Powered e-ink “prijslabels”

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
Ik ben op zoek naar een 40-50 tal e-ink of e-paper labels. Dus geen displays die je nog moet aansluiten of als hat gebruikt. Eigenlijk net als in de supermarkt dus.

Maar dan graag zo plat mogelijk, liefst minimaal 2 kleuren, en minimaal 2.9” groot.

Waveshare heeft ze, ca 22 euro per stuk, maar dan is het maar 1 kleur. De 2 kleur variant vind ik dan weer niet als self powered versie.
Kijk ik bij soortgelijk varianten, dan loopt de prijs al gauw op naar 35 euro per stuk, en dat is zeker niet de bedoeling

De ali variant, Yalatech, kost zo’n 12 euro per stuk. Dat is aanzienlijk minder, geen kleur, wel 2 grijstinten. Reviews zijn niet geweldig.

Het maakt me niet bijster veel uit hoe ze van informatie te voorzien, maar idealiter “print” ik inhoud naar het label. Ik betwijfel alleen of je kunt printen naar een NFC device via een iphone bijv.

Zit ik nou gewoon verkeerd te googlen, of is het aanbod gewoon zeer gering, zonder dat het turnkey grote aantallen systemen worden?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 16:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik had het topic idd gezien.
Ik zoek dan denk ik toch een net wat meer 'klaar' systeem ofzo.

De bedoeling is dat ik bijv via een API of een "print"opdracht, het label vul in de layout die ik wil of 'afdruk' dus.
Ik print ze nu steeds op labels, maar dat apparaat is er uit, en daardoor de consumables steeds lastiger verkrijgbaar en ronduit DUUR intussen...

Nu ondersteund de software van Yalatech (middels hun hub dan) ook een API, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dat er dan in de praktijk uitziet.
De versie zonder de hub, de NFC labels, gaan via de app. Maar zonder een label te koppelen kan ik niet zien hoe die app nou precies functioneert en of dat al kan doen wat ik wil. Via een API zou sowieso eenvoudiger zijn omdat ik de data dan maar 1 keer hoef in te voeren, ipv te pielen met een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
Ik denk als je echt een kant en klaar systeem wil, je beter bij commerciële leveranciers moet gaan zoeken. Maar openepaperlink werkt feitelijk ook zoals je wilt. Ik "print" bijvoorbeeld vanuit Home assistant via een API naar de labels. Heb geen ervaring met commerciële systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
kvandt schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:42:
Ik denk als je echt een kant en klaar systeem wil, je beter bij commerciële leveranciers moet gaan zoeken. Maar openepaperlink werkt feitelijk ook zoals je wilt. Ik "print" bijvoorbeeld vanuit Home assistant via een API naar de labels. Heb geen ervaring met commerciële systemen.
moet zeggen dat het me na een hele dag inlezen ook aardig duizelt.
Waar scoor ik die Solum tags dan? (in zwart rood wit)

Dan is de afmeting van het label ook nog een ding.
Ik kan tot max 42mm hoog gaan. Dan bieden diverse Chinese merken een 2.6" aan die wel moet passen. Het is me niet duidelijk of de 2.9" hoger zijn.

Ik heb overigens nog 2 Europese leveranciers gevonden van BWR 2.6 displays, voor slechts 7 euro. Maar ook hier weer beland je in een soort van abacadabra van protocollen, vage apparatuur en Chinese cloud software :S

Voor mijn use-case is die software denk ik ook sowieso ongeschikt. Mijn labels worden niet gekoppeld aan een product waarvan bijv alleen de prijs wijzigt, maar de gehele inhoud wijzigt (op dezelfde template) Er is dus geen koppeling. Ik wil gewoon informatie tonen op die dingen, waarvan er elke dag bijv 2 van de 50 wijzigen.

[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 01-01-2024 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kvandt
@Nic heeft meestal wel tags te koop. Ik denk dat een opensource oplossing voor jouw toepassing flexibeler is dan een closed source commerciële oplossing. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:44

Nic

Vrij

Het is dan wel geen print-commando, maar je kunt wel eenvoudig een stukje Json via HTTP sturen om de tag content te zetten: https://github.com/jjwbru...erLink/wiki/Json-template
Dus je kunt tekenen wat je wilt. Je kunt zelfs truetype fonts gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
[
    {"text": [5,5,"Bahnschrift 20","fonts/bahnschrift20",1]},
    {"box": [10,30,20,20,1]},
    {"triangle": [60,30,60,50,80,40,1]},
    {"text": [5,80,"Plain text glasstown_nbp_tf","glasstown_nbp_tf",1]},
    {"line": [10,115,290,115,2]}
]

De 2.9" displays zijn 84,5 x 41 x 11,8 mm, dus als je 42mm ruimte hebt dan gaat dat passen.

Houd er wel rekening mee: OpenEpaperLink is niet gemaakt voor commerciele doeleinden. Om die reden zit er geen enkele vorm van beveiliging of encryptie in. Het is dus, zoals de naam al zegt, erg open. :-)
Pagina: 1