Plat dak isolatie buitenzijde maar dan met houtvezelplaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ik zit al even te zoeken naar de mogelijkheden om mijn platte dak waarvan de bitumen aan vervanging toe zijn extra te isoleren. Het dakbeschot is van hout.
Van binnenuit isoleren wil ik niet, van buitenaf is wat ik wil en dan het liefst met een natuurlijk materiaal. De reden, enorme hoge faseverschuiving en geluiddempend.
De keuze in dit soort producten lijkt minimaal. Gutex geeft aan dat ze Thermoflat hebben, maar dat is niet leverbaar. Steiceo heeft niets en Pavatex ook niet. Kurk heeft maar een hele minimale isolatiewaarde. Isohemp is alleen voor betondaken want moet met vloeibaar product worden afgewerkt.

Zijn er hier mensen die ook op deze manier geïsoleerd hebben? En met welk materiaal dan?

Het moet uiteraard drukbestendigheid zijn want zonnepanelen komen er weer op en ik moet erop kunnen lopen.
Zijn er suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door No Hands op 02-01-2024 13:48 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-06 19:44
Is EPDM met daarop een groendak geen optie? Eventueel met alvast wat balken ertussen waar de zonnepanelen op komen later.

Voldoet aan je eisen voor natuurlijk materiaal en helpt nog met de water huishouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
svenk91 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:10:
Is EPDM met daarop een groendak geen optie? Eventueel met alvast wat balken ertussen waar de zonnepanelen op komen later.

Voldoet aan je eisen voor natuurlijk materiaal en helpt nog met de water huishouding.
Groendak heeft geen enkele isolerende werking helaas, het houdt hooguit wat warmte tegen in de zomer.

Veroordeel niet, verwonder u slechts