win 11 microsoft account verbergen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb een pc over die ik graag bij mijn vader neer wil zetten.

AMD ryzen 3600
MSI B450 tomahawk
16GB ram(@3200)
RX 5700 xt
Samsung 500Gb ssd

Het probleem is echter dat mijn win11 pc's, allemaal voorzien zijn van digitale licenties, gekoppeld aan mijn Microsoft account.

Deze pc moet onafhankelijk worden van mijn Microsoft account. Althans mijn account mag niet benaderbaar/zichtbaar zijn vanaf deze pc zonder mijn toestemming.

Nu zijn er een aantal manieren om tijdens de install te voorkomen dat er een Microsoft account moet worden aangemaakt.
Maar omdat ik een digitale licentie gebruik, ben ik bang dat de pc vervolgens niet geactiveerd kan worden op een local account.
Hoe eenvoudig is het om na de installatie met mijn Microsoft account, een nieuw hoofdaccount aan te maken, en mijn account te verbergen/blokkeren/beveiligen?

mijn vader gaat wel zijn eigen Microsoft services gebruiken(mail, office)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Beste antwoord (via kendo op 06-01-2024 11:56)

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Heeft deze PC een eigen digitale licentie?
Indien ja: Gebruik het pro gramma showkeyPlus om te achterhalen wat de licentie
Code is.
Windows 11 instaleren met eel lokaal account:
1. Zorg dat er geen internet verbinding is
2. Start de windows installatie
3. Bij het scherm “U gaat verbinding maken met internet “ druk nu op de toetsen Shift en F10
4. Op het scherm dat nu verschijnt toets je in oobe\bypassnro en dan enter.
5. De pc wordt op nieuw op gestart
6. Je kan nu Windows installeren met een lokaal account.

44

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 11:29
Dat kan niet denk ik. Dat is ook de bedoeling dat da niet kan.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

kendo schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:02:
-knip-
Nu zijn er een aantal manieren om tijdens de install te voorkomen dat er een Microsoft account moet worden aangemaakt.
Maar omdat ik een digitale licentie gebruik, ben ik bang dat de pc vervolgens niet geactiveerd kan worden op een local account.
Dat kan wel, heb ik op mijn eigen pc ook gedaan. Als je bijvoorbeeld Rufus pakt geeft die een optie om te voorkomen dat je een microsoft account nodig bent om in te loggen.

Mijn pc is gewoon geactiveerd met een legitieme activatiecode, ik log in met een lokaal account en gebruik voor OneDrive/Office mijn microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Anoniem: 613510 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Dat kan wel, heb ik op mijn eigen pc ook gedaan. Als je bijvoorbeeld Rufus pakt geeft die een optie om te voorkomen dat je een microsoft account nodig bent om in te loggen.

Mijn pc is gewoon geactiveerd met een legitieme activatiecode, ik log in met een lokaal account en gebruik voor OneDrive/Office mijn microsoft account.
Jij hebt een activatiecode, bij mijn digitale licentie is deze er niet.
Het zal vast mogelijk zijn om alleen een lokaal account aan te maken. Maar om te activeren, is mijn microsoft account waarschijnlijk weer nodig.

Het zal dus installeren worden met mijn account, en vervolgens een lokaal aanmaken voor mijn vader. En dan mijn account verbergen oid.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:32
Gaat het om een Home of Pro licentie?
Pro heeft meer moglijkheden om lokale accounts te maken en andere accounts uit te schakelen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52
De informatie voor Windows 10(11) upgrade/activatie staat op de Microsoft servers.
TenForums: Win10 Pro - Digital Activiation - Not Linked to MS Account

In dit topic nog wat info wat betreft lokale accounts maken voor Windows 10/11:
Asus laptop tweede leven geven (Duurzaam :-)
tweakingtoday schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:35:
Dan staat er nog de truc met het gebruik van alleen de letter a in naam/wachtwoord veld, waarbij de laptop aan het internet blijft hangen. Ben benieuwd of deze achterdeur nog werkt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Heeft deze PC een eigen digitale licentie?
Indien ja: Gebruik het pro gramma showkeyPlus om te achterhalen wat de licentie
Code is.
Windows 11 instaleren met eel lokaal account:
1. Zorg dat er geen internet verbinding is
2. Start de windows installatie
3. Bij het scherm “U gaat verbinding maken met internet “ druk nu op de toetsen Shift en F10
4. Op het scherm dat nu verschijnt toets je in oobe\bypassnro en dan enter.
5. De pc wordt op nieuw op gestart
6. Je kan nu Windows installeren met een lokaal account.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Het betreft een windows 11 home licentie. Dus wat meer beperkingen.

Ik ga de aangegeven stappen even proberen. En even kijken of ik de sleutel kan achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Windows 11 home is inmiddels geïnstalleerd en geactiveerd, met enkel een local account.

Ik heb de Windows key gewoon uit het register kunnen vissen. En daarna via de "oobe\bypassnro" methode windows 11 geïnstalleerd. Na het opnieuw verbinden met internet, was de machine meteen geactiveerd.
Vrij probleemloos dus.

Edit: inmiddels ook geïnstalleerd bij mijn vader. Met zijn eigen Microsoft account.

[ Voor 12% gewijzigd door kendo op 06-01-2024 11:58 ]

Pagina: 1