Verschil downloadable linux en gekochte

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heys,
Ik weet natuurlijk wel dat de gekochte versie veel u itgebreider is en met veel meer software er bij.
Maar wat is nopu het verschil precies? Kan ik het zien als windows98 zonder alle programmas? Maar de basis blijft wel hetzelfde?
iemand?
tnx
(heb ook al gesearched btw)

Verwijderd

Meer CDs (sources, extr-apps) en documentatie (boekjes e.d.)

En een mooie doos met plaatje en soms een Tux-pop erin :P

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Niet dat je die sources ed niet ook gewoon kunt downen hoor. Ik zelf vind cd's met sources en heel veel apps een beetje overbodig omdat van heel veel software heel snel nieuwe versies uit komen en als je toch gaat compileren, gebruik ik die liever. Maar zo dacht ik er niet helemaal over toen ik nog een 33.6 modem had. Een goed boek over linux is misschien weer wel aan te raden al is alles ook wel online te vinden, maar dan heb je't bij elkaar en altijd bereikbaar.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:14
Ik heb over mijn isdn-lijntje ook een linux-systeem vanaf de grond aan opgebouwd, gewoon met de debian-diskettes. Werkt ideaal, en het systeem is nu veeeeel sneller dan bijv. een standaard red-hat install. Ik weet nu ook echt ALLES van mijn systeem af, dus precies wat er wel en niet op zit. Dat is ideaal....

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 20:10
Handboeken, extra info, soms telefonische support. Dat soort dingen.

Als je er gewoon thuis lekker mee wil klooien en je hebt een breedband-verbinding en wat verstand van computers (duh, waarom lees je anders tweakers.net >:) ) kun je het net zo goed/goedkoop downloaden of bestellen bij tienpiek.net ofzo.

• Y0ur1
  • Niet online
En zal het werken op bv een
DX4 100 mhz, met 16 mb ram (kan er 32 van maken)
en een 1 gig hd en een 500 mb hd?

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 14:48 schreef YT-Croc het volgende:
Nix geen programmas er bij
alleen ftp, webserver en file server (samba)

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 13:05 schreef beelzebubu het volgende:

Meer CDs (sources, extr-apps) en documentatie (boekjes e.d.)

En een mooie doos met plaatje en soms een Tux-pop erin :P
die pop niet altijd .... ik heb nu 2 keer RH gekocht en een keer suse, maar geen tux te vinden

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 14:51 schreef Magio het volgende:

[..]

die pop niet altijd .... ik heb nu 2 keer RH gekocht en een keer suse, maar geen tux te vinden
Hij zegt toch ook soms (8>

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op vrijdag 07 september 2001 14:49 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Nix geen programmas er bij

alleen ftp, webserver en file server (samba)
Snel genoeg? Dat ding is beresnel man 8-) Moet je gewon een minimale Slackware install doen die kan wel op die 500 MB disk, kun je die 1 Gb voor je data en swap gebruiken ofzo. 32 MB Ram is op zich wel aan te raden maar niet strikt noodzakelijk.

[deze advertentieruimte is te koop]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 07 september 2001 15:27 schreef Groot-Moefti het volgende:

[..]

Snel genoeg? Dat ding is beresnel man 8-) Moet je gewon een minimale Slackware install doen die kan wel op die 500 MB disk, kun je die 1 Gb voor je data en swap gebruiken ofzo. 32 MB Ram is op zich wel aan te raden maar niet strikt noodzakelijk.
Beresnel is nogal wat overdreven, maar voor de rest: idd.
Het is alleen waarschijnlijk niet zo verstandig om een SuSE of Mandrake met grafische install en weetikwat te gebruiken. Ik zou voor Debian of Slackware gaan (magoed, dat zou ik ook op een desktop compu :P ).

/me's gateway met ftp, http, ssh en DNS servers is een 486DX4-100 met 16meg (en een 800meg HD, waarvan incl swap 300 meg in gebruik ofzo)

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 14:48 schreef YT-Croc het volgende:
Makkie... als je maar geen X gaat draaien. Een nieuwe kernel compileren zal wel even duren, maar voor de rest trektie het makkelijk. 32 MB is geen overbodige luxe, maar zelfs zonder moet het nog wel lukken

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 13:03 schreef YT-Croc het volgende:
Heys,
Ik weet natuurlijk wel dat de gekochte versie veel u itgebreider is en met veel meer software er bij.
Dat hangte er helemaal vanaf... op linuxiso.org kan je vaak de volledige CD's downloaden.
Maar wat is nopu het verschil precies? Kan ik het zien als windows98 zonder alle programmas?
Nee, meer als Windows98 met een heleboel extra programma's (vaak verschillende met hetzelde doel, zodat je kan kiezen welke je het prettigste vind werken).
Ik heb de extra CD's bij mijn Linux installatie (Slackware) maar 1 of 2 keer gebruikt, ik download liever de nieuwste versie...
Maar de basis blijft wel hetzelfde?
iemand?
tnx
(heb ook al gesearched btw)
De belangrijkste verschillen zijn:
- De lange downloadtijd
- Handboeken
- Mooie doos
- Geperste ipv gebrande CD (kan handig zijn in oude CD-spelers)
- Soms wat spielerei
- Recht op support (daar heb je GoT toch voor? ;-) )

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op vrijdag 07 september 2001 22:06 schreef deadinspace het volgende:

Beresnel is nogal wat overdreven, maar voor de rest: idd.
Mwa ik vind 100 Mhz wel snel ja. Das een moderne 486 dus die trekt wel 100 MIPS. Das best wel veel. Ik zou niet weten waarvoor je ze nodig hebt magoed. Ik heb nu zelf een 750 Mhz bak, maar das omdat ie bijna geen stroom gebruikt. Ding is eigenlijk veel te snel. Waarom willen mensen toch altijd kloksnelheden? net of dat wat boeit... Ja wel als je een website als tweakers hebt, maar voor een eigen server.. neu das enorm ruim voldoende.

[deze advertentieruimte is te koop]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 08 september 2001 02:33 schreef Groot-Moefti het volgende:
Mwa ik vind 100 Mhz wel snel ja. Das een moderne 486 dus die trekt wel 100 MIPS. Das best wel veel. Ik zou niet weten waarvoor je ze nodig hebt magoed. Ik heb nu zelf een 750 Mhz bak, maar das omdat ie bijna geen stroom gebruikt. Ding is eigenlijk veel te snel. Waarom willen mensen toch altijd kloksnelheden? net of dat wat boeit... Ja wel als je een website als tweakers hebt, maar voor een eigen server.. neu das enorm ruim voldoende.
Allereerst: de bogomips zeggen helemaal niets, want daar zit een multiplier in die voor verschillende types CPUs heel anders is.

Verder: 100 mhz is wel fijn hoor als je ook nog 10 mbit over het netwerk wilt halen (in het geval van mijn gateway ook nog eens 5 mbit over pcmcia... auw). En jij wilt niet 'dselect' typen op een 386SX-33.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Een voordeel van een netwerk install: het is sneller dan de CD versie.

(bij mij iig, m'n netwerk/internet is sneller dan m'n oude 4x scsi cdrom :D )

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1