige oude programma's zal het misschien nog wel werken, maar de meeste moderne programma's scrijven en lezen informatie naar de hardware key en deze info zorgt ervoor dat het onmogelijk is om de hardware key te sharen.....
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Wat is dan het juiste moment
.
Ik heb zelf ooit aan licensing code gewerkt en een tooltje geschreven om Hardware keys te testen USB, ADB (Mac) en parallelle Hardware keys. En het is zo goed als onmogelijk om een hardware key te sharen (met onze licensing code toch en met andere licensing codes). Maar ik ken ook oude programma die enkel testen ofdat er een hardware key op de computer zit. Maar tegenwoordig is dit nauwelijks nog het geval. Maar wie niet waagt die niet wint, dus ik zou gewoon eens uitproberen ofdat het mogelijk is om de hardware key te verdelen onder de twee programma's:0.
Ik heb zelf ooit aan licensing code gewerkt en een tooltje geschreven om Hardware keys te testen USB, ADB (Mac) en parallelle Hardware keys. En het is zo goed als onmogelijk om een hardware key te sharen (met onze licensing code toch en met andere licensing codes). Maar ik ken ook oude programma die enkel testen ofdat er een hardware key op de computer zit. Maar tegenwoordig is dit nauwelijks nog het geval. Maar wie niet waagt die niet wint, dus ik zou gewoon eens uitproberen ofdat het mogelijk is om de hardware key te verdelen onder de twee programma's:0.
OK, het is illegaal. Ik denk ook niet dat ik dit echt wil proberen, meer bedoeld als gedachtenexperiment omdat het programma waar de (parallelle) dongle bijhoort zo schandalig duur is (euro 20.000 !) en een tweede dongle weer net zoveel kost
Tja.. die dongle is in principe je licentie he.Op zaterdag 08 september 2001 09:57 schreef freddifish het volgende:
OK, het is illegaal. Ik denk ook niet dat ik dit echt wil proberen, meer bedoeld als gedachtenexperiment omdat het programma waar de (parallelle) dongle bijhoort zo schandalig duur is (euro 20.000 !) en een tweede dongle weer net zoveel kost
ALs jij een extra dongle weet te scoren, heb je het recht om het programma ook op een andere machine te gebruiken.
Pagina: 1