Office 365 / Exchange: alles zien van één gebuiker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Mijn vraag

Het bedrijf waar ik werk heeft 25 medewerkers met allemaal een office365 account.
Nu gaat 1 gebruiker een andere rol krijgen in de organisatie.

Ik ben nu op zoek in welke mailboxen, mail forwards, Distributielijsten, shared mailboxen, mailflows, enz. enz. deze ene gebruiker zit zodat ik een en ander aan kan passen

Hoe kan ik dat overzicht in office 365 / exchange krijgen?

Het is niet te doen om alles handmatig langs te lopen (omdat dat heel veel tijd gaat kosten)

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:10
voor de distributiegroepen kun je dat zien bij het groepslidmaatschap bij deze gebruiker.
Voor gedeelde mailboxen hangt het er vanaf hoe de rechten worden gegeven, direct op de mailbox of via een groep. Als het via een groep gaat kun je dit ook terugzien bij de groepen waarvan deze gebruiker lid is.
Je kunt via powershell zeker inzicht krijgen op welke mailboxen deze gebruiker rechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
@Piebas dank voor je reactie. dan is het toch nog veel handmatig werk (mede gezien het feit dat ik geen powershell beheers :-)

nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 15:24
Ga er anders even naast zitten en vraag het aan de persoon die de andere functie krijgt?
Als je dit dagelijks of wekelijks uit zou moeten voeren is het natuurlijk fijn om er een makkelijke oplossing voor te hebben maar voor dit geval moet je het misschien niet moeilijker maken dan het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:10
Google is your friend.... :9
kuwerti schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:25:
@Piebas dank voor je reactie. dan is het toch nog veel handmatig werk (mede gezien het feit dat ik geen powershell beheers :-)

nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat om serversoftware dus ik verplaats even van CSA naar de serverburen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is alleen uit te vragendoor verschillende powershell queries, grafisch is het letterlijk alle objecten aanklikken en kijken wie erbij mag.

Kwestie van de ExO powershell module installeren, connecteren naar je tenant en aan de gang.

Er is gelukkig genoeg voorbeeld materiaal op google te vinden.

Tip: als je MS365 moet beheren is het echt van belang dat je je gaat verdiepen in powershell, daarin kun je veel meer doen dan in de GUI.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1