PVC of plak PVC op betonvloer ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:35
Wij gaan in maart verhuizen naar een andere woning, 1990 bouw met op de beneden verdieping nu laminaat op de standaard betonvloer. deze oude laminaatvloer gaat er uiteraard uit.

We nemen PVC Visgraat. Ik weet alleen niet goed wat slimmer is: PVC klik variant (met geintegreerde ondervloer) of de plak variant, waarbij we dan eerst moeten laten egaliseren.

Ik weet het uit kosten aspect niet goed (geen idee wat egaliseren kost) maar belangrijker: kan klikpvc in principe op de standaard betonvloer van het huis of is dat al snel niet goed genoeg voor pvc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Belangrijke vraag, vloerverwarming of niet?
Tweede vraag: heb je kinderen die van water houden?

Klik pvc kan minder goed tegen water dan plak pvc.
Plak pvc komt op duur wel los. (Ik heb zelf net huis gekocht, ligt nieuwe veranda in van 2015 met plan pvc, enkele stukken zie je al dat randjes los komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
99ruud99 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:36:
Belangrijke vraag, vloerverwarming of niet?
Tweede vraag: heb je kinderen die van water houden?

Klik pvc kan minder goed tegen water dan plak pvc.
Plak pvc komt op duur wel los. (Ik heb zelf net huis gekocht, ligt nieuwe veranda in van 2015 met plan pvc, enkele stukken zie je al dat randjes los komen).
Goede vragen!

GEEN vloerverwarming.
Van water: niet echt last van dat ze veel knoeien, zou voor mij niet in de overweging mee worden genomen. Loslaten van plak vind ik dan wel weer een goede...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:59

silverball

De wagen voor moderne mensen

Waarom zou je PVC nemen zonder vloerverwarming? Recept voor koude voeten.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
silverball schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:29:
Waarom zou je PVC nemen zonder vloerverwarming? Recept voor koude voeten.
Ik heb nu ook laminaat bij mijn huidige woning, is ook niet het warmste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Heb je wel vloerisolatie? anders is dat een grote aanrader, of heb je onderburen? -beneden verdieping heeft geen onderburen.

[ Voor 23% gewijzigd door 99ruud99 op 02-01-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball

silverball

PVC is uit ervaring toch echt een stukje kouder, zeker plakpvc zonder ondervloer.

Ik zou daarom zelf plakpvc in jouw geval niet doen, tenzij je vloerverwarming infreest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
silverball schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:44:
PVC is uit ervaring toch echt een stukje kouder, zeker plakpvc zonder ondervloer.

Ik zou daarom zelf plakpvc in jouw geval niet doen, tenzij je vloerverwarming infreest.
Oke bedankt voor de tip. klik met ondervloer is dan iig iets meer isolerend natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36

Ursamajor

Astrofotograaf

silverball schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:44:

Same here. Heb ook geen vloerverwarming en met de laatste verbouwing plak pvc gekozen. Het is een stuk kouder aan de voeten en ook moet ik meer stoken.
Ik zou als ik het nog een keer zou doen de klik-variant nemen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:06
klik variant heb ik in de bijkeuken liggen en is ook koud aan de voeten.

Ik zou wel serieus over nadenken of je niet direct vloerverwarming wilt laten invrezen. En PVC vloer leg je niet even voor een paar jaartjes en het zou zonde zijn als je hem over 3 jaar er weer uit moet slopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball

silverball

hhoekstra schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:49:

Ik zou wel serieus over nadenken of je niet direct vloerverwarming wilt laten invrezen. En PVC vloer leg je niet even voor een paar jaartjes en het zou zonde zijn als je hem over 3 jaar er weer uit moet slopen.
Dit. Is niet alleen comfortabel maar ook het ideale afgiftesysteem i.c.m. je toekomstige warmtepomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
@lord_fh
Als je het budget hebt, doe het direct goed. Zou dan vloerverwarming infrezen (erg handig voor een warmtepomp), netjes afwerken en dan egaliseren en plak PVC.

De goedkopere versie is simpel laminaat eruit halen, eventueel ondervloer hergebruiken (de geïntegreerde ondervloer is max 2mm) en dan klik-pvc eroverheen. Is ook prima weer te hergebruiken als je over zoveel jaar toch vloerverwarming wil. Desnoods leg je het op de zolder.

TLDR: Als je betonvloer netjes vlak is, kan je prima direct klik-pvc erop leggen.

PS: in de afgelopen jaren in laminaat ook echt goed geworden. Dus voor dezelfde prijs kan je een betere en vaak mooiere laminaat vloer krijgen ten opzichte van PVC.

[ Voor 13% gewijzigd door chrisborst op 03-01-2024 10:27 ]

Pagina: 1