HP Thunderbolt G2 probleem met schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weske0165
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-05 20:25
Beste,

Vanaf december 2020 ben ik eigenaar van de HP Thunderbolt Dock 230W G2 Thunderbolt 3.

Hier heb ik twee schermen op aangesloten:
  • ASUS TUF Gaming VG259QM (240hz)
  • BenQ XL240T (120hz)
Beide schermen via deze kabels: DisplayPort Naar HDMI Kabel - 1 meter - Zwart - Allteq.

De laptop die ik hierop aansluit is: HP ZBook 17 G6

---

Het probleem wat ik nu ervaar is dat de schermen met regelmaat voor enkele seconden op zwart gaan en vervolgens het beeld weer terugkomt. Het komt ook voor dat de sneeuwvlokken voor een enkele seconde te zien zijn en daarna niet meer.

Dit probleem doet zich vooral voor bij het openen van bijvoorbeeld Netflix. Het komt ook voor bij verschillende websites waar bijvoorbeeld in de reclame bewegend beeldmateriaal in verwerkt zit.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

P.S. Deze week kom ik even met een update waarbij een andere HP laptop wordt aangesloten en tests mee worden gedaan. Wordt dus vervolgd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-07 13:14

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Gebeurd dit ook wanneer je alleen de ASUS aansluit? Ik raad je sowieso aan de ASUS aantesluiten via een DisplayPort kabel.

Ik ben er vrij zeker van dat de BenQ in je setup het probleem is. Die ondersteund geen HDCP content. Of wel High-bandwidth Digital Content Protection. Netflix, Youtube, reclame met bewegend beeld kunnen HDCP zijn.
Wat jouw scherm niet kan vertonen en dus gaat stotteren of zelf helemaal zwart blijft.
Om dit op te lossen heb je hier een adapter voor, uitvoering: Club 3D DisplayPort to Dual Link DVI-D HDCP OFF version Active Ad... .
Je scherm doet het het beste met DVI-D, het is een oud scherm maar toch.

En die Allteq kabels kan je vrijwel direct weggooien die doet jou setup niet goed, zeket niet met de Hz van je scherm. Het is een "domme" passive kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:06
Baakster schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:56:
Ik ben er vrij zeker van dat de BenQ in je setup het probleem is. Die ondersteund geen HDCP content. Of wel High-bandwidth Digital Content Protection. Netflix, Youtube, reclame met bewegend beeld kunnen HDCP zijn.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat scherm geen HDCP zou hebben.
TFT Central: BenQ XL2420T
The digital connections are all HDCP certified.
Die ZBook heeft ook HDMI en (Mini)DisplayPort aansluitingen, je kan daarmee dus al direct eens testen?
Fragiele/versleten USB-C connectors/kabels en display hubs kunnen natuurlijk al snel problemen gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weske0165
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-05 20:25
Baakster schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:56:
En die Allteq kabels kan je vrijwel direct weggooien die doet jou setup niet goed, zeket niet met de Hz van je scherm. Het is een "domme" passive kabel.
Wat voor kabel raad je dan aan? Ik heb namelijk 2 monitoren waar de DP-poort van bezet is, waardoor ik wel naar een DP-HDMI kabel moet gaan.

Is dit een optie: BlueBuilt DisplayPort naar HDMI Kabel 1,8 meter

[ Voor 7% gewijzigd door weske0165 op 06-02-2024 19:44 ]