Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 20% gewijzigd door 99ruud99 op 01-01-2024 22:36 ]
https://f1nerd.nl
Beter lezen, hij zit 21 jaar in de IT. Dat maakt hem, voor het gemak, twee keer zo oud.99ruud99 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:11:
Je bent 21, hebt dit bereikt, en vindt het gek dat je klachten krijgt?
Sta je wel eens stil bij de gigantische groei die je doormaakt?
Wanneer heb je voor het laatst maand vakantie genomen?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hij zit 21 jaar in het vak, ik gok dat hij ouder is99ruud99 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:11:
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ik lees nergens dat hij 21 jaar is?99ruud99 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:11:
TS is 43 jaar, met 21 jaar IT ervaring.99ruud99 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:11:
Loyaliteit is goed, maar niemand is echt onmisbaar en men kan ook zonder jou door.Echter wil ik mijn manager en mijn team niet zomaar "in de steek laten".
Nee hij werkt 21 jaar in de IT99ruud99 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:11:
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
[ Voor 26% gewijzigd door ymoona op 01-01-2024 22:21 ]
Be nice, You Assholes :)
[ Voor 9% gewijzigd door nextware op 01-01-2024 22:31 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Van juni geen vakantie zou geen probleem moeten zijn. Vakantie neem je om lekker niet te werken, niet omdat je niet meer kan werken omdat je leeg bent. Heb je die vakantie echt nodig om ‘op te laden’ is dat een groot teken dat je werk niet balans is met je privé leven.nextware schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:28:
Dank jullie wel allemaal voor de reacties op dit tijdstip![]()
Ik heb voor mezelf ook voorgenomen om meer rust te pakken en proberen mijn werk na 1700 uur los te laten.
Momenteel heb ik inderdaad vakantie. In eerste instantie drie weken maar ik heb de week voor de Kerst extra opgenomen.
Vakantie heb ik voor het laatst in juni gehad. In de tussentijd wel eens een paar dagen vrij gehad (vooral na de reizen naar de US) of een lang weekend gepakt.
In de weekenden probeer ik te ontspannen door in de keuken te staan en lekker eten te koken. In de avonden kan ik mijn energie kwijt met het bouwen van Lego. Maar dat lukt niet altijd omdat ik na het werk vaak moe ben. In de zomer probeer ik in de avonden een eind te gaan fietsen.
Ik denk dat ik na mijn vakantie op zoek ga naar een stress coach. Wellicht via mijn werkgever?
En ik ben inderdaad al 43 jaar oud
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Je klachten moet je in ieder geval serieus nemen. Hoe is je verdere situatie privé, alleenstaand? Relatie? Gezin? Die laatste 2 waren bij mij namelijk ook van doorslaggevend belang in mijn situatie.nextware schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:28:
Dank jullie wel allemaal voor de reacties op dit tijdstip![]()
Ik heb voor mezelf ook voorgenomen om meer rust te pakken en proberen mijn werk na 1700 uur los te laten.
Momenteel heb ik inderdaad vakantie. In eerste instantie drie weken maar ik heb de week voor de Kerst extra opgenomen.
Vakantie heb ik voor het laatst in juni gehad. In de tussentijd wel eens een paar dagen vrij gehad (vooral na de reizen naar de US) of een lang weekend gepakt.
In de weekenden probeer ik te ontspannen door in de keuken te staan en lekker eten te koken. In de avonden kan ik mijn energie kwijt met het bouwen van Lego. Maar dat lukt niet altijd omdat ik na het werk vaak moe ben. In de zomer probeer ik in de avonden een eind te gaan fietsen.
Ik denk dat ik na mijn vakantie op zoek ga naar een stress coach. Wellicht via mijn werkgever?
En ik ben inderdaad al 43 jaar oud
Waar precies zeg ik dat "de werknemer" het maar moet oplossen??ymoona schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 00:12:
Ook zoals @Drardollan stelt dat de werknemer het maar op moet lossen schiet jij natuurlijk niets mee op.
[ Voor 7% gewijzigd door mathelicious op 02-01-2024 08:57 ]
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Sorry, bedoel natuurlijk de werkgever.Drardollan schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:36:
[...]
Waar precies zeg ik dat "de werknemer" het maar moet oplossen??
Hij is al bij de huisarts geweest. En die heeft al onderzoeken gedaan met als conclusie zeer waarschijnlijk stress klachten. Dus hoewel enkel en alleen naar een tech forum gaan bij zulke klachten waarschijnlijk niet ideaal is, is er niks vreemds aan om te vragen hoe bijvoorbeeld andere ermee om zijn gegaan.BugBoy schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:32:
Volgens mij zijn dit typische klachten van een burn-out. Daarvoor zou ik met een arts gaan praten en dat zijn vaak langdurige trajecten. Eerst moet je achter de oorzaken komen en dan kan je er pas wat aan doen. Daarvoor moet je niet op een tech-forum zijn lijkt me. Dat lijkt me meer iets wat begint bij de huisarts en eventueel de bedrijfsarts...
Is die droombaan roofbouw op jezelf waard? Als je merkt dat het niet gaat, dan moet je aan jezelf denken en niet blijven pushen. "EMEA krijgt de leidende rol met het opzetten van deze organisatie". Leuk, maar wat heb je eraan als je zelf in de ziektewet zit?Het laatste jaar is, simpel gezegd, een loeizwaar jaar geweest. We hebben te maken gehad met een "merger" met de Amerikaanse moedermaatschappij. Hierdoor ben ik het afgelopen jaar 5x naar de US geweest om hierin allerlei overleggen te hebben hoe de globale IT organisatie eruit moet gaan zien. In het begin was de insteek van de US "wij gaan jullie vertellen wat en hoe je je werk moet gaan doen" maar de gesprekken zijn veranderd naar "EMEA wordt het voorbeeld hoe de internationale IT organisatie eruit zal gaan zien" en "EMEA krijgt de leidende rol met het opzetten van deze organisatie". En mijn nieuwe rol komt dus in de internationale IT organisatie liggen.
Daarnaast zijn er allerlei hele grote projecten waarin ik zelf en mijn team een flinke rol speelt. En daarbij doen we dus ook nog het dagelijks beheer en andere werkzaamheden die bij ons gedumpt worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Jeroenneman op 02-01-2024 09:41 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
En waar zou ik dat dan gezegd hebben? Want ook dan heb ik niet gezegd.
[ Voor 84% gewijzigd door Drardollan op 02-01-2024 09:49 ]
[ Voor 6% gewijzigd door kaanmijo op 02-01-2024 10:54 ]
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3
Precies, dit is wat voor de werkgever altijd ondernemersrisico noem. Ik ga niet helemaal mee dat de werkgever de (mede) veroorzaker is, maar dat is ook niet relevant. Nu zit TS veilig onder vast contract, ziek melden en werken aan herstel kan zonder al te grote financiële gevolgen. Als de werk omgeving niet compleet giftig is, is het re-integratie op een bekende plek ook beter te doen.Drardollan schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:42:
[...]
En waar zou ik dat dan gezegd hebben? Want ook dan heb ik niet gezegd.
Ik heb enkel gezegd dat zijn huidige werkgever voor de gevolgen moet opdraaien omdat hij dit (mede) veroorzaakt heeft. Wat ik daarmee wil zeggen is dat als TS inderdaad de veronderstelde burn-out heeft (of er dicht tegenaan zit) dat het dan niet echt heel fair is om nu van werkgever te wisselen en daarmee de volgende werkgever met dit probleem op te zadelen. Een werkgever wissel gaat dit namelijk sowieso niet oplossen, mijn inziens. Hooguit uitstellen.
En los van of het fair is voor een eventuele nieuwe werkgever is het ook nog eens een groot risico voor TS én de mogelijke nieuwe werkgever. Als TS na 3 maanden alsnog uitvalt en in een tijdelijk contract zit dan zijn de gevolgen op termijn groot.
Daarom staat voor mij als een paal boven water dat TS éérst zijn probleem moet oplossen en daarna moet kijken naar de toekomst. Het probleem oplossen hoeft TS niet alleen te doen, een eerste stap is zelf professionele hulp zoeken en een tweede stap zou kunnen zijn met de bedrijfsarts of huidige werkgever om tafel gaan om te situatie te bekijken en een actieplan op te stellen waardoor TS hier gezond en fit uit komt.
wijze woorden
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Dit stukje is nogal kort door de bocht. Uit een post op een forum een enkelvoudige verklaring geven voor een mogelijk probleem. Misschien goed om dat bij de professionals te laten.sirdanilot schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:45:
Je bent gewoon overspannen omdat je teveel hebt overgewerkt. Het allerdomste wat je nu kunt doen is je baan opzeggen en iets nieuws proberen. Je moet proberen om je huidige baan weer te gaan doen en als deze te veel stress oplevert, ga je het traject in van spreken met een arbo-arts en langdurig ziekteverlof totdat het weer gaat.
Je moet niet meer overwerken. Nou snap ik dat dat als manager lastig is omdat je collega's je altijd kunnen bellen voor iets onzinnigs zoals dat ze te laat zijn vanwege een lekke band, maar dat betekent alsnog niet dat je tot 10 uur 's avonds moet doorwerken thuis of in het weekend nog moet gaan lopen inloggen. Die bereikbaarheid kan ook wel op andere manieren.
Ik zelf klap stipt om 5 uur 's middags de laptop dicht. Als ik daarna nog een berichtje krijg van een collega negeer ik die gewoon en antwoord ik de volgende dag. Mocht er iets dringens zijn bellen ze maar.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq